شناسه خبر : 108234
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی‌نامه شهید «بهروز یحیوی»

فاش نیوز - «بهروز یحیوی» ۱۵ تیر سال ۱۳۳۸ در اردبیل متولد شد و سرانجام نهم شهریور ۱۳۵۷ به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۴۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۱ - 06February 2024
 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «بهروز یحیوی» ۱۵ تیر سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در اردبیل متولد شد.

بهروز در دوران کودکی و نوجوانی همراه با تحصیل، در مغازه پدر نیز مشغول به‌کار شد وی دوران دبیرستان را در مدرسه جهان علوم با موفقیت به پایان رساند. این دوران با اوج گیری انقلاب در ایران مصادف بود و اردبیل هر روز شاهد تظاهرات مردم علیه حکومت پهلوی بود.

وی در کنار جوانان انقلابی شهر علیه حکومت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت داشت و به توزیع بیانیه‌ها و برپایی مراسم مذهبی اقدام می‌کرد.

سال آخر دبیرستان بود که با آغاز قیام مردم قم برنامه‌های و هدف زندگی بهروز یحیوی ترسیم شد که این انتخابی بود آگاهانه؛ وی فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی خود را از محیط خانواده شروع کرد به انقلاب فرهنگی اهمیت خاصی قائل بود دراوج انقلاب فعالیت‌های شهید گسترش یافت در تمام مجالس مذهبی شرکت می‌کرد و به سخنرانی و افشاگری می‌پرداخت در ایجاد تظاهرات و اعتصابات فردی کوشا بود و جلادان رژیم منفور پهلوی در انتظار فرصتی برای به شهادت رساندن او بودند.

انقلاب به روز‌های اوج خود  نزدیک می‌شد و بهروز پرشور‌تر از همیشه برای به ثمر رساندن انقلاب تلاش می‌کرد، تا اینکه در نیمه شب ۲۷ ماه رمضان ۵۷  که مصادف با نهم شهریور  ۱۳۵۷ بود در حالی که بهروز یحیوی در صف مقدم تظاهرات و با صدای لااله الاالله حرکت می‌کرد هدف گلوله نا جوانمردان سیه دلان قرار گرفت و به آرزوی خود نائل آمد. با شهادت بهروز یحیوی تظاهرات مردم انقلابی در اردبیل شعله‌ورتر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi