شناسه خبر : 106593
سه شنبه 21 آذر 1402 , 10:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جروزالم پست:

پهپاد رهگیر «کرار» توانایی ایران را برای دفاع از مرزهای طولانی خود افزایش می‌دهد

فاش نیوز - روزنامه جروزالم پست نوشت: ترکیب پهپاد و موشک به ایران نوع جدیدی از قابلیت دفاع هوائی را می‌دهد. ارائه رهگیرهای جدید در هوا توانایی ایران را برای دفاع از مرزهای طولانی خود افزایش می‌دهد.
روزنامه «جروزالم پست» در تحلیلی به قلم «ست جی فرانتسمن» درخصوص استفاده ایران از پهپاد رهگیر «کرار» نوشت، ایران نقش جدیدی را برای پهپاد کرار خود در نظر گرفته است. ایران این پهپاد را با موشک‌های هوا به هوای «مجید» مسلح کرده است. برد این پهپاد ۱۰۰۰ کیلومتر است.
این تازه‌ترین اقدام ایران در استفاده از پهپاد در ظرفیت پدافند هوائی است. ترکیب پهپاد و موشک به ایران نوع جدیدی از قابلیت دفاع هوائی را می‌دهد. ارائه رهگیرهای جدید در هوا توانایی ایران را برای دفاع از مرزهای طولانی خود افزایش می‌دهد.
امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش در حاشیه مراسم ده‌ها فروند پهپاد کرار گفت: «این‌ پهپادها به مناطق مختلف پدافندی در کشور اعزام خواهند شد و در مدار عملیاتی در توان رزم نیروی پدافند هوائی قرار می‌گیرند.»
وی ادامه داد: «هواپیماها و پهپادهای بدون سرنشین به لحاظ قیمت قابل قیاس با هواپیماهای با سرنشین نیستند.»
جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت: «به نظر می‌رسد هدف دیگر ایران از قرار دادن موشک بر روی پهپاد کرار صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد. توانایی جدید هزینه بسیار کمتری نسبت به جنگنده دارد.»
به گزارش فارس، ایران می‌تواند این پهپادها را از دریا به پرواز درآورد و سپس از آنها برای حمله به سایر پهپادها استفاده کند. ایران می‌تواند از این پهپاد برای پرواز در دریا و سپس از موشک پهپاد برای حمله به پهپاد دشمن استفاده کند. این مفهوم دیگری برای ایران در زمینه مقابله با پهپادهای دشمن است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi