شناسه خبر : 107807
پنجشنبه 05 بهمن 1402 , 14:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بانک دی مال ایثارگران است؟!

بیایید با خدای خود صادق باشیم. این بانک تاکنون چند درصد در خدمت ایثارگران بوده است؟ این بانک چند درصد توانسته باری از دوش نحیف ایثارگران بردارد؟ این که فقط هر ماه حقوق آنان را پرداخت کند...

فاش نیوز - اگر در توان بانک دی نیست و نمی تواند خدمتی به جامعه خود بدهد، حداقل با واریز حقوق ایثارگران به دیگر بانک ها اجازه دهد از مزایا و خدمات سیستم بانکی بهره‌مند شوند.
ای کاش بانک دی در همه‌ی امور بانکداری، به خصوص وام‌های میلیاردی آنقدر سخت‌گیر باشد که در مورد اقساط وام بنده در روز سی‌ام هر ماه است. جالب این است بگویم با این اقدام بانک، از صبح سی‌ام هر ماه مقدار موجودی حساب بنده صفر می شود.
هر چند که بنده برای بازپرداخت اقساطم تا پایان روز سی‌ام مهلت دارم. اما نمی دانم بانک دی با چه مجوزی اندک مانده‌ی حساب را برداشت و حساب را صفر می کند.
 
آهای مسئولان بانک دی، شما که وام۲۳ درصدی را اگر یک روز هم دیر پرداخت شود، با دیرکرد آن دریافت می کنید، در حالی که  حقوق امثال بنده ساعت عصر واریز و همان لحظه تسویه می شود. ولی گیریم که حقوق ما یک روز با تاخیر پرداخت شود در صورتی که مهلت قانونی وجود دارد اما برداشت آنی بی‌اخلاقی بانک‌داری است و موجب دلزدگی اکثریت جامعه ایثارگری نسبت به بانک دی خواهد شد.
 
به‌راستی اکثریت ایثارگران فهم درستی از تأسیس بانک دی ندارند؟ آیا بانک دی درخدمت ایثارگران است یا ایثارگران درخدمت این بانک هستند؟ وقتی در خدمات ارائه شده توسط این بانک دقت کنیم می بینیم به همه اقشار از جمله تجار، بازرگانان، فرهنگیان و حتی بانوان خدمتی ویترین‌وار ارائه می کند الا به خود ایثارگران!
مدیران و روسای عزیز بانک دی، واقعاً رسالت و هدف بانک دی چیست؟ آیا قرار است از سپرده های ایثارگران فقط به فرهنگیان، تجار و پزشکان تسهیلات داده شود؟ در حالی که آنها متولی خاص خود را دارند(صندوق فرهنگیان و...). شما به زیرمجموعه‌ی خودت باید رسیدگی کنید.
در حال حاضر اکثریت بانک ها مانند رفاه، ملت، تجارت و....‌ به کسانی که حقوقشان در آن بانک واریز می شود مبالغی از ۲۰۰ میلیون به بالا بدون سپرده، بدون میانگین حساب، بدون ضامن و فقط با یک اعتبارسنجی و نداشتن چک برگشتی و معوقه بانکی، پرداخت می کنند.
 گناه جانبازان و ایثارگران چیست که حقوق آنها را به گروگان گرفته‌اید و هیچ‌گونه خدمتی هم نمی دهید؟ گناه جانباز چیست که سهام ده سال قبل(با اینهمه تورم وگرانی) حتی به قیمت ده سال قبل هم ارزش ندارد و نمادش بسته است؟ مقصر این‌همه بی‌مدیریتی و اهمال‌کاری کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد؟
اینکه مدیری فقط کلمه‌ی مدیریت را با حقوق و پاداش های آنچنانی یدک بکشد اما به هیچ احدی هم جوابگو نباشد، صحیح است؟! همچنین روایت داریم که بزرگترین گناه، اشغال پستی است که خودتان می‌دانید در آن راندمان خوبی ندارید.
یک بار دیگر هم خدمت مدیریت بنیاد شهید و دیگر مسوولان ذیربط بانک دی از طرف اکثریت جامعه‌ی بزرگ ایثارگران تقاضا می کنیم، با بازنگری در اهداف و رسالت این بانک به عاقبت امور بیاندیشند.
بیایید با خدای خود صادق باشیم. این بانک تاکنون چند درصد در خدمت ایثارگران بوده است؟ این بانک چند درصد توانسته باری از دوش نحیف ایثارگران بردارد؟ این که فقط هر ماه حقوق آنان را پرداخت کند که کار چندانی نکرده است. یا ایثارگر با هزار رایزنی بلکه بتواند یک وام ۲۳درصدی تهیه کند؛ آن هم با منت! آیا این از اهداف اولیه تأسیس بانک دی بوده است؟!
 
در پایان باید گفت اگر در توان این بانک نیست که حداقل برای جبران خسارت سهام ایثارگران تسهیلاتی درخور توجه و بدون منت، برای همه در نظر بگیرد، (نه عده ای خاص و  نورچشمی) حداقل اجازه انتخاب بانک های دیگر را بر عهده خود ایثارگران بگذارید.
فکر نمی کنم برای سیستم خزانه‌داری کشور واریز حقوق به بانک های دیگر مشکلی داشته باشد. این حداقل کاری است که مدیریت بنیاد می تواند برای ایثارگران انجام دهد.
سخن آخر اینکه اگر در توان بانک متعلق به ایثارگران نیست و نمی تواند خدمتی به جامعه‌ی خود کند، حداقل ایثارگران با واریز حقوقشان به دیگر بانک‌ها، بتوانند از مزایا و خدمات سایر بانک‌ها بهره ببرند.
 
|| علی حق‌گویان(جانباز شیمیایی سردشت)
اینستاگرام
باسلام امروز از بانک دی پیام امد ک مبلغ 200000 ریال کسر بابت پیامک شش ماهه دوم سال ودر همین هفته مبلغ 200000 ریال کسر شده از حسابم بابت گروهی من فقط یک حساب در بانک دی مشهد دارم حال خودتان ازاین چه برداشت میکنید ...لطفا بانک مرکزی توجه ونظارت بیشتری به بانک جانبازان (دی) داشته باشد
هم اعصاب روان و از دادن گوش و در چند نوبت در شیمیایی بود حال درست حسابی ندارم الان ده درصد دارم شما درست می فرماید ولی من سپردم به خدا شما هم خودتان ناراحت نکن هیچ کسی از جانبازان ازبانک دی راضی نیست قبلا حقوق ما بانک ملی بود بدون دردسر به ما وام پرداخت می کردن
کجایی بانک دی مال ایثارگران است یک وام ۱۰۰ملیون تومنی هر کاری کردم نتونستم بگیرم بانک هایی دیگر اونها که حعقوق ش می گیره هر وام بخواد می گیره سهام بانگ دی چند ده هست شده بی ارزش کی می خواد جواب بده
سلام مگه بنیاد یا دانشگاه شاهد چه گلی بسر ایثارگران زده؟ همش تبلیغ توخالی
بانگ دی هرگزمال ایثارگران نبوده ونیست.وماایثارگران ازاین بانگ راضی نیستیم.
باسلام وعرض ادب.
ازطریق بنیادشهیدوامورایثارگران شهرخودمان که مرکزاستان هم می باشدبیشترازدوسال درنوبت وام بانک دی بودم.دوهفته پیش رفتم بنیادکاری داشم.گفتند.وام شما آماده است معرفی نامه بگیربرای بانک دی .گفتندچقدرمی دهند.گفتند50میلیون تومان گفتم به دردمن نمیخورد.من حداقل 100تومن نیازدارم که نهایتاْ گفتند80 میلیون میتوانیم بدهیم.پرسیدم چنددرصده.گفتند23درصدوماهیانه 6میلیون بایدقسط بدهی.حساب کردم گفتم سه سال قسط بدهم باید216میلیون تومان برگردانم درسته؟گفتندبله.
این مکالمه من باکارمندبنیادشهید شهرم می باشد.
بانکداری اسلامی: 80میلیون بگیری 216میلیون برگردانی.
من که فکرکنم اشتباهی محاسبه کرده است.
اصلا وام را بگذاریم کنار.
چندتا چیزدیگه عرض کنم خدمت شما عزیزان.
برای ودیعه مسکن مشکل دارم.دولت به من وام ودیعه مسکن نمی دهد.نوبت وام ودیعه مسکن دولت میگیرم وقتی نوبت من می میشود کارمندبانک سیستم را بالا پایین می زندومیگویدشما جانبازهستیدوام ودیعه مسکن به شما تعلق نمی گیرد.
هم یک وجهی دادم به کافی نت برای ثبت نام وام ودیعه مسکن وهم وام به من تعلق نمی گیرد.جناب مسئول عزیز نمی شوددرهمان کافینت به من بگویندکه وام تعلق نمی گیرد تا این هزینه کافی نت به من تعلق نگیرد.ومن جانباز اعصاب روان اینهمه سختی درصف ایستادن دربانک راتحمل نکنم.درک این مورد اینقدربرایتان مشکل است.
ازخیرگفتن چندچیزگذشتم.همین موردکافی است.
کلاْ همه احوالت ونوع رسیدگی به امثال من به همین نحو است.
میدانیدچراکسی پاسخگو نیست؟
چون حرف حسابی برای گفتن نیست.
چون من مناسب وخوراک برای سخنرانیها هستم.
چون من ملعبه دست مدیرانی شده ام که مدارک ضمن خدمت کیلویی گرفته اندوازحرفه ای که درآن گمارده شده اندهیچ نمی دانند.
آقای رئیسی اگر راست می گوید و می خواهد با فساد مبارزه کند همین بانک دی که سرمایه اش را از حقوق ما در سال 1387 کم کردند و نفری 1700 سهم داشتیم با آن پول بانک دی را تشکیل دادند پس چرا این دزدی ها و اختلاسش را برملا نمی کنند چرا سهام ما جانبازان را نمی دهند وای بر هر چی آدم مسامحه و مصالحه کار و محافظه کار نون به روز خورش
مسئولین، تمام موضوعات را می‌دانند!
از قدرت خود، استفاده و سوء استفاده می‌کنند!
امپریالیسم یعنی چه؟!
صهیونیست که شاخ نداره...!!!
مصادره سرزمین با اموال مظلومین، چه فرقی داره؟!
فلسطینیان، سر زمین شان غصب شده...!!!
ایثارگران، اموال شان...!!!!!
بانک دی را منحل کنید.
بیمه دی را منحل کنید.
خدمتی بزرگ به ایثارگران است.
مدیریت فعلی هم، کمی بیاندیشد.
این شایسته سالاری نیست ‌‌!
سهم خواهی از دولت سیزدهم است!!!
سلام به همه ، زمانی ثمره خون شهدا و جانبازان برای خانواده هاشان تلخ و دردناک می‌شود! که شغالها برای رسیدن بذر خونین ایثارگران کمین می‌کنند! با نام خدمت به آنان ، از هیچ خیانتی دریغ نمی‌کنند به این قشر رنجور ، تا ثروت اندوزی و دنیاپرستی و بالانشبنی را شیوه کننده به هر ترفندی ! بر کسی پوشیده نیست که بیمه دی و یا بهتر بگوئیم هلدینگ دی سالهاست چون بختک بر سینه تنگ ایثارگران خیمه زده ! کس نمی‌داند، بنیاد زیر مجموعه دی است ! یا دی به هیچ صراطی مستقیم نیست ! دخالت های بی جا در درمان جانبازان و تعرفه های من در آوردی آنان در حالی که ۱۰۰ در صد هزینه ایثارگران و خانواده تحت تکفل شان زیر پوشش درمانی رایگان دولت برابر قانون است ! اگر چنین قانونی نقض شده ؟ به اطلاع عموم برسانند تا مشخص شود که تعرفه های وزارت بهداشت و درمان کارکنان دولت مشمول ایثارگران (خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان) هم هست!
به هر جهت بیمه ای که با سرمایه اولیه ایثارگران شروع بکار کرد و در باغ سبز نشان داد! الان هلدینگ بی در و پیکر و عریض و طویل شده با نفوذی تاثیر گذار بر عناصر موثر بنیاد شهید که واهمه ای از هیچ نهادی ندارد! همه امکانات و مجموعه های توانبخشی و درمانی و اقامتگاهی بنیاد را در ید قدرت خود دارد و بودجه بنیاد را که باید صرف بهبود زندگی امثال ما شود، با انبوه پیامک های ارسالی به جامعه ایثارگری بنام درمان و اخیرا هتلدینگ فاکتور میکند، واقعا بیمه گزار قحطی شده؟ چند سال باید این نارضایتی جانبازان دردمند ازین شیوه خدمات رسانی ناقص و پر ابهام و متکبرانه ادامه داشته باشد؟
بانک دی برای صد تومان وام ۲۳درصد دوضامن کارمند میخواد اگرجانباز شاغل ویا بازنشسته ارگانی دیگر هم باشد خودش نمی‌تواند ضامن این صد تمن بشود، این چه قانونیه درصورتیکه همه بانک‌ها خود وام گیرنده را اگر شاغل باشد بهتر قبول دارند،این باعث شده هیچ جانبازی نتواند از خدمات بانک دی استفاده کند، فقط خود کارکنان بنیاد راحت میتونم بگیرند،کاش مثل بانک آینده منحل شود
ما جانبازان و خانواده محترم شهدا که سهام دار بانک و بیمه دی هستیم هیچ خدمتی را مفیدی از آنها ندیدیم. بخصوص بانک دی
جالبه سهامدار هستیم و حقوق مون اونجا واریز میشه ولی هیچ خدمتی نمیده و وام ۲۳ درصد به خود جانباز میده به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و یک روز قسط عقب بیوفته زنگ پشت زنگ.
واقعا از ارزش های انسانی و برخورداری از حق و حقوق بجای این قشر چیزی مونده؟ بخصوص مسولین بنیاد سرشون توی لاک خودشون و دنبال چپاول کشور و حق مسلم این قشر شریف هستند.
تنها بانک دی که نیست بلکه در جای جای بنیاد این صدق می کند.
۴ سال پیش شهرک پرند برای جانبازان و خانواده شهدا پروژه مسکونی رو شروع کردند تا الان نزدیک ۹۰۰ میلیون تومان گرفتند ولی نه قرارداد و نه آپارتمان ها رو تحویل دادند. مراجعه می کنیم می گویند کو قراردادشان، شما اصلا پول ندادید.
یک عده بی سواد و نااهلان به انقلاب و کشور در بنیاد نشستند و به ریش جانبازان و خانواده محترم شهدا دور از حضور می خندد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi