شناسه خبر : 108270
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عکس‌های یادگاری در سنگر عراقی‌ها

فاش نیوز - بی‌سیم‌چی لشکر ۱۷ درباره یکی از عکس‌هایش می‌گوید: عراقی‌ها در شلمچه سنگرهای بتونی و مستحکم ساخته بودند که در جریان عملیات کربلای ۵ به تصرف نیروهای لشکر درآمد.

عکس‌های یادگاری در سنگر عراقی‌ها

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، زمستان ۱۳۶۵ در چنین روزهایی بود که رزمندگان برای عملیات «کربلای ۵» سنگ‌تمام گذاشتند و در این عملیات آبی ـ خاکی توانستند در شلمچه مقاومت کنند. «مجتبی مختاری» بی‌سیم‌چی و مخابرات لشکر ۱۷ علی‌ابن ابیطالب(ع) است که عکس‌های ماندگاری از دوران دفاع مقدس و فرماندهان لشکر ۱۷ دارد. در آلبوم عکس‌های او دو عکس از تصرف سنگر بتونی عراقی‌ها در شلمچه است؛ عراقی‌هایی که آمده بودند در شهرهای ما بمانند.


عکس یادگاری مقابل سنگر عراقی‌ها

مجتبی مختاری درباره عکسی که مقابل سنگر عراقی‌ها گرفته‌اند، نوشته است: «در یکی از مراحل عملیات کربلای ۵ در شلمچه توانستیم با پاکسازی منطقه، سنگرهای عراقی را تصرف کنیم. در این عکس ما جلوی یکی از سنگرهای گروهی تصرف شده عراقی ایستاده‌ایم که سردرش به عربی نوشته شده «قلعه اجتماعات». نفرات ایستاده از سمت راست سردار شهید حاج محمود اخلاقی؛ فرمانده تیپ یا محور لشکر که اهل سمنان  بود. حسین حلاج زمان؛ طرح و عملیات لشکر که اهل قم است، بنده که بی‌سیم‌چی و مخابرات لشکر ۱۷ و اهل اراک هستم، روح الله فولادی؛ بی‌سیم‌چی و مخابرات لشکر که اهل قم است».


رزمندگان در داخل سنگر بتونی و مستحکم عراقی‌ها

عراقی‌ها سنگرهای بتونی و محکمی برای خودشان ساخته بودند و فکرش را نمی‌کردند یک روزی رزمندگان بتوانند این اشغالگران را کشور بیرون کنند. مجتبی مختاری درباره عکسی که داخل سنگر بتونی گرفته شده، می‌گوید: «در چنین روزهایی توانستیم سنگرهای عراقی را تصرف کنیم. در این عکس نشسته از راست محمود منصوری؛ بی‌سیم‌چی و مخابراتی لشکر ۱۷ که اهل دلیجان است، سردار حاج احمد آقا فتوحی؛ جانشین فرماندهی لشکر که اهل قم است، مرتضی هادی؛ پیک فرماندهی لشکر که اهل قم است و بنده؛ این عکس مربوط به یکی از سنگرهای بتونی و مستحکم عراقی‌هاست که بعد از یکی از مراحل عملیات کربلای ۵ به تصرف رزمندگان لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در آمده بود.»

اینستاگرام
یادش،،،،،،،، بخبر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi