شناسه خبر : 105816
چهارشنبه 01 آذر 1402 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص قطعه ۱۹ بهشت زهرا به رزمندگان

اختصاص قطعه 19 بهشت زهرا به رزمندگان

فاش نیوز - مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح گفت: قطعه ۱۹ در جوار شهدا قرار دارد که براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده رزمندگان استان تهران از آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاح دفتر نمایندگی امور ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح در بهشت زهرا(ع) برگزار شد. دفتر امور ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح با هدف تکریم خانواده‌های ایثارگران و تسهیل در روند تطهیر، تشییع و تدفین رزمندگان متوفای هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت با هماهنگی و همکاری سازمان بهشت زهرا(ع) در مجتمع عروجیان این سازمان راه‌اندازی شده است.

سردار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح گفت: بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس کار بزرگ و ویژه‌ای کردند خیلی از آنها همان‌طور که حاج قاسم گفته بود قبل از اینکه شهید شوند، شهید بودند. کنار جانبازان و شهدا برخی از رزمندگان ما از جبهه به‌سلامت برگشتند تا بحث تداوم انقلاب را در پیش داشته باشند. در حوادث و سوانح مختلف انقلاب، آنها پیش‌قدم بودند و برخی در جبهه مقاومت به یاری حاج قاسم آمدند با وجود اینکه سنشان بالا رفته یا بازنشسته بودند ولی باز هم برخی در سوریه مشارکت داشتند.

وی افزود: با وجود اثرگذاری فراوان اما متأسفانه رزمندگان در قوانین کمتر مورد توجه قرار گرفتند یعنی امتیازات بیشتر به سمت و سوی درصد جانبازی رفت و مثلاً اگر کسی ده روز جبهه داشت با 5 درصد جانبازی شامل امتیازاتی بود و در قطعه 51 گلزار شهدا هم دفن می‌شد اما اگر کسی 70 ماه جبهه داشت بدون جانبازی به امتیازاتی دسترسی نداشت، متأسفانه این از اشکال قوانین ماست. در دو سه سال گذشته هم در برنامه ششم توسعه و هم برنامه هفتم این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که باید امتیاز را به اصل جهاد و رزمنده بدهیم. رزمنده به‌مثابه درختی است که شاخ و برگش شهید، جانباز و آزاده است، به شاخ و برگ در حوزه قوانین رسیدگی شده اما در حوزه رزمندگان واقعاً کوتاهی شده است و آنها با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند.

خدمت طولانی در تفحص شهدا از ارادت و تعهد مرحوم بهشتی‌فر کم نکرد

مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: در برنامه ششم بحثی آورده شد که رزمندگان بعد از سال‌ها وقتی به رحمت خدا رفتند حداقل بتوانند کنار رفقای شهیدشان به خاک سپرده شوند، موضوع بحث هزینه‌ها هم نیست این کار یک بحث تکریمی است، زیرا رزمندگان ما آرزویشان این است که کاش کنار رفقای شهیدشان به خاک سپرده شوند تا در آن دنیا از آثار نزدیکی به شهدا برخوردار باشند و بگویند چون در جوار شهدا بوده‌اند در آخرت اندکی در امان باشند، در روایات هم هست اگر پیکر علمای بزرگ اسلام یا شهدا در جایی دفن شود تا فاصله‌های زیادی اطراف او ارواح از حضورش در آرامش هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مورد رزمندگان این اتفاق خوب افتاد. از شهردار محترم تهران دکتر زاکانی و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا آقای تاجیک که خودشان از رزمندگان جبهه مقاومت هستند و این کار بزرگ را در بهشت زهرا شروع کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم و اکنون قطعه‌ای را برای رزمندگان عزیز استان تهران اختصاص داده‌اند. قطعه 19 در جوار شهدا قرار دارد که رزمندگان از آن بهره‌مند می‌شوند تا بعد از سال‌ها زندگی بتوانند کنار کسانی که سال‌ها در جوارشان جنگیدند آرام بگیرند.

سردار شریفی با اشاره به موقعیت ویژه گلزار شهدای بهشت زهرا گفت: ما به‌دنبال‌آن هستیم که اینجا به یک گلزار شهدای بین‌المللی تبدیل شود. بالاترین و بزرگترین شهدای ما از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه گرفته تا فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت در اینجا به خاک سپرده شده‌اند و باید شکل آن هم به‌گونه‌ای بازسازی شود تا جوانان به حضور زیاد در آنجا ترغیب شوند. کنار فعالیت‌های بزرگی که سازمان بهشت زهرا(ع) در این زمینه انجام داده و اطلاعات شهدا را نیز مکانیزه در اختیار مردم قرار داده است ما نیز دانش‌نامه شهدا را طراحی کرده‌ایم و برای جوانان از این طریق در فضای مجازی امکاناتی گذاشتیم تا شهدای هم نام خود را پیدا کنند و با آنها ارتباط معنوی داشته باشند. دانشنامه هم‌اکنون فعال است و در نظر داریم آن را به مدارس و مساجد هم تعمیم بدهیم.

اینستاگرام
سلام آخه مرد ناحسابی فقط واسه رزمنده یه گور تدارک دیدی خوشحالم هستی از شاهکار خودت
رزمنده ک واسه وطن جنگیده فقط وقتی فوت کرد عزیز میشه !!!وای ازدست شما
رزمندگان زیرشش ماه امتیازگورستان راهم ندارندخدابه فریادتان برسدظهورحضرت مهدی ع نزدیک است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi