شناسه خبر : 108370
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار فراخوان طراحی یادمان شهدای گمنام استانداری خراسان رضوی

فاش نیوز - فراخوان طراحی یادمان شهدای گمنام استانداری خراسان رضوی منتشر شد.

کد خبر: ۶۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ - 12February 2024
 

انتشار فراخوان طراحی یادمان شهدای گمنام استانداری خراسان رضویبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای گمنامی که استانداری خراسان رضوی میزبان پیکر مطهر آن‌ها است و ارتقای کیفی سیما و منظر مزار این شهدای والامقام، بنا است یادمان شهدای گمنام احداث شود.

شرکت در این مسابقه طراحی برای عموم مردم، به صورت فردی یا گروهی آزاد و ارائه حداکثر یک طرح توسط فرد یا گروه به عنوان شرایط این فراخوان است.

طرح باید مبتنی بر مفاهیم شهادت، ایثار و مقاومت و به گونه‌ای در نظر گرفته شود که به لحاظ بصری و فنی قابل اجرا باشد.

یادمان باید با توجه به معماری و هویت شهری مشهد، امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام و توجه به نماد‌هایی همچون عدد هشت طراحی شود.

باتوجه به موقعیت مکانی، طرح مورد نظر باید محلی برای ادای احترام شخصیت‌ها و نورپردازی مناسب در شب داشته باشد. 

از بین طرح و ایده‌های جدید هنرمندان و علاقه‌مندان بومی و استانی که ارائه می‌شود به طرح منتخب جایزه نفیسی اهدا خواهد شد.

 شرکت‌کنندگان می‌توانند طرح‌های خود را تا ۱۷ اسفندماه به صورت فایل PDF یا JPG به ایمیل ostandari@khorasan.ir ارسال کنند. 

پیکر‌های مطهر ۲ شهید گمنام ۱۹ و ۲۳ ساله عملیات‌های «رمضان» و «کربلای ۵» که در مناطق عملیات «شرق بصره» و «شلمچه» توسط کمیته مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح تفحص شده بودند ۱۸ دی ۱۴۰۰ همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در مراسمی با حضور پرشور مسئولین لشکری و کشوری و همچنین قشر‌های مختلف مردم در محوطه استانداری خراسان رضوی به خاک سپرده شدند.

اینستاگرام
سلام ، همان موقع خاکسپاری شهدای گمنام در محوطه استانداری جلسه ای با حضور ایثارگران استانداری تشکیل شد تا محل مناسبی برای شهدای گمنام در نظر گرفته شود که متاسفانه طبق معمول گوش شنوایی وجود نداشت. از یک طرف معاون عمرانی استاندار تازه وارد بود و افرادی دورش را گرفتند که هیچگونه اعتقادی به شهید و فرهنگ ایثار و شهادت نداشتند در حالیکه حداقل بیست نفر پرسنل استانداری دارای تحصیلات عالی مهندسی معماری بودند و عاقبت شهدا را در آبنمای محوطه قرار دادند و مورد اعتراض اکثریت پرسنل و مسئولان استان قرار گرفت. از طرفی هزینه های هنگفتی که برای بازسازی آبنما انجام شده بود هدر دادند و هزینه زیادی برای تخریب آبنما نیز تحمیل شد.
همان موقع محل های دیگری پیشنهاد شد از جمله مقابل محوطه مسجد استانداری یا مقابل پرچم جانمایی شود و پس از آن المانی طراحی و اجرا شود.
معلوم نیست فراخوان توسط کدام ارگان اعلام شده لیکن با بررسی محوطه استانداری بهترین محل که امکان دسترسی عمومی نیز فراهم باشد و نیاز به ورود مردم به محوطه استانداری نباشد همان محوطه مقابل مسجد استانداری است که دسترسی عمومی نیز از خیابان مجاور فراهم خواهد بود. امیدواریم این مرتبه اقدامی در خور شهدای گمنام انجام شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi