شناسه خبر : 108898
یکشنبه 13 اسفند 1402 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چند مطلب و پیشنهاد خودرویی و رفاهی به مسئولان بنیاد

این اقدام خردمندانه باید بگویم که این اقدام نقطه عطفی برای از میان برداشتن موانع و حل چالش‌های پیش روی واردات خودرو است و جانبازان عزیز نیز می‌توانند ...

فاش نیوز - ضمن تشکر فراوان از کوشش‌های دولت محترم، بنیاد محترم شهید، عزیزان شبکه ملی ایثار، رسانه فاش‌نیوز، کلیه عزیزانی که کمک کردند و موضوع ماده بیست و ماده هفده را حل و فصل نمودند.

باید عرض کنم که اخیرا خبری در گروه های مجازی دست به دست می‌شود که رئیس محترم بنیاد شهید، آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی می‌باشد، مصاحبه ای داشته اند مبنی براینکه بنیاد شهید قصد دارد به کمک بانک دی و بعضی از بانک‌های عامل دیگر، به منظور پرداخت وام به جانبازانی که برای خرید خودرو استطاعت مالی ندارند اقدام کنند و در حال مذاکره می‌باشند.

ضمن تشکر و قدردانی از این اقدام خردمندانه باید بگویم که این اقدام نقطه عطفی برای از میان برداشتن موانع و حل چالش‌های پیش روی واردات خودرو است و جانبازان عزیز نیز می‌توانند از آن بهرمند شوند که امیدوارم با همکاری و همدلی، این موضوع هر چه زودتر به نتیجه برسد.

همچنین ابتکار بسیار خوب عزیزان شبکه ملی ایثار در مذاکره با شرکت‌های واردکننده خودرو و واگذاری امتیاز به آن شرکت‌ها هم حرکت بسیارخوبی است؛ چرا که از پراکندگی و واگذاری امتیاز به ثمن بخس به دلالان جلوگیری می‌کند و می‌تواند با یک خرد جمعی و انسجام عملی و مذاکراتی که حق و حقوق قانونی و  همه عزیزان جانباز را حفظ کند، انجام شود.

اما عزیزان ایثارگر، بعد از مدتی مطالعه و آسیب‌شناسی مشکلات جانبازان عزیز در مورد اشتغال و وام دریافت خودرو و مسائل مختلف دیگر، چند پیشنهاد را به مسئولین محترم بنیاد شهید عرض می‌کنم.

در مورد وام خودرو پیشنهاد می‌کنم که بنیاد شهید با توافق کلیه عزیزانی که حق پرستاری از بنیاد دریافت می‌کنند، کل مبلغ حق پرستاری را مستقیما به بانک عامل پرداخت نماید که با توجه به افزایش میزان حق پرستاری در سال آینده، هم مبلغ بالایی است و هم به نوعی یک مسئولیت تضامنی از طرف بنیاد شهید به بانک دی که خود از بدنه بنیاد است بوجود می آورد که اگر یک حساب سرانگشتی انجام دهیم، با احتساب افزایش حقوق، در کمتر از سه سال قابل پرداخت است. البته این موضوع بهتر است که بصورت داوطلبانه و به اختیار جانبازان عزیز باشد؛ چرا که بسیاری از این جانبازان به حق پرستاری نیاز مبرمی‌ دارند.

موضوع دوم، در مورد اشتغال فرزندان است. از آنجایی‌که موضوع اشتغال موضوع مهمی است و دغدغه و آسیب‌شناسی آن مجال بسیاری می‌طلبد، پیشنهاد می‌کنم که بنیاد شهید بعد از فارغ‌التحصیل شدن فرزندان و ثبت نام در لیست بنیاد شهید به عنوان جویای کار، حداقل نسبت به پرداخت حق بیمه آنها اقدام کند تا خللی در بیمه سنواتی این عزیزان - با توجه به محدودیت‌های استخدامی آنها - بوجود نیاورد.

پیشهاد دیگر در مورد بیمه فرزندان است. بیمه درمانی باتوجه به هزینه‌های درمان معضل دیگری است و به خانواده‌ها فشار مضاعف وارد می‌کند.

تصور کنید، وقتی‌که هر کدام از فرزندان ذکور به سن معینی می‌رسند، بیمه آنها قطع می‌شود و سرپرستان خانوارها جبرا می‌بایست آنها را به صورت آزاد بیمه درمانی کنند.

حداقل قانونی برای کمک به این سرپرستان خانوار تصویب شود که به موجب آن، این فرزندان تا یافتن شغل، همچنان تحت بیمه سرپرست خانوار باشند.

در خاتمه از همه عزیزانی که به هر نوع برای رسیدن به اهدافی که در جهت بهبود وضع معیشت و رفاه ایثارگران کوشش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

امیدوارم خداوند متعال خیر و پاداش اخروی نسیبشان کند، و العاقبه للمتقین.

|| داود گودرزی (آزاده ده ساله و جانباز پنجاه درصد)

اینستاگرام
ضمن تشکرازبرادرفهیم ،آزاده،صاحب قلم ،منتقدوجانبازگرانقدر،شماازجامعه هدف ،درنتیجه به مشکلات ودردهای جانبازان بیشتر واقف هستید،ونقطه نظرات شماهمواره تلنگری برمسئولین دلسوزبوده وخواهدبود،فقط نکته ای رامزیدبر مطالب عنوان شده،اگرمقدورباشدجهت فرزندان ذکوربیمه تامین اجتماعی که شامل درمان وبازنشستگی تایافتن شغل لحاظ شود،وقسمتی ازهزینه راجانبازوقسمتی رابنیادمتقبل شوند.چون باگذشت زمان سن فرزندان بالارفته وهیچگونه سابقه بیمه ای ندارند.ودرآینده مشکل سازخوادبود.
خداشاهده
دنیا دنیا ارزش نداره بنی بشری درد یک ساعت ی قطعه عدسی ترکش پشت گردن یا نخاع یا درمفاصل رو تحمل کنه.
ما زجردورانی کشیده ایم که مپرس
به شخصه 117عدد ترکش و یک مرمی تیرکلاش درون تنم هست
20ساله شبو روزم دردوسیاهه
اگر دکترقاضی زاده هاشمی
چنین کاری بکنه
ثواب یک مجروحیت خودم و میدمش خداشاهده.
شهید دستغیب میگفت
حاضرم هفتاد سال عبادتم روبدم ثواب دورکعت نمازپای خاکریز به من بدن.
دکتر ثواب 100رکعت نماز شب عملیاتم مبدیمت
فقط مردباش ،،که هستی
این کارروبکن.
دمت گرم
بچه مشهدی
با سلام و تصدیق گفته های نویسنده،یک مطلب که سالهاست باعث دلخوری شدید بین جانبازان زیر۵۰درصد بوده ،که خودروی داخلی با تسهیلات برای جانبازان زیر۵۰درصد هم مهیاگردد،فکر نمی کنم با این همه طرحهایی که برای عام مردم،به عناوین مختلف ( جوانی جمعیت،مادران بچه دار........) خواسته ی زیادی باشد،،بنیاد پس از ۴۵سال و هماهنگی با شرکتهای لیزینگی منصف، و بانکها به راحتی میتواند،این خواسته ی قانونی وبحق جانبازان زیر۵۰درصد رو اجرایی کند،البته تمامی موارد گفته شده،بشرطی هست که اراده ی ازطرف بنیاد برای اینکار باشد.یا علی مددی کن
جانباز شیمیایی _علی حق‌گویان
پیشنهاد نده دیگه...!
باسلام ودعای خیر پیشنهاد جناب گودرزی بسیار خردمندانه هست بویژه در خصوص وام ونحوه پرداخت از ازحق پرستاری چون همه عزیزان جانباز50 درصد به بالا حق پرستاری دریافت میکنند اینگونه هم خیال بانک راحت که اقساط خود را بموقع دریافت میکند وهم جانبازان چون نیازی به ضامن و پیچ و خم اداری ندارد پیشنهاد هوشمندانه ایی هست
سلام ما حاضریم نصف حقوق و حق پرستاری رو قسط بردارن‌ حداقل ماشین رو بیاریم شاید بهتر با فایده بیشتر بفروشیم ۰ جانباز ۵۰درصد
حق پرستاری نگیریم باید نون و هوا بخوریم
اخه این چه پیشنهاد غیرکارشناسی هست که میدین
مگه چقدر از حقوق میماند که حق پرستاری رو ببخشیم؟!
درضمن زیر ۲ میلیارد وام دردی از جانباز دوا نمیکند
چون اگر ارز نیمایی درست بشه حداقل ۱۵۰۰ واسه خرید خودرو لازم هست و ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون برای عوارض و هزینه های جانبی از قبیل پلاک گزاری ووووو
بانک ۲ میلیارد وام بده ما خودرو وارد میکنیم هرچقدر سود داشت وام بعد از فروش خودرو کلا تسویه میکنیم باهاشون
خواهشا پیشنهاد میدین کارشناسی شده باشه شاید یک خانواده راضی به این نباشه که حق پرستاری که حق همسر و بچه ها هست بره گرو وام بانک بعد با برجی ۱۰ میلیون ما زندگی کنیم!!
با سلام
پیشنهاد می شود خود بنیاد باهمراهی یکی از شرکت های خودروساز ،امر صفر تا صد واردت خودرو ، واگذاری به جانباز و یا خرید امتیاز آن را به عهده بگیرد تا شخص جانباز یا خانواده او درگیر خرید و فروش با دلالان و یا تهیه پول و... نشوند .
ترجیحا خوب بود برای جانبازانی که می خواهند خودروی خارجی داشته باشند از خودروهای برقی ویا هیبریدی انتخاب شود که علاوه بر ارزش دهی به جانبازان ، نوعی فرهنگ سازی برای جامعه نیز می باشد .
حق پرستاری حق همه جانبازان است.
نه سلیقه ای و رابطه ای..... و
رانت!!!
بخصوص جانبازان از کار کار افتاده کلی ( بدون قید و شرط)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi