شناسه خبر : 108918
یکشنبه 13 اسفند 1402 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

منحنی‌زن ۸۱

فاش نیوز - متولد روستای سرچاه نیشابور بود. تا دوم راهنمایی درس خوانده بود که عضو بسیج شد. پس از مدتی فعالیت در بسیج با اشتیاق راهی آموزش نظامی شد و با فراخوان و اعلام نیاز جبهه‌ها به جبهه اعزام شد. او پس از آموزش اولیه به پیشنهاد مسئول آموزش نظامی به واحد خمپاره‌انداز معرفی شد. 
پس از آشنایی با انواع سلاح و انواع خمپاره‌انداز به واحد ادوات لشکر معرفی شد و آنجا در کنار نیروهای قدیمی، به کسب اطلاعات عملی مشغول شد و به تجربیاتش افزود.
با شروع عملیات کربلای 5 به منظور پشتیبانی آتش نیروهای خط‌شکن و دفاع از آنها در مقابل پاتک دشمن بعثی در منطقه عملیاتی شلمچه حضور پیدا کرد و با آگاهی از قابلیت کاربرد سلاح خمپاره‌انداز 81 میلی‌متری، انبوهی از آتش را بر علیه نیروهای عراقی، اهداف پیاده و ماشین جنگی دشمن به کار برد و در ادامه عملیات کربلای 5‌، در روز 30 دی 1365 به شهادت رسید.
 پیکر پاک او در منطقه باقی مانده و مفقودالاثر گردید که پس از تفحص، بعد از سال‌ها پیکرش به نیشابور منتقل و در قطعه شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. 
موضوع: شهید علی سرچاهی
|| ابوالقاسم محمدزاده
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi