شناسه خبر : 106415
شنبه 18 آذر 1402 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطراتی صریح از صدام در «قاتل مؤدب» منتشر شد

خاطراتی صریح از صدام در «قاتل مؤدب» منتشر شد

فاش نیوز - کتاب «قاتل مؤدب؛ خاطراتی صریح از حزب بعث، صدام و سیاست‌های داخلی و خارجی رژیم عراق» به روایت صلاح عمر العلی با ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «قاتل مؤدب؛ خاطراتی صریح از حزب بعث، صدام و سیاست‌های داخلی و خارجی رژیم عراق» به روایت صلاح عمر العلی عضو سابق شورای رهبری حزب بعث عراق، به‌تازگی با ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب اولین‌عنوان از مجموعه «جمهوری وحشت» است که کتاب دومش «جنگ جنگ تا نابودی؛ خاطرات ارتشبد نزار الخزرجی فرمانده سپاه اول و رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در زمان جنگ با ایران» است و کتاب‌های نویسندگان عرب و غیرعرب را درباره عراق زمان صدام و دوران دفاع مقدس ایران شامل می‌شود.

هدف از انتشار این‌مجموعه، شناخت حکومت صدام از ابعاد مختلف است؛ از همین رو در این کتاب‌ها شناخت جنبه‌های مختلف سیاست داخلی، سیاست خارجی، امنیت، فرهنگ و اقتصاد این رژیم (در کل دوران 35 ساله حکومت بعثی از 1347 تا 1382 که 24 سال آن تحت حاکمیت مستقیم صدام قرار داشت) مدنظر است و اگر به موضوع جنگ پرداخته شود به عنوان «یکی» از قضایای این رژیم مخوف خواهد بود.

بیشتر بخوانید

صلاح عمرالعلی راوی «قاتل مؤدب»، متولد سال 1316 در شهر تکریت، از اعضای فعال حزب بعث عراق بود که توانست در رده‌های مختلف حزبی رشد کند و به مسئولیت‌های بالایی حزبی از جمله مسئول کل شاخه‌های حزب بعث در سراسر عراق به جز بغداد و سپس عضویت در شورای رهبری حزب برسد. همین‌مسائل باعث شد عمرالعلی پس از قدرت‌گیری نهایی حزب بعث در سال 1347، به مناصب مختلف حکومتی مثل عضویت در شورای رهبری انقلاب و وزارت فرهنگ و رسانه‌ها برسد.

راوی کتاب پیش‌رو، سال 2003 مهمان سلسله برنامه‌های چالشی «شاهد یک دوران» بود و خاطرات خود را از دوران فعالیت در حزب بعث و سپس مناصب حکومتی و در نهایت جداشدن از رژیم بعث بیان کرد. این‌گفت‌وگوها با فردی به‌نام احمد منصور روبرو بود که سؤالات گفت‌وگو را از او می‌پرسید. «قاتل مؤدب» متن آن‌گفت‌وگوها را در خود جا داده است.

عمرالعلی به واسطه آشنایی مستقیم با میشل عفلق مؤسس حزب بعث، در مصاحبه‌هایش با احمد منصور وارد گفت و گویی پرچالش در خصوص عملکرد و افکار میشل عفلق شد و تصویری مستقیم و دقیق از تاسیس‌کننده حزب بعث عراق ارائه کرد.

این کتاب در 320 صفحه در قطع رقعی با ترجمه وحید خضاب و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

علاقه‌مندان برای مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند با ورود به سامانه من و کتاب manvaketab.com و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi