شناسه خبر : 107917
دوشنبه 09 بهمن 1402 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وعده شهادت از طرف امام حسین(ع)

یادبود شهید مدافع حرم علی عسگری
 
فاش نیوز - شهید مدافع حرم علی عسگری، از جوانان برومند و انقلابی شهرستان طاقانک در استان چهارمحال و بختیاری بود که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در برابر گروهک‌های تروریستی تکفیری قرار گرفت. وی ازجمله نخستین افرادی بود که در راه این هدف مقدس، در صف مدافعان حرم قرار گرفت. علی عسگری سرانجام نهم بهمن سال 1391 در سوریه و در دورانی که شهدای مدافع حرم غریب و ناشناخته بودند، در سن 29 سالگی به شهادت رسید.
پدر شهید در مصاحبه‌ای گفته بود: قبل از رفتن به سوریه در خواب امام حسین‌(ع) به علی گفته بود «تو باید از حرم خواهرم زینب دفاع کنی» و امام حسین(ع) وعده شهادت به فرزندم داده بود. در روز حمله علی و همرزمانش از تیپ فاطمیون تا رسیدن نیروهای سپاه از حرم دفاع می‌کنند که در نهایت علی به شهادت می‌رسد... یک هفته قبل از شهادتش با ایشان تماس گرفتم و گفتم «6 ماه است که رفته‌ای، دل همه برایت تنگ شده چند روزی بیا و دوباره برگرد» در پاسخ گفت «بابا وهابی‌ها و تکفیری‌ها می‌خواهند حرم بی‌بی زینب را خراب کنند. این‌جا هم دست کمی از زمین کربلا ندارد. اگر در زمین کربلا خیمه‌های بی‌بی زینب را آتش زدند، این‌جا می‌خواهند حرمش را خراب کنند. تو بگو من چی‌کار کنم» جوابی نداشتم که بدهم در پاسخ گفتم «بمان» و پس از یک هفته شهید شد.
شهید مدافع حرم علی عسگری، در وصیت‌نامه‌اش نوشت: من علی عسگری فرزند بهروز پس از سپاس خداوند عزوجل و نثار درود بر محمد و آل محمد شهادت می‌دهم که خدایی به جز خدای یگانه نیست شهادت می‌دهم که محمد(ص) پیامبر و آخرین فرستاده خداست شهادت می‌دهم که قرآن کتاب آسمانی و دستور زندگی من بود شهادت می‌دهم که علی‌(ع) که درود خدا بر او و خاندان پاکش باد مولا و ولی من بود.
اما اکنون که این وصیتنامه را می‌خوانید نمی‌دانم که خداوند مرگم را چگونه رقم زده است ولی تمام آرزویم و تلاش شبانه‌روزی‌ام بر این بوده که شامل آیه شهدا عند ربهم یرزقون باشم اما خدا می‌داند که برای شامل شدن بر این آرزو با تمام توان تلاش کرده‌ام، امید است که خداوند قبولم کرده باشد.
برادران و خواهران آیا نشنیده اید که رسول‌الله فرمود: هرکس ندای فریادخواهی مسلمانی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست؟ آیا ندای فریادخواهی ملت‌های مظلوم و مسلمان را نمی‌شنوید؟شاید تصور کنید که می‌گویم بیشتر از توان خود را هزینه کنید اما آیا به کمترین میزان نیز که حفظ حرمت و ابهت انقلاب و مملکتمان می‌باشد نمی‌توانید هزینه کنید؟ آیا اگر مقداری از مایحتاج زندگی بر ما کاسته شد باید سراسیمه شده به جان هم بیفتیم؟
عزیزانم راه را غلط نروید راه همان است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ما را بر آن هدایت می‌کند هوشیار باشید که دشمن ریشه ما را هدف گرفته، چشم دشمن را هدف بگیرید.
 بنده همیشه آرزو داشتم که در زمان سیدالشهدا بودم و در رکابش جهاد می‌کردم اما دیدم الان هم فرق با آن زمان نمی‌کند شیعیان در سرزمین شام در ظلم و ستم هستند حتی بارگاه احیاگر عاشورا حضرت زینب کبری مورد تعرض لشکر کفر واقع شده الان که این وصیتنامه را می‌خوانید امیدوارم حضرت زینب مرا به عنوان پاسدار حرمت بارگاه مبارکش و مدافع شیعیان مظلومش پذیرفته باشد.
برادران و خواهران به شما وصیت می‌کنم از رهنمودهای رهبر والا مقام و فرزانه امام خامنه‌ای راه را بجویید. برای مادیات زیاد خودرا به زحمت نیندازید و قدری به فکر آخرت باشید این مشکلات به قول مرجع عالی قدر آیت‌الله بهجت که روحش قرین رحمت خدا باد گرفتاری‌های قبل از ظهور امام زمان برای مسلمانان می‌باشد.
عزیزانم اندکی صبر، سحر نزدیک است. اما همشهریان گرامی دوستان و آشنایان و اقوام در این مدت در زندگی فراز و نشیبهای زیادی کشیده‌ام که غالبا بر اساس بعضی سوء تفاهم‌هایی بوده که بعضی عزیزانم مرتکب شده‌اند، همه شما را حلال می‌کنم اما تعدادی از شما نیز بر گردن من حق داشتید، با تمام توان و امکان تلاش کردم که رضایت شما حاصل شود و به نظر خودم توانستم بیشتر دین‌ها را ادا کنم و رضایت حاصل کنم اما آنهائی که بر گردن من حق دارند به یگانگی خدا سوگندتان می‌دهم که یا حلالم کنید یا از پدر و برادرانم بخواهید تا جبران کنند چون من قصدم بدی نبوده که دینی بر گردنم باشد.
 وجودتان را شامل این حدیث کنید که می‌فرماید در روز قیامت منادی فریاد می‌زند کسانی که از خدا طلبکار هستند برخیزند، تعدادی از مردم بر می‌خیزند از آنها سؤال می‌شود که شما چکار کرده‌اید که از خداوند طلبکارید؟ می‌گویند:ما بندگانش را به‌خاطر خدا حلال کردیم و اکنون از خدا طلبکاریم.اما پدر و مادر عزیزم اگر خونم در راه خدا ریخته شد اندوهگین نباشید، شادی کنید که این آرزوی اولیای خدا بود آیا نه این است که همه دیر یا زود خواهند رفت؟ پس فقط صبر کنید و به یاد اهل بیت سید الشهدا سوگواری کنید و در آمرزش من هم دعا کنید. والسلام علیکم و رحمهًْ الله و برکاته.»
* مهدی امیدی
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi