شناسه خبر : 108215
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حزب‌الله کارنامه جنگی‌اش را منتشر کرد «۹۶۱ عملیات علیه اسرائیل در ۱۲۰ روز»

فاش نیوز - رسانه‌ای الاعلام‌الحربی مقاومت اسلامی لبنان در گزارشی اعلام کرد که حزب‌الله طی 120 روز گذشته 961 عملیات علیه مواضع ارتش اسرائیل و شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام داده است.
جنبش حزب‌الله در لبنان سال ۱۹۸۲ به منظور مقابله با رژیم آپارتاید اسرائیل و با حمایت ایران تأسیس شد. این جنبش فعالیت بر ضد اسرائیل را با عملیات‌های استشهادی آغاز کرد و سپس توان نظامی خود را افزایش داد و با موشک کاتیوشا و جنگ‌های چریکی، به مقابله با اسرائیل پرداخت و حالا چنان توسعه‌ای یافته که به کابوس اصلی رژیم آپارتاید در مرزهای شمالی تبدیل شده است و اصلی‌ترین شاخه عربی مقاومت محسوب می‌شود. ارگان رسانه‌ای الاعلام‌الحربی مقاومت اسلامی لبنان در گزارشی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان از تاریخ هشت اکتبر (فردای عملیات طوفان‌الاقصی) تا روز یکشنبه (چهار فوریه) ۹۶۱ عملیات مختلف علیه مواضع اشغالگران انجام داده است. حزب‌الله لبنان از فردای عملیات طوفان الاقصی حملات خود علیه اسرائیل را آغاز کرد و به گفته الاعلام‌الحربی مقاومت اسلامی لبنان، در طول ۱۲۰ روز به طور میانگین روزانه ۸ عملیات انجام داده است. طبق این گزارش حزب‌الله لبنان در بیشترین مورد ۲۶ عملیات در یک روز و در کمترین مورد ۲ عملیات طی یک روز انجام داده است. اما در مورد مواضع مورد هدف قرار گرفته، ۲۲ شهرک ۷۲ بار، ۴۵ پایگاه مرزی ۶۷۰ بار، ۵۳ موضع مرزی ۱۲۲ بار و ۱۹ موضع در عمق خاک فلسطین اشغالی ۶۱ بار مورد هدف قرار گرفته شده است. الاعلام‌الحربی لبنان همچنین خبر داد که طی عملیات‌های حزب‌الله، اسرائیل تا مسافت ۵ کیلومتری ۴۳ شهرک را تخلیه کرده است که طبق آمار رژیم تل‌آویو ۸۱هزار شهرک‌نشین آواره شده‌اند. هرچند در این گزارش عدد واقعی آوارگان اسرائیلی ۲۳۰هزار نفر اعلام شده است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «درخصوص تلفات دشمن، مقاومت بیش از ۵۰۰ شهرک، ۱۷۸ مقر و موضع و ۲۶ مرکز فرماندهی را منهدم کرده است.» طبق این گزارش، مقاومت همچنین ۳۱۶ تجمع نظامیان، ۲۳۷ تجهیزات فنی، ۲۵ دیوار مرزی و دو کارخانه نظامی، علاوه‌بر ۱۴ توپخانه، ۵ پهپاد و هواپیما و دو سامانه گنبدآهنین را هدف قرار داده است. همچنین ۵۶ ادوات نظامی اسرائیل از جمله ۲۸ نفربر، ۲۵ تانک و ۴ خودروی لجستیکی هدف قرار گرفتند. درخصوص تلفات نظامی نیز ۲۰۰۰ نظامی اسرائیل کشته و زخمی شده‌اند. آن‌طور که فارس نوشته است، الاعلام‌الحربی در بخش پایانی گزارش خود اعلام کرد که حزب‌الله در عملیات‌های خود ۳۲۳ بار از توپخانه، ۲۴۴ بار از موشک زمین به زمین، ۶۸ بار از تیربار و سلاح تک‌تیرانداز و ۲۳ بار از پهپاد استفاده کرده است. همچنین۴۰ موشک ضد هوائی و ۳۸۵ موشک کروز مورد استفاده قرار گرفته است.
عملیات اخیر حزب‌الله
همچنین خبر می‌رسد که دیروز نیز رسانه‌های اسرائیلی از فعال شدن آژیرهای خطر در منطقه «دوفیف» و «برعام» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. برخی منابع می‌گویند دست‌کم ۸ راکت از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. شبکه الجزیره در این‌باره گزارش داد که آژیرهای خطر در دو منطقه «دوویو» و «برعم» در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد. خبرنگار الجزیره در لبنان در این‌باره اعلام کرد که دست‌کم پنج موشک از خاک لبنان به سمت یک موضع ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا پرتاب شد. از طرف دیگر، شبکه المنار بامداد دوشنبه گزارش داد که هواپیماهای جنگی نیروی هوائی اشغالگران، ۳ مرتبه به شهرک‌های «مارون‌الراس» و «یارون» حمله کردند. جنبش حزب‌الله لبنان، روز یکشنبه نیز مقر نظامی «المرج» را هدف قرار داد. در حمله بعدی حزب‌الله، دو ساختمان در شهرک «المناره» واقع در شمال فلسطین هدف قرار گرفت. حزب‌الله تأکید کرد که در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به روستاها و منازل غیرنظامی لبنان، این حمله را انجام داده است. منابع خبری اسرائیلی گزارش دادند که درپی حمله موشکی از خاک لبنان، آژیرهای هشدار در شهرک‌های «کریات شمونه»، «بیت هیلل»، «تل حای» و «کفار جلعادی» واقع در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. این منابع همچنین اعلام کردند که سامانه گنبدآهنین چند موشک را که از خاک لبنان شلیک شده، رهگیری کرده است، ولی آمار دقیقی از آن اعلام نکردند. منابع اسرائیلی همچنین تعداد موشک‌ها را ۱۵ فروند اعلام کردند.
تقلای آمریکا برای حفظ آرامش در جبهه لبنان
منابع رسانه‌ای عبری از دیدار مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت انرژی با مقامات رژیم صهیونیستی در تل‌آویو درباره در پیش گرفتن مسیر سیاسی برای آرام کردن جبهه لبنان خبر دادند. «آموس هوکشتاین» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت انرژی یکشنبه‌شب گفت‌وگوهایی را با مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی انجام داد. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که این رایزنی‌ها در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای آرام کردن تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی صورت گرفت. این شبکه همچنین از وجود نشانه‌های اولیه برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماتیک به منظور آرام کردن اوضاع در جبهه لبنان و جلوگیری از گسترده شدن دامنه جنگ خبر داد.
طبق این گزارش، هوکشتاین در این سفر طرح واشنگتن برای حل‌وفصل مشکلات و تنش در جبهه لبنان را ارائه کرد. معادله آمریکا شامل ۲ مرحله است که مورد توافق رژیم صهیونیستی نیز هست. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در ادامه آورده است، مرحله نخست معادله پیشنهادی واشنگتن دربر گیرنده عقب‌نشینی حزب‌الله به جنوب رودخانه «لیطانی» و تقویت حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) به همراه ارتش لبنان در این منطقه و در ادامه بازگشت شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک‌های نزدیک مرز لبنان است. در ادامه این گزارش آمده است: مرحله دوم نیز شامل مذاکرات میان دولت لبنان و دولت اسرائیل برای ترسیم مرزهای خاکی میان دو طرف و حل‌وفصل اختلافات میان آنها بر سر مناطق اشغال‌شده توسط اسرائیل و مناطق مورد اختلاف در نوار مرزی و آمادگی تل‌آویو برای چشم‌وشی از برخی مناطق در این زمینه است. این رسانه عبری در ادامه گزارش داد: پاسخ اسرائیل به هوکشتاین این بوده است که تا زمان دستیابی به راه‌حل سیاسی و فراهم شدن بازگشت حدود ۹۰هزار شهرک‌نشین به خانه‌هایشان به حملات به مناطق جنوب لبنان ادامه خواهد داد.
صنعا: آمریکا نمی‌تواند از مجازات فرار کند
خبر دیگر از مقاومت یمن است. معاون وزیر خارجه یمن در سخنانی تاکید کرد که آمریکا پاسخ تجاوزات به این کشور را دریافت خواهد کرد و نمی‌تواند از مجازات فرار کند. به گزارش ایسنا، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در کنفرانس مطبوعاتی درباره آخرین تحولات در دریای سرخ و تجاوزات آمریکا و انگلیس به این کشور اعلام کرد: آمریکا درباره وضعیت غزه و جنوب دریای سرخ دروغ می‌گوید و دنیا متوجه دروغگویی واشنگتن شده است. 
بر اساس گزارش شبکه المسیره، وی در این‌باره گفت: به همه دنیا اطمینان می‌دهیم که دریانوردی از طریق دریای سرخ ایمن است و با وجود تجاوز ۹ساله به یمن، امنیت کشتیرانی تحت تأثیر قرار نگرفته است. العزی افزود: هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی و انگلیسی نتیجه تجاوزات به کشورمان است و نظامی شدن دریای سرخ توسط آمریکا و انگلیس تهدیدی برای امنیت کشتیرانی است. معاون وزیر امور خارجه یمن خاطرنشان کرد: موضع ما این است که تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و یا کشتی‌های دیگر به سمت بنادر فلسطین اشغالی جلوگیری کنیم. معاون وزیر خارجه دولت صنعا همچنین موضع عربستان در عدم همراهی با ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ را «شجاعانه» خواند و از آن تقدیر کرد.
حملات آمریکا و انگلیس بی‌نتیجه است
خبرنگار شبکه المیادین از صنعا بامداد دوشنبه گزارش داد که نیروهای آمریکا و انگلیس بار دیگر حملات تجاوزکارانه‌ای را به خاک یمن انجام دادند. همچنین منابع رسانه‌ای بعدازظهر روز دوشنبه از حمله جدید آمریکا و انگلیس به مناطقی در استان الحدیده یمن خبر دادند. اما علی‌رغم همه اینها، «محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت انصارالله دوشنبه در واکنش به تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به یمن گفت که این حملات بی‌نتیجه است. البخیتی ضمن اشاره به اطلاعیه آمریکا و انگلیس مبنی بر اینکه اجرای حملات به یمن فقط توسط این دو کشور است نه دیگر متحدان آنها، گفت که این نشانه شکست ائتلاف غربی است.
همچنین عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تاکید کرد که صنعا به صورت مستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو نخواهد کرد. «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» در این‌باره اظهار کرد: ما فقط کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را هدف قرار می‌دهیم که به بنادر اشغالی اسرائیل می‌روند یا وارد بندر «ایلات» می‌شوند. وی گفت: نیروهای مسلح یمن بارها تاکید کرده‌ هر کشتی که به اسرائیل مربوط نمی‌شود هدف حمله قرار نخواهد گرفت. الحوثی تاکید کرد: ما قصد نداریم تنگه باب‌المنداب یا دریای سرخ را ببندیم؛ چراکه اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، روش‌های ساده‌تری نسبت به پرتاب موشک وجود خواهد داشت.
حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی
اما خبر از مقاومت عراق آن‌که منابع محلی بامداد دوشنبه از حمله مجدد به پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه خبر دادند. برخی رسانه‌های عربی در این‌باره گزارش دادند که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در دیرالزور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. دقایقی بعد گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» با صدور بیانیه‌ای حمله به این پایگاه را برعهده گرفت. شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا در شرق سوریه (قسد) اعلام کردند که در حمله پهپادی مقاومت عراق به میدان نفتی العمر، 6 نیروی خود را از دست داده‌اند.
ترور فرمانده ارشد مقاومت
در این میان همچنین خبر رسید که افراد مسلح ناشناس «ناجی الکعبی» یکی از رهبران برجسته گروه عصائب اهل‌الحق از گروه‌های مقاومت عراق را در استان میسان در شرق این کشور به شهادت رساندند. فعلاً جزئیات چندانی از این گزارش منتشر نشده است.
نقشه آمریکا برای آزاد کردن هزاران داعشی
«سعید فارس السعید» پژوهشگر مسایل امنیت ملی سوریه تصریح کرد: آمریکا به دنبال احیای داعش و تداوم مسیر بحران‌زایی در منطقه است. وی افزود: حضور اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه باعث افزایش تجاوزات پی‌در‌پی علیه حاکمیت این کشورها می‌شود. السعید تصریح کرد: مقاومت تنها راه برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و ریشه‌کنی غده سرطانی صهیونیستی آمریکایی از منطقه است. 
به گزارش مهر، وی تاکید کرد: آمریکا در شرایط بی‌ثباتی و ناامیدی به سر می‌برد چرا که نقشه‌های این کشور در منطقه شکست خورده است. همچنین «وعد القدو» نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: ما نظامیان آمریکایی در عراق را به عنوان اشغالگر می‌دانیم چرا که حضور آنها در این کشور غیرقانونی بوده و ملت عراق بدون استثنا با این مسئله مخالف هستند. وی در ادامه افزود: سه دلیل برای اشغالگر بودن آمریکایی‌ها در عراق وجود دارد؛ نخست آنکه آنها بیش از ۱۰ بار مواضع نیروهای الحشدالشعبی و دیگر نیروهای عراقی را طی سال‌های گذشته هدف قرار داده و باعث شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از عراقی‌ها شده‌اند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi