شناسه خبر : 107407
چهارشنبه 20 دي 1402 , 16:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آدرس غلط ندهید

با وجود تاکید معاون اول رئیس جمهور بر حل مشکل تامین داروی جانبازان و رساندن فهرست این داروها به دست وزیر بهداشت توسط خبرنگار حیات، همچنان مشکل تأمین دارو پابرجاست؛ تا جایی که...

فاش نیوز - «حیات»،خبرگزاری بنیاد شهید قصد دارد با دادن آدرس غلط در خصوص تامین دارو، بنیاد و مدیران آن را تطهیر کند و مشکل را متوجه وزارت بهداشت نماید. از زمان آمدن قاضی زاده هاشمی به بنیاد سعی در القای این مطلب دارند که هر خدمت و تسهیلاتی، دستگاه متولی خود را دارد و بنیاد نقش ناظر را ایفا می کند و با این حربه از خود رفع مسئولیت می کنند.
در خبر حیات آمده است:

فهرست داروهای کمیاب در دستان وزیر بهداشت/ چشم جانبازان به عملکرد عین‌الهی

با وجود تاکید معاون اول رئیس جمهور بر حل مشکل تامین داروی جانبازان و رساندن فهرست این داروها به دست وزیر بهداشت توسط خبرنگار حیات، همچنان مشکل تأمین دارو پابرجاست؛ تا جایی که رئیس مجلس نیز لب به اعتراض گشوده و مهلت ۲ ماهه برای عین‌اللهی و سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکل تعیین کرده است.

اما واقعیت چیست و قانون چه می گوید:

ماده۱۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیان می دارد:

 بنیاد موظف است امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیصی، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو و تجهیزات مورد نیاز و برای گروه های ویژه جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان، نخاعی و اندام های مصنوعی داخلی و خارجی جانبازان تهیه و تأمین نماید.

 در تبصره۲ این ماده آمده است:
بنیاد موظف است داروهای خاص، تجهیزات پزشکی و توانبخشی و آمبولانس مورد نیاز ایثارگران را از محل اعتبارات مصوب خود تأمین و وارد نماید.

اگر مدیران بنیاد با توجه به تکالیف قانونی توان پیگیری حقوق ایثارگران را ندارند و به دنبال بهانه برای انداختن بار مسئولیت بر دوش دیگران هستند، بهتر است استعفا دهند و مانع بزرگ در مسیر خدمات ایثارگران که خودشان هستند، بر طرف شود.
پیگیری مطالبات ایثارگران، مدیران خوش‌نشین نمی خواهد؛ به مدیرانی نیاز دارد که کف میدان مطالبات ایثارگران حضور داشته و برای احقاق حق آنان شب و روز نشناسند.

اینستاگرام
سلام وقت تون بخیر بین جانبازان فرق گذاشتن تا این عزیزان ضعیف بشود من که با کلا مشکلات دارم اعصاب روان شدید گوش چپ کلا داغون از 16 سالگی چبهه جنگ بودم الان با ده درصدی جانبازی با یک کمک معیشت هشت مرتبه عمل جراحی شدم تا حرف میزنیم شما زیر 25درصد هستی نه کار نه زندگی درست حسابی چطوری میشه خداوند رحمت خودش از ما نگیره
سلام وعرض احترام خیرببینیدمن که مشمول هیچ چیزنیستم حداقل داروه های جانبازان دفاع مقدس راازنوع اصلش بخوریم شایدمتحمل رنج کمتری شویم وکمترازجیب هزینه کنیم/جانبازظلم وستم دیده
سلام ، مشکلات درمان از سال 76 شروع شد آن زمان که برنامه درمان به بطور مستقیم به شبکه بهداشت و درمان منتقل شد. قبل از سال 76 بنیاد با معرفینامه به پزشکان متخصص طرف قرارداد ارجاع میکرد و برخی تخصص ها که در شهرستانها نبود به تهران اعزام کردند. پس از ویزیت متخصص در تهران چنانچه نیاز به معاینه و ویزیت مجدد داشت همان موقع در گزارش پزشک ذکر میکرد که مثلا دو ماه دیگر مجددا برای ویزیت اعزام شود. لیکن از سال 76 تشخیص و معرفی به پزشکان متخصص را به شبکه بهداشت و درمان ارجاع دادند که همان موقع برای اعزام به تهران مشکلات زیادی بوجود آوردند چون اگر متخصص در گزارش پزشکی به بنیاد ویزیت مجدد ذکر نکرده بود آنوقت برای اعزام به تهران گرفتار زیادی ایجاد میکرد تا جانباز به پزشک معتمد مراجعه کند و تشخیص دهد که نیاز به اعزام به تهران است.
از سال 93 مشکلات بسیار جدی شد زیرا دولت قصد داشت درمان را از بنیاد منفک کند بنابراین تصمیم گرفتند هزینه درمان جانبازان شاغل بعهده محل اشتغال قرار گیرد که بدون تامین اعتبار لازم بود و محل خدمت جانباز از مازاد بودجه سالیانه هزینه درمان جانبازان را تامین کنند در واقع یعنی درمان جانبازان بطور کامل از گردن دولت ساقط شود. خوشبختانه دلسوزان نظام ورود کردند و تصمیم دولت را اسقاط کردند تا بیمه تکمیلی ایران متولی هزینه های درمان شد. با کمال تاسف در اواخر دولت قبل بیمه تکمیلی به بیمه دی سپرده شد که مشکلات فراوانی را برای تامین هزینه های درمان بدنبال داشته است.
امسال با پرداخت هزینه بیمه تکمیلی طرف قرارداد محل خدمت همچون سایر شاغلان غیر ایثارگر توانستیم امیدوار باشیم هزینه های سنگین درمان که بیمه دی تقبل نکرده بود و با وام ضروری پرداخت کرده بودیم را بوسیله بیمه تکمیلی محل اشتغال جبران کنیم. آیا بنیاد قصد ندارد مشکلات درمان جانبازان را براساس همان قانونی که صددرصد بودجه آن را دریافت کرده لیکن خدماتی ناقص و گاهی در حد صفر ارائه نموده حل نماید؟ آیا دستگاههای نظارتی از وضعیت درمان جانبازانی که شبانه روز با درد و رنج زندگی میکنند و هزینه درمان را از جیب پرداخت کردند مطلع نبودند؟ اگر مطلع بودند چرا اقدامی وجود ندارد؟ این متن تارخچه پر از نشیب و فراز و قصه پر از غصه در بدیهی ترین نیاز جانبازان است به این ترتیب چگونه میتوانند اسناد و مدارک دقیق درمان جانبازان را برای تعیین درصد مطالبه کنند؟ البته ارائه دقیق اسناد و مدارک درمان جانبازان جای شگفتی دارد اما پس از ارائه اسناد و مدارک دقیق چرا تعیین درصد ناقص انجام گرفته است؟ هل من ناصر پاسخگو ؟؟!!!
تا بنیاد شهید متولی امور ایثارگران هست هر دولتی باشد وضعیت روز به روز بدتر از دیروز خواهد بود. بنیاد باید منحل و ایثارگران تحت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با سیاستگذاری ستادکل نیروهای مسلح هریک از ایثارگران تحت پوشش امور ایثارگران نیروی مسلح مربوطه قرار گیرد . بنیاد معاون رئیس جمهور هست و سازمان برنامه و بودجه هم معاون دیگر رئیس جمهور این تعارض در منافع اجازه دفاع از حقوق ایثارگران را در هیچ مرجعی نمی‌دهد و اساسا استیضاح وزیر دفاع در مجلس راحت تر از استیضاح رئیس جمهور هست .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi