شناسه خبر : 107902
دوشنبه 09 بهمن 1402 , 08:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز پر کار مقاومت عراق

۸ حمله علیه اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در کمتر از ۲۴ساعت

فاش نیوز - مقاومت عراق در کمتر از 24ساعت 8 پایگاه آمریکایی و اسرائیلی را در عراق، سوریه و اراضی اشغالی هدف حملات خود قرار داد تا یکی از پرکارترین روزهای خود را سپری کند.
در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان‌الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود، برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم غزه وارد میدان شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود.
حالا خبرها حاکی از آن است که روز گذشته روز طوفانیِ مقاومت عراق بوده است. ابتدا خبر آمد که مقاومت اسلامی عراق عصر و شامگاه شنبه، چهار پایگاه آمریکا در خاک عراق و سوریه هدف قرار داد. مقاومت اسلامی عراق عصر روز شنبه پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در سوریه را هدف حمله راکتی خود قرار داد. مقاومت عراق همچنین شامگاه شنبه پایگاه‌های «عین‌الاسد» در عراق و «خربت عدنان» در سوریه را هدف حمله پهپادی قرار داد. مقاومت اسلامی عراق همچنین شنبه‌شب، پایگاه غیرقانونی آمریکا در میدان نفتی «العمر» در سوریه را هدف حمله پهپادی قرار داده است.بعد از آن یک منبع به اسپوتنیک گفت: «شامگاه شنبه یک مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در حومه المالکیه در شمال استان الحسکه در شمال‌شرق سوریه هدف پهپادهایی قرار گرفت.» به گزارش ایسنا، این منبع گفت که پهپادها مرکز فرماندهی آمریکا واقع در کنار سد حیاک در روستای خربهًْ عدنان معروف به «ریباریا» در حومه شهر المالکیه در شمال الحسکه را هدف قرار دادند. ساعاتی بعد در ادامه حملات مقاومت علیه مواضع اشغالگران آمریکایی در منطقه مقاومت عراق پایگاه «التنف» در سوریه را هدف قرار داد. همچنین، به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی عراق دیروز اعلام کرد که پایگاه حریر آمریکا در نزدیک فرودگاه اربیل در شمال عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.
اما این پایان کار مقاومت عراق نبود. منابع رسانه‌ای صبح روز یکشنبه از حمله پهپادی مقاومت عراق به تأسیسات دریایی رژیم صهیونیستی در شهر حیفا خبر دادند. مقاومت اسلامی عراق در این‌باره اعلام کرد که تاسیسات دریایی «زوولون» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار دادیم. طبق گزارش شبکه الجزیره، تأسیسات دریایی زوولون در شهر بندری «حیفا» در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع شده است.
آتش‌ کشتی انگلیسی بعد از 3 روز مهار شد!
خبر دیگر از مقاومت یمن است. نیروهای مردمی دولت یمن روز جمعه در واکنش به حملات موشکی ائتلاف آمریکایی انگلیسی ضد یمن، یک نفتکش انگلیسی را- که گفته شد سوخت جنگنده به اسرائیل می‌برد- در دریای سرخ هدف حملات موشکی خود قرار دادند. این نفتکش توسط دو کشتی جنگی آمریکایی و انگلیسی همراهی می‌شد که کشتی‌های جنگی بلافاصله بعد از آغاز درگیری، از محل حادثه دور شدند. فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) دیروز اعلام کرد که آتش‌سوزی کشتی بالاخره (پس از 3 روز) اطفا شد. گفته می‌شود 3 کشور آمریکا، فرانسه و هند در این عملیات اطفا نقش داشته‌اند!
«عبدالباری عطوان»، تحلیلگر مسائل منطقه، در گزارشی با اشاره به «فریب خوردن آمریکا و انگلیس از اسرائیل در تحولات دریای سرخ» به حمله اخیر نیروهای یمنی به یک نفتکش انگلیسی که توسط دو کشتی نظامی همراهی می‌شد، اشاره و تاکید کرد که این حمله منجر به بروز آتش‌سوزی گسترده در نفتکش مذکور شده است.
درخواست‌های مکرر آمریکا که نتیجه نداشت
همچنین رسانه‌ها به این پرداختند که آمریکا در سه ماه گذشته بارها موضوع حمایت ایران از انصارالله یمن را با مقامات ارشد چین در میان گذاشته است. نشریه پالتیکو با اشاره به شکست واشنگتن در مذاکراتش با مقامات چین برای فشار بر ایران در رابطه با حملات یمن در دریای سرخ تاکید کرد که این، محدودیت‌های موجود در ارتباط دیپلماتیک دولت بایدن با پکن را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که چین تمایلی برای قرار گرفتن در کنار آمریکا علیه متحد کلیدی خود، یعنی ایران ندارد.
آماده رویارویی مستقیم با آمریکا هستیم
«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصارالله در مواضعی درباره تازه‌ترین حملات نظامی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های جنگی ائتلاف آمریکایی و انگلیس در دریای سرخ از هدف قرار گرفتن مستقیم ناو جنگی انگلیس در نزدیکی کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد. عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در پیامی شدیداللحن به ائتلاف آمریکایی و انگلیس هشدار داد که ارتش یمن آماده درگیری مستقیم با ائتلاف آمریکایی است. عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد عملیات هلی‌برن نیروهای آمریکایی و انگلیسی در یمن دایره اهداف ارتش یمن را وسیع‌تر می‌کند.
«محمد علی الحوثی»، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی وابسته به انصارالله، نیز در سخنرانی خود در همبستگی با مردم فلسطین گفت: «ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم همه کسانی را که بسیج کردید، تمام جنگ‌هایی که بر آنها نظارت داشتید و هواپیماها و موشک‌هایی که کشور ما را با آن بمباران کردید، ما را از رویارویی مستمر شما منصرف نکرد.»
وبگاه عبری: حملات تجارت جهانی را مختل کرده‌
یک وبگاه عبری گزارش داد: تشدید حملات آمریکا و انگلیس به ارتش یمن مانع از ادامه نوسانات در بازار عرضه و ذخیره و تأثیر آن بر طیف گسترده‌ای از بخش‌های اقتصادی از صنعت خودرو گرفته تا دنیای مد نشد. وبگاه عبری Calcalist که متخصص اقتصاد است در گزارشی طولانی با عنوان «از تسلا تا پریمارک... حملات ارتش یمن، تولید و ذخایر را مختل می‌کند»، نوشت: «این بحران پایانی نزدیک را نشان نمی‌دهد و تشدید حملات آمریکا و انگلیس به پایگاه‌های این گروه طی این هفته مانع از اجتناب شرکت‌های کشتیرانی از طی مسیرهای کشتیرانی خطرناک در دریای سرخ نشد.»
حمله‌ای دیگر
الجزیره از تأیید حمله موشکی ارتش یمن به یک کشتی در دریای سرخ از سوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) خبر داد. سنتکام در بیانیه خود در این باره اعلام کرده است که ارتش یمن یک کشتی در حال تردد در خلیج عدن با پرچم جزایر مارشال را با موشک بالستیک هدف قرار داده است. ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا خاطرنشان کرده است که این حمله به آتش‌سوزی بزرگی در این کشتی منجر اما با کمک نیروی دریایی، آمریکا، هند و فرانسه خاموش شده است.
ماجرای «عملیات بزرگ» چیست؟
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. شبکه لبنانی «LBCI» گزارش داد: «یکی از کشورهای عربی داده‌های اطلاعاتی را به حزب‌الله منتقل کرده که اشاره دارد تل‌آویو عملیات بزرگی را در عمق لبنان آغاز خواهد کرد که ممکن است منجر به چرخش امور شود.» این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه رسمی رژیم صهیونیستی «کان» به نقل از یک مقام غربی در لبنان گزارش داد که هیچ پیشرفتی در تلاش‌های انجام شده برای حل‌وفصل وضعیت در جبهه شمالی وجود ندارد.
حزب‌الله پیشنهاد آرامش قبل از آتش‌بس در غزه را رد کرد!
روزنامه لبنانی الاخبار از سفر یک‌شبه «اولی دیال»، معاون مدیر اطلاعات خارجی آلمان، به بیروت برای دیدار با «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، بدون دیدار با مقامات لبنانی خبر داد. این روزنامه گزارش داد دیال پس از یک وقفه امنیتی بین سرویس اطلاعاتی آلمان و حزب‌الله به بیروت سفر کرده است. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در این دیدار هرگونه پیشنهاد برای آرامش قبل از آتش‌بس در غزه را رد کرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi