شناسه خبر : 106147
پنجشنبه 09 آذر 1402 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد نقش نظارتی در اجرای قوانین حوزه ایثارگران دارد

بنیاد نقش نظارتی در اجرای قوانین حوزه ایثارگران دارد
فاش نیوز - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش حقوق شهروندی و قوانین مربوط به ایثارگران گفت: در اجرای قوانین حوزه ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش نظارتی دارد و نقش معاضدتی بر عهده وزارت دادگستری است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محسن بزرگی در همایش حقوق شهروندی و قوانین مربوط به ایثار بر ضرورت توجه همه دستگاههای اجرایی به قوانین و حقوق شهروندی ایثارگران تاکید کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید. گفت: در بحث اجرای قوانین حوزه ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش نظارتی دارد و نقش معاضدتی بر عهده وزارت دادگستری است
وی با تاکید بر ضروری به‌روزرسانی و تنقیح قوانین حوزه ایثارگری تصریح کرد: استنکاف از اجرای حقوق شهروندی ایثارگران برای دستگاههای اجرایی تبعات قانونی در پی دارد.
بزرگی ادامه داد: اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می تواند بسیاری از مشکلات ایثارگران را رفع کند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و باید به این عزیزان برتری و شأن والا قائل شویم و کارهای آنان را در اولویت قرار دهیم.
بزرگی در ادامه سخنانش پیشرفتهای نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار چشمگیر خواند و گفت: این پیشرفت را مدیون خون شهدا و فداکاری ایثارگران هستیم.
قوانین ایثارگران درصورت تامین نشدن منابع، موجب نارضایتی می شود
وی بیان کرد: موضع اصولی ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، توسعه خدمات به جامعه ایثارگری است منتها بودجه و منابع این قوانین باید تأمین شود زیرا در غیر اینصورت همین قوانین باعث تولید نارضایتی خواهد شد
بزرگی گفت: متأسفانه فقط 19 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده و دلیل آن، عدم تأمین اعتبار مواد این قانون است؛ که البته در طی دو سال حضور دکتر قاضی‌زاده، 38درصد قانون جامع اجرایی شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید با بیان اینکه ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران امسال اجرایی شده است، بیان کرد: واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد و تخصیص خودروی داخلی برای جانبازان 25 تا 49درصد هم تحقق پیدا کرد.
بزرگی خاطرنشان کرد: ما از توسعه خدمات و قوانین ایثارگری استقبال می کنیم اما به شرطی که منابع این قوانین تامین گردد.
اینستاگرام
سلام باعرض احترام چندین سال است که جانبازان 25% بالاترمستمربگیرهستندجهت تبدیل به حالت اشتغال در گمسیون بنیادشرکت منماییم بخاطرنداشتن بودجه به بهانه هایی تاییدنمیشویم این مساله راصراحتا"میگوینددیگرعمرماباقی نمانده زمان جنگ دوری ازخانواده وکوتاهی محبت وحال شرمندگی معیشت فقط درشعاریک هستیم
چی تحقق پیدا کرده عمو جان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi