شناسه خبر : 106464
یکشنبه 19 آذر 1402 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسر یک شهید مدافع حرم: وهابی‌ها باید از پسر من بترسند+فیلم

فاش نیوز - همسر شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور می‌گوید: «علی را طوری بزرگ می‌کنم که نه جای پدرش را بگیرد؛ بلکه باید فراتر از پدرش باشد. علی باید طوری باشد که اسمش می‌آید، وهابی‌ها بترسند.»

همسر یک شهید مدافع حرم: وهابی‌ها باید از پسر من بترسند+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۹۳ برای فاطمه کاظمی یادآور خاطره‌ای است که چند ماه یک بار تکرار می‌شود. خاطره‌ای از یک خواستگار مدافع حرم به نام مرتضی حسین‌پور که هر ۳ ماه یک بار از فاطمه جواب رد می‌شنید، اما از رو نمی‌رفت. فاطمه زندگی با نظامی‌ها را سخت می‌دانست و حاضر نبود مانند مادرش همسر یک نظامی شود. با این حال مرتضی توانست دل فاطمه را به دست آورد. آن‌ها بهار سال ۱۳۹۳ باهم ازدواج کردند. با همه این اوصاف باز هم فاطمه از سختی‌های زندگی مشترک با یک نظامی بی‌بهره نماند و ۳ سال بعد، زمانی که اولین فرزندش را ۵ ماهه باردار بود، خبر شهادت همسرش را شنید. 

با همه این اوصاف فاطمه کاظمی می‌خواهد پسر کوچولویش علی را مثل مرتضی بار آورد. او در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید: «تنها قولی که به مرتضی دادم، این بود که لباس جهاد، تن علی کنم. مطمئنم قامت علی از مادرش دلبری می‌کند؛ اما چشمم را می‌بندم، علی را نمی‌بینم.»

او در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: «زمانی من همسر وهب بودم، می‌خواهم در آینده مادر وهب باشم. مادر وهب از همسرش خیلی محکم‌تر بود. همیشه به مصطفی می‌گفتم: «فقط برگرد و بگذار ساکت را خودم باز کنم.» اما برای علی این کار را نمی‌کنم.»

مادر علی در ادامه پسرش را پاره تنش می‌نامد و می‌گوید: «او را دوست دارم اما علی من باید لباس جهاد بپوشد، اسلحه دستش بگیرد و رجز «انا المحب الزهرا» را در خیابان‌ها و کوچه‌های مدینه بخواند. علی را طوری بزرگ می‌کنم که نه جای پدرش را بگیرد؛ بلکه باید فراتر از پدرش باشد.»

او می‌‌گوید: «علی باید طوری باشد که اسمش می‌آید، وهابی‌ها بترسند. نمی‌گذارم جای مرتضی و شهدای دیگر خالی باشد.»

 

شهید مرتضی حسین‌پور معروف به حسین قمی ۱۶ مردادماه سال ۱۳۹۶ در منطقه عملیاتی تنف در مرز مشترک سوریه و عراق به عنوان فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون، در حالی که تلاش می‌کرد جان صد نفر از نیروهای تحت امرش را نجات دهد به شهادت رسید. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi