شناسه خبر : 108253
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با حمله دیروز به ۲ کشتی آمریکا و انگلیس

شمار کشتی‌های مورد حمله مقاومت یمن به ۵۰ فروند رسید

فاش نیوز - عملیات انصارالله یمن همچنان علیه کشتی‌های دشمن ادامه دارد، سخنگوی ارتش یمن از 2 حمله به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی خبر داد و ساعاتی بعد سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس از حمله‌ای دیگر خبر داد. این‌گونه تعداد حملات یمن به حدود 50 حمله رسیده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه‌شنبه از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی و یک کشتی انگلیس در تازه‌ترین عملیات خود در دریای سرخ خبر داد. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این‌باره اعلام کرد که نیروی دریایی کشورمان دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادند که در عملیات نخست، کشتی آمریکایی «STAR NASIA» و در عملیات دوم کشتی انگلیسی «Morning Tide» هدف قرار گرفت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این دو کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود.» یحیی سریع ادامه داد: «عملیات منحصربه‌فرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، در چارچوب حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.» آن‌طور که ایسنا نوشته است، وی همچنین خاطرنشان کرد: «ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.» ساعاتی بعد سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: «گزارش‌هایی مبنی بر وقوع حادثه دریایی در ۵۰ مایلی جنوب عدن واقع در جنوب‌غربی یمن دریافت کرده است.» سازمان امنیت دریایی امبری اضافه کرد: «یک کشتی باری فله با پرچم جزایر مارشال در جنوب‌غربی یمن هدف قرار گرفت.» برخی از منابع گفته‌اند که تا به این حملات یمنی‌ها ۵۰ کشتی تجاری- نظامی آمریکا و ‌‌انگلیس و کشتی‌های در حرکت به مقصد فلسطین اشغالی را هدف قرار داده‌اند.
تجاوز نظامی دوباره آمریکا و انگلیس
خبر دیگر آن‌که منابع محلی بامداد سه‌شنبه از تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن خبر دادند. شبکه «المسیره» در خبری فوری گزارش داد که آمریکا و انگلیس ۳ مرتبه شرق شهر صعده را هدف قرار دادند. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر شامل خسارات یا تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است. نمایندگان آمریکا و انگلیس در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه ادعا کردند که هدف از حملات تجاوزکارانه به عراق، سوریه و یمن حفاظت از آزادی کشتیرانی و نظامیان آمریکایی است. البته حملات اخیر انصارالله بعد از این تجاوز بود تا بار دیگر ثابت شود که این حملات هیچ تأثیری بر عملیات مقاومت یمن نداشته است.
۱۱ سپتامبر توسط صهیونیست‎ها خلق شد
رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن به مناسبت سالگرد شهادت «حسین بدرالدین الحوثی» بنیان‌گذار این جنبش گفت: دولت علی عبدالله صالح به‌خاطر جلب رضایت آمریکا و طی حملات سه‌ماهه، حسین الحوثی را به شهادت رساند، شهید قرآن (الحوثی) با نظارت و تشویق آمریکا شهید شد. او با طرح قرآنی خود، امت [اسلامی] را به سمت مقابله با حملات آمریکا، اسرائیل و غرب هدایت می‌کرد. وقایع ۱۱ سپتامبر توسط صهیونیست‎ها خلق شد تا بهانه‌ای برای تسلط مستقیم بر مسلمانان، از بین بردن هویت و اشغال کشورهایشان باشد، این شهید با طرح قرآنی و با اقدامات عملی، سکوت در این قضیه را در هم شکست.
حمله حزب‌الله به پادگان اسرائیلی با موشک برکان
اما خبر از مقاومت یمن آن‌که حزب‌الله لبنان، روز سه‌شنبه (17 بهمن؛ ۶ فوریه)، در صدوبیست‌وسومین روز جنگ غزه اعلام کرد که پادگان «رامیم» در نوار مرزی لبنان و فلسطین اشغالی را هدف موشک قرار داده است. در بیانیه حزب‌الله آمده است که در حمایت از مردم استوار نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شریف، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان، با موشک برکان این پادگان نظامیان اسرائیلی را هدف قرار داده و موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرده است.
گفتنی است، حدود دو هفته پیش نیز حزب‌الله پادگان رامیم را با همین نوع موشک هدف قرار داد. سر جنگی این موشک حاوی ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره است و آن‌طور که تخمین زده می‌شود بردی در حدود ۷ کیلومتر دارد. این موشک با سر جنگی قدرتمند خود قدرت تخریب بالایی دارد و گزینه مناسبی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های اسرائیل در جدار مرزی لبنان با فلسطین اشغالی است.
حملات موشکی دیگر حزب‌الله
حزب‌الله لبنان اعلام کرد که امروز سه‌شنبه تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در مجاورت مقر جل‌العلام با موشک فلق۱ هدف قرار داد. این بیانیه پس از حمله به مقر «رامیم» منتشر شد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که امروز سه‌شنبه تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف مقر «جل‌العلام» با موشک فلق۱ هدف قرار داده و این حمله مستقیما به آنها اصابت کرده است. بعد از این حملات حزب‌الله لبنان، رسانه‌های عبری گزارش دادند ۲ سرباز صهیونیست در اثر اصابت موشک حزب‌الله لبنان در منطقه مرگلیوت در نزدیکی مرزهای لبنان زخمی شدند.
از طرف دیگر خبرنگار الجزیره گفت: «جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز به شهرک مروحین در جنوب لبنان حمله کردند. از سوی دیگر، پس از شلیک موشک از جنوب لبنان، آژیرها در چند شهرک در منطقه راس‌ناقوره در غرب الجلیل به صدا درآمد.» همچنین منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
شهرک‌نشینان شمال و غلاف غزه: برنمی‌گردیم!
شهرک‌نشینان غلاف غزه و شمال اراضی اشغالی در پیام‌هایی به کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند: تمایلی به بازگشت به این مناطق ندارند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند شهرک‌نشینان غلاف غزه نامه‌ای را برای «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی این رژیم، فرستادند و در آن بر عدم آمادگی خود برای بازگشت به منطقه جنگ تأکید کردند. ساکنان شهرک‌های غلاف غزه در نامه‌های خود برای اسموتریچ قبل از نشست رؤسای غلاف غزه با رئیس دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم تأکید کردند: «کابینه اسرائیل هفت اکتبر ما را رها کرد. ما آماده بازگشت به منطقه جنگی نیستیم. تا زمانی که تهدید از بین نرفته به این مناطق بازنمی‌گردیم. ما می‌خواهیم کسانی که به تخلیه مناطق خود تمایل دارند همچنان تا پایان سال جاری میلادی بتوانند این مناطق را تخلیه کنند.»
فارین‌پالیسی:
باید فوراً نیروهای خود را از عراق و سوریه خارج کنیم
خبر دیگر از مقاومت عراق است. فارین‌پالیسی در گزارشی تاکید می‌کند با توجه به افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، این کشور باید فورا نیروهای خود را از عراق و سوریه خارج کند تا خطرات مربوطه را کاهش دهد. حملات اخیر آمریکا در پاسخ به حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه یک پایگاه نظامی آمریکا در اردن انجام شد که به کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکا و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد. فارین‌پالیسی در گزارشی می‌نویسد: «همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، حملاتی علیه نیروهای آمریکا در منطقه انجام می‌شود و سربازان این کشور را در معرض خطر بیشتری نسبت به سال‌های گذشته قرار می‌دهد. با بیش از ۱۰۰ حمله گزارش‌شده از آغاز جنگ غزه، زمان آن فرا رسیده که بپرسیم آیا مزایای وجود این پایگاه‌های نظامی بیشتر از خطرات آن است؟»
این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه اذعان می‌کند: «واشنگتن خطری که سربازان آمریکایی را در عراق و سوریه تهدید می‌کند، کم‌اهمیت می‌داند. حمله اخیر به پایگاهی در اردن باید زنگ خطری برای ایالات‌متحده باشد. درست است که بیشتر حملات به جای کشتن نیروهای آمریکایی، بر ایجاد تنش و مشکلات متمرکز است اما با توجه به ماهیت سلاح‌ها، کسی نمی‌تواند اطمینان حاصل کند که تلفاتی ایجاد نخواهد شد. همچنین، این حملات باعث‌شده بسیاری از نیروهای نظامی آمریکایی با آسیب‌های روانی مواجه شوند.»
فارین‌پالیسی همچنین می‌نویسد: «ایالات‌متحده باید مقدمات خروج اکثریت نیروهای خود را از عراق آغاز کند تا خطرات مربوط به هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی را کاهش دهد. اگرچه این روند زمان می‌برد، اما به تأخیر انداختن آن هم تنها خطرات را تشدید می‌کند. هدف آمریکا از حفظ این نیروها در منطقه بازدارندگی بوده اما اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه به این هدف نرسیده و آن را دنبال نمی‌کنند.»
خبر دیگر آن‌که سخنگوی پنتاگون در رابطه با حملات تجاوزکارانه اخیر آمریکا به مواضعی در عراق و سوریه که گفته‌شده متعلق به گروه‌های مقاومت منطقه‌ای بوده است، اعلام کرد: آمریکا برنامه‌ای برای حملات «بلندمدت» علیه این گروه‌ها در این دو کشور ندارد. گفتنی است، آمریکا مدعی است در پاسخ به حمله پهپادی هفته گذشته به یک پایگاه آمریکایی در اردن که سه کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت، حملاتی را علیه ۸۵ هدف در عراق و سوریه انجام داد که بنا بر گزارش‌ها، در نتیجه آن نزدیک به ۴۰ نفر، از جمله غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.
حملات آمریکا به سوریه و عراق محکوم شد
اعضای شورای امنیت سازمان ملل از آمریکا به‌دلیل حملات هوائی به سوریه و عراق در واکنش به کشته‌شدن سه نظامی خود در اردن انتقاد کردند. سفیر روسیه در سازمان ملل، گفت که ما قاطعانه این اقدام وقیحانه و تجاوزکارانه جدید آمریکا علیه کشور‌های مستقل را محکوم می‌کنیم؛ حملاتی که خطرات بیشتری را ایجاد کرده و سطح بی‌ثباتی را در منطقه‌ای که در حال حاضر در آتش است، افزایش می‌دهد. سفیر چین هم خطاب به شورای امنیت گفت: «اقدام آمریکا باعث ایجاد آشفتگی جدید در خاورمیانه شده است.»
همچنین نماینده فرانسه در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه از همه طرف‌های ذی‌نفع در عراق و سوریه خواست که برای جلوگیری از گسترش درگیری تلاش کنند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند. نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه در نشست شورای امنیت گفت: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم در عراق و سوریه خویشتنداری کنند و باید برای جلوگیری از گسترش درگیری تلاش کرد.»
حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات
مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در ادامه حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ساکنان این باریکه، روز دوشنبه هدفی را در شهر اشغالی ایلات با پهپاد مورد حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: به هدف قرار دادن اهداف و مواضع دشمن صهیونیستی ادامه خواهد داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi