شناسه خبر : 107387
سه شنبه 19 دي 1402 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بر عهده چه کسی بود؟

دادگاه منافقین

فاش نیوز - پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی به صورت علنی در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۹ دی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

در همین زمینه بخوانید:

جلسه اول دادگاه منافقین
جلسه دوم دادگاه منافقین
جلسه سوم دادگاه منافقین

جلسه چهارم دادگاه منافقین

در این جلسه دادگاه همسر شهید حجت الاسلام و المسلمین آقامیری، پسر شهید غلامرضا ثمرقندی، دختر شهید غلامعلی حاجی هاشم، خواهران شهید سید رسول موسوی ابربکوه، دختر شهید محمد فرشی مقدم، همسر شهید محمد ابراهیمی، جانباز محمد مهدی چیذری، پسر شهید علی صیاد شیرازی، همسر شهید محمدعلی آقارجبی و برادر شهید احمد شفیعی حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، رئیس دادگاه، پس از عرض تسلیت به‌مناسبت حادثه تروریستی کرمان و شهادت سردار سید رضی موسوی به دست رژیم صهیونیستی، آغاز پنجمین نشست جلسه نخست دادگاه رسیدگی به کیفرخواست واصله پرونده منافقین را اعلام کرد.

وی در ادامه از نماینده دادستان خواست با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست بپردازد.

وزیری، نماینده دادستان پیش از آغاز قرائت کیفرخواست، حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت.

قرائت کیفرخواست با اعلام اسامی دیگر متهمان از متهم ردیف سی و چهارم آغاز شد.

معرفی نامزد منافقین در انتخابات مجلس! 

عذرا علوی طالقانی متهم ردیف ۳۴ در دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است، نامبرده در سال ۱۳۵۴ با گروهک منافقین آشنا شده و فعالیتش را شروع می‌کند. 

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین/ هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بر عهده چه کسی بود؟/ نماینده دادستان: دو گروه تروریستی منافقین و داعش شباهت‌های بسیاری با هم دارند

وی در فروردین ماه ۱۳۶۰، به بدنه تشکیلات، منتقل و سپس از طرف منافقین، کاندیدای مجلس شورای اسلامی می‌شود.

شایان ذکر است عذرا علوی، از مسئولین رده بالای منافقین بوده که بعد از عملیات تروریستی- نظامیِ فروغ جاویدان، معاونت عملیات شاخه‌ی نظامی و مسئولیت عملیات در داخل کشور را عهده‌دار می‌شود.

 گفتنی است در سال ۱۳۷۲، بعد از اینکه فهیمه اروانی به عنوان مسئول اول گروهک انتخاب می‌شود، عذرا علوی طالقانی به عنوان جانشین رئیس شاخه‌ی نظامی منصوب می‌شود. هرچند که در مقطعی نیز مشارالیها، معاون آموزش تشکیلات بوده است. 

خاطر نشان می‌شود مسئولیت‌های پیشین عذرا علوی، عمدتاً مرتبط با مسائل امنیتی گروهک بوده است.

شایان ذکر است در حال حاضر این فرد فوت کرده است.

دو شباهت گروهک تروریستی منافقین و داعش

 نماینده دادستان در ادامه دادگاه گفت: دو گروه تروریستی منافقین و داعش شباهت‌های بسیاری با هم دارند.هر دو گروه تروریستی از عنصر ترورهای کور برای گرفتن تلفات بیشتر از مردم استفاده می‌کنند؛ برای آن‌ها فرق ندارد که در ترور کور چه کسی کشته می‌شود!

وی افزود: هر دو گروهک از وسایل انفجاری با خصیصه مشترک است؛ داعش از جلیقه انفجاری کرده و برای گرفتن تلفات آن را پر از ساچمه می‌کند؛ منافقین هم علاوه بر استفاده از بمب و شلیک مستقیم از وسایلی، چون سه‌راهی نیز استفاده می‌کنند. در نشریه تروریستی مجاهد به اعضای گروهک توصیه شده از سه‌راهی استفاده کنند تا ترکش‌های آن تلفات بیشتری بگیرد.

هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بر عهده چه کسی بود؟

متهم ردیف سی و ششم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین محمود قجر غضدانلو است، وی برادر مریم رجوی و همسر شهرزاد صدر حاج سید جوادی (مسئول دفتر مریم رجوی) است.

شایان ذکر است محمود قجر عضدانلو در سال ۱۳۵۲، به گروهک منافقین می‌پیوندد و با پیروزی انقلاب اسلامی، همکاری خود را با تشکیلات ادامه داده و نهایتاً در سال ۱۳۶۰، از کشور متواری می‌شود.

خاطر نشان می‌شود وی در حال حاضر از عناصر کادر مرکزی نفاق و عضو شورای تروریستی به اصطلاح ملی مقاومت است.

گفتنی است محمود قجر عضدانلو در مشارکت و همکاری تنگاتنگ با مژگان پارسایی، یکی دیگر از عوامل اصلی و کلیدی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی (به نام‌های کمال الدین حیدری چمنی با نام مستعار جلال موسوی و رضا نادری با نام مستعار عطاءاله) و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۶۸/۶-۲۰۰۲ است.

نقش استخبارات عراق در ترور شهید صیاد 

در ادامه دادگاه یکی از اعضای بریده منافقین گفت: در آذر سال ۷۷ مسعود رجوی در قرارگاه بدیع زادگان مسعود رجوی فیلمی از شهید صیاد پخش کرده و گفت باید حساب این فرد را برسیم؛ این خواست صاحبخانه ( عراق) است.

وی افزود: رجوی مسئولیت این ترور را به مژگان پارسایی سپرد؛ بعد از ترور شهید صیاد در قرارگاه اشرف جشنی به پا شده و مژگان پارسایی به تیم ترور هدیه داد! رجوی پس از ترور شهید صیاد شیرازی به حبوش گزارش کار تیم‌های راهگشا در ستاد داخله را به طاهر حبوش مسئول سرویس اطلاعات عراق داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi