شناسه خبر : 106057
سه شنبه 07 آذر 1402 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در حال حاضر ۳۱۰ گلزار شهدا در استان تهران وجود دارد

310 گلزار شهدا در استان تهران وجود دارد

فاش نیوز - دبیر کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان تهران گفت: در حال حاضر ۳۱۰ گلزار شهدا در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰ گلزار مربوط به شهرستان‌های استان تهران و ۸۰ گلزار در شهر تهران واقع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان تهران صبح امروز به ریاست میرمحمد غراوی؛ معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد.

میرمحمد غراوی؛ معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی استانداری تهران و رئیس کارگروه گلزار شهدای استان تهران در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: شهدا عزیزند و هر آنچه‌ که برای تداوم نام و یاد شهیدان باید انجام شود، ارزش بالایی دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا از زمان قانون برنامه سوم توسعه در کشور آغاز و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: حفظ و نگهداشت مزار شهدا در قانون در شهرها بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها برعهده دهیاری‌ها است؛ البته با توجه به واقع شدن مزار شهدا در همجواری آرامستان‌‌ها، شهرداری به عنوان متولی کار ساماندهی را انجام می‌دهد.

رئیس کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان تهران با اشاره به حجم پروژه‌های در دست احداث در استان تهران گفت: ساماندهی مزار شهدای آرمیده در بقاع متبرکه که در اختیار اوقاف قرار دارد، بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران است.

عباسعلی رضایی؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و دبیر کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان تهران نیز در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و ابراز امیدواری برای پیروی از سلوک اخلاقی و رفتاری بانوی بزرگ اسلام در ولایتمداری بیان کرد: در حال حاضر 310 گلزار شهدا در استان تهران وجود دارد که از این تعداد 230 گلزار مربوط به شهرستان‌های استان تهران و 80 گلزار در شهر تهران واقع شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا از سال 93 در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است، افزود: کارگروه گلزارها در شهرستان‌های استان تهران با محوریت فرمانداری‌ها نیز تشکیل شود.

بیشتر بخوانید

رضایی با تاکید بر اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی مصوبه هیئت دولت (ماده 11 قانون جامع ایثارگری)، ساماندهی گلزارها توسط همه دستگاه‌های عضو کارگروه گفت: در حال حاضر 4 گلزار شهید در استان تهران نیازمند ساماندهی هستند که انتظار می‌رود با توجه به قداست مقام شهید و ایثار شهدا در حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب، دستگاه‌های مسئول به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

بر اساس این گزارش، در این نشست هریک از اعضا به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند. اجرای پروژه گلزار شهدای بی‌بی‌سکینه ملارد توسط شهرداری صفادشت با اعتبارات شهرداری و استانی و ساماندهی گلزار شهدای آرمیده در امام‌زادگان توسط اداره اوقاف از مصوبات کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان تهران بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi