شناسه خبر : 106343
سه شنبه 14 آذر 1402 , 12:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار به حوزه ایثار و شهادت کردستان

اختصاص 1200 میلیارد اعتبار به حوزه ایثار و شهادت کردستان

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس‌جمهور به حوزه ایثار و شهادت کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علیرضا شهسواری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن  جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان برگزار شد، از برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار خبر داد و اظهار داشت: این رویداد اسفندماه امسال به میزبانی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برپایی این نمایشگاه، هدف تمرکز بر حوزه هنر، ایثار و شهادت را عنوان کرد و افزود: نقش همسران و مادران شهدا، نقش خود ایثارگران و شهدا و‌جانبازان در حوزه هنر، بانوان عاشورایی، بحث عفاف و حجاب، محوریت حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتب شهدای مدافع حرم، فرهنگ فاطمی و رسالت امروز جامعه و سبک زندگی ایثارگران اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: افرادی که دارای آثار فاخر در حوزه هنرهای تجسمی هستند، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند چراکه بستر خوبی برای انعکاس تولیدات و ثبت و انعکاس رشادت‌ها در قالب زبان هنر است. 

وی عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه اتحادی میان هنرمندان در حوزه تخصصی ایثار و شهادت ایجاد خواهد  کرد چراکه دیده شدن آثار در عرصه ایثار و شهادت بسیار مهم و متفاوت است و باید به صورت ویژه و اختصاصی این آثار منعکس شود.

شهسواری با ذکر اینکه این نمایشگاه هنرهای تجسمی در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال برپا می‌شود، گفت: رشته‌های خوشنویسی نقاشی و عکاسی ویژه دانش‌آموزان و رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی نیز برای بزرگسالان دیده شده است.

وی درباره نحوه شرکت در نمایشگاه توضیح داد: مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه جاری است، 15 بهمن این آثار داوری و آثار شاخص در نمایشگاه عرضه و برگزاری نمایشگاه در دهه اول اسفند ماه دائر می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس‌جمهور به حوزه ایثار و شهادت کردستان خبر داد و با اشاره به جزئیاتی از این دستاوردها اختصاص اعتبار برای بازسازی و مرمت گلزار شهدا، تسهیلات اشتغال و 10 درصد اعتبارات حوزه اشتغال‌زایی تبصره 18، تأمین زمین ویژه ایثارگران طبق ماده 7 قانون جامع، اختصاص 5 درصد سهم نهضت ملی به جامعه ایثارگران و رفع محدودیت‌های اراضی در کردستان از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر بود.

شهسواری اعلام کرد: همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه، ودیعه مسکن و کارگشایی جامعه ایثارگری اعتبار ویژه و قابل توجهی در  سفر ریاست جمهوری به کردستان اختصاص داده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi