شناسه خبر : 106171
شنبه 11 آذر 1402 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدرم با ۴۰ سال کار علمی در ایران برای دشمن قابل تحمل نبود

فاش نیوز - پسر شهید محسن فخری‌زاده گفت: پدرم جزو دانشمندانی بود که طی ۴۰ سال کار علمی در کشور، در همه زمینه‌ها فعالیت‌های نوآورانه، محصولات و ابداعات فراوانی داشت و همین موضوع دیگر برای دشمن قابل تحمل نبود.

فرزند شهید فخری‌زاده: پدرم با 40 سال کار علمی در ایران برای دشمن قابل تحمل نبود

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، محمدمهدی فخری‌زاده، پسر شهید هسته‌ای محسن فخری‌زاده، امروز در حاشیه چهارمین همایش فخر ایران و رونمایی از خودروی مورد هدف قرار گرفته پدرش توسط دشمنان در باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: جبهه استکبار به گونه‌ای است که اگر در کشور یا مجموعه‌ای تلاشی مخالف منافع آن انجام شود، به اعمال جنایتکارانه روی می‌آورد. مجموعه استکبار به دنبال اهداف خود و پیاده‌سازی سیاست‌های خود در عالم است و در راستای رسیدن به اهدافش از اقدامات اقتدارآور، استقلال‌آور و قدرت‌آور در زمینه‌های دفاعی، نظامی، صنعتی و حتی رشد و شکوفایی و بالا رفتن کیفیت زندگی ناراحت می‌شود. جبهه استکبار برای جلوگیری از این فعالیت‌ها اقدام می‌کند؛ چرا که مخالف منافعش است و برایش مزاحمت ایجاد می‌کند. 

وی افزود: شهید فخری‌زاده جزو دانشمندانی بود که طی ۴۰ سال کار علمی در کشور، در همه این زمینه‌ها فعالیت‌های نوآورانه، محصولات و ابداعات فراوانی داشت و همین موضوع دیگر برای دشمن قابل تحمل نبود. 

پسر شهید فخری‌زاده در پاسخ به پرسش «برای الگوبرداری و پرورش شخصیت‌هایی نظیر محسن فخری‌زاده، چه کارهایی می‌توان انجام داد؟» گفت: یکی از این کارها این است که شیوه‌ها و مسیرهای موفقیت بزرگان رمزگشایی و برای جوانان توضیح داده شود.

یکی از خبرنگاران از فخری‌زاده پرسید: «فکر می‌کنید اگر شهید فخری‌زاده در قید حیات بودند، پیامشان برای حوادث اخیر فلسطین و عملیات طوفان‌الاقصی چه بود؟» فخری‌زاده در پاسخ این پرسش گفت: «ایشان بعد از شهادت حاج قاسم پیامشان را داده بودند. گفتند: «حداقل نتیجه ترور سردار سلیمانی این است که این آشغال‌ها وجود کثیفشان را از منطقه خارج می‌کنند.» این امر تنها چند ماه بعد از شهادت حاج قاسم اتفاق افتاد و آمریکا از منطقه خارج شد. 

فرزند این دانشمند هسته‌ای ادامه داد: در مورد رژیم صهیونیستی هم می‌گفتند: «به مراتب اضمحلال خود را تسریع کردند.» که ما امروز بعد از ۳ سال شاهد این اضمحلال هستیم. 

محمدمهمدی فخری‌زاده درباره پیام رونمایی خودروی شهید فخری‌زاده به جهان این طور توضیح داد: خودروی شهید فخری‌زاده به مردم دنیا نشان می‌دهد سیستم استکبار هر آنچه مخالفش باشد با بی‌قانون‌ترین، شنیع‌ترین و منفورترین روش‌هایی که در همه سیستم‌های قضایی دنیا مورد توبیخ هست، برخورد می‌کند. 

وی در پایان گفت: امروز معلوم شده است که هر کس  از جنگ اسرائیل حمایت می‌کند، جریان استکبار محسوب می‌شود. کشورهای دیگر دنیا باید بدانند آنچه نجاتشان می‌دهد آزادی است.

 

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، ۷ آذرماه ۱۳۹۹ توسط عوامل موساد در منطقه آبسرد دماوند مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi