شناسه خبر : 107395
چهارشنبه 20 دي 1402 , 14:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دبیر دومین کنگره شهدای غواص گفت: امروز گمراهی جامعه دلیلش گمراه شدن از راه و مسیر شهدا است.

دبیر کنگره شهدای غواص: گمراهی جامعه دلیلش گمراهی از مسیر شهدا است

فاش نیوز - آیین ختتامیه دومین کنگره شهدای غواص با حضور محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه جمعی از خانواده‌های شهدا و اهالی جزیره کیش خصوصاً نوجوانان در تالار شهر این جزیره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ، در ابتدای این برنامه که با تلاوت قرآن یکی از رزمندگان دفاع مقدس آغاز شد، کلیپی متشکل از تصاویر شهدای غواص و سخنان رهبر معظم انقلاب پخش شد و سپس غلامرضا صنعتگر خواننده هرمزگانی در وصف امام رضا(ع) خواند.

در ادامه بهرام عرب وند دبیر جشنواره طی سخنانی با اشاره به اینکه امروز گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدا و غواص را گفت: امروز گمراهی جامعه دلیلش چیزی جز گمراهی از مسیر شهدا نیست.

وی ادامه داد: دومین کنگره شهدای غواص برگزار می‌شود و میزبان چنین میهمانانی بودن افتخار ما است و البته کار ما خالی از نقص و ایراد نیست.

عرب وند با بیان اینکه امسال منطقه آزاد کیش و دیگر نهادهای همکار سنگ تمام گذاشتند گفت: همه دوستان زحمت کشیدند تا کنگره به خوبی برگزار شود تا بتوانیم ذره‌ای از زحمات شما رزمندگان را جبران کنیم.

در ادامه رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از راهبرهای اساسی انقلاب اسلامی گرامی داشت یاد شهدا است، گفت: آقا می‌فرمایند دشمن سعی کرد با جنگ نظامی انقلاب را شکست اما وقتی قدرت و توان جمهوری اسلامی را دید جنگ نظامی را متوقف کرد و به جنگ فرهنگی و نرم روی آورد.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم مردم و نسل‌های بعدی را آگاه کنیم تا دشمن نتواند مردم را ناامید کند، هر کس در میدان ناامید کردن مردم گام بر می‌دارد در پازل دشمن بازی می کند.

سرهنگی گفت: تولید محتوا در این حوزه نوعی مبارزه و مقاومت است، برگزاری کنگره در جزیره کیش یکی از مصادیق مبارزه با جنگ نرم دشمن است و امسال تلاش شد نوجوانان را با کنگره درگیر کنیم. زیرا هر چه نسل جوان از این فضا دور شوند دشمن جنگ را برده است.

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز امام جمعه کیش طی سخنانی با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال جزیره معطر به عطر شهدای غواص شد، گفت: سال گذشته سه تقاضا مطرح کردم اول این که یادواره هر سال برگزار شود، دوم اینکه مثل این برنامه‌ها را در کیش زیاد داشته باشیم و به لطف خدا از این برنامه‌های معنوی زیاد داشتیم، اما تقاضای سوم انجام نشد و آن هم ابن بود که نمادی از شهدای غواص در کیش داشته باشیم که ابن نماد یادمان شهدای غواص باشد، پیشنهاد این بود که ساختمانی که از قبل از انقلاب در جزیره مانده به موزه و یادمان شهدا تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شهدا نزد خدا روزی می‌خورند، گفت: خدا در قرآن می‌فرماید به شهدا اموات نگویید، آنها حیات جاودان پیدا می‌کنند. ما نمی‌توانیم مقام والای شهدا را درک کنیم. شهدا زنده اند چون آثارشان وجود دارد و باعث تقویت دین می‌شوند.

وی ادامه داد: دیروز سه مادر شهید در تکریم مادران شهدا پشت به دریا نشستند و دریا را نگاه نمی‌کردند و می‌گفتند این دریا فرزندان ما را گرفته است.

امام جمعه کیش افزود: وظیفه ما نسبت به شهدا این است که یاد شهدا را زنده نگه داریم و پیام شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم، شهدا بر ولایت مداری، حجاب و حفظ حیا، خدمت به مردم و بصیرت تاکید داشتند و اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید این موارد را تقویت کنیم.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi