شناسه خبر : 108968
دوشنبه 14 اسفند 1402 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهره معصوم این نوجوان برایم خیلی جذاب بود

 

فاش نیوز - محمدحسین حیدری عکاس دفاع مقدس درباره یکی از عکس‌های مشهورش می‌گوید: در منطقه عملیاتی خیبر رزمنده‌های نوجوان‌ تا مردان میانسال را دیدم که همراه با تجهیزات و حمایل آماده سوار شدن بر قایقها و انتقال به خط مقدم بودند، که ناگهان چهره نوجوانی من را مجذوب خود کرد.

سومین شب اسفند ماه ۱۳۶۲ خسته از منطقه عملیاتی «والفجر۶» در چزابه به سمت منطقه عملیاتی خیبر راه افتادیم. به دلیل حساسیت عملیات از میانه‌های مسیر باید با چراغ خاموش می‌رفتیم. نزدیکی اذان صبح به منطقه ناشناخته رسیدیم. اما از صدای قورباغه‌ها که فضا را پر کرده بود، می‌توانستیم حدس بزنیم که در اطرافمان آب است. در سپیده‌دم متوجه شدیم در نزدیکی پد قایق‌ها در هورالعظیم هستیم.همراه با اولین طلوع خورشید رزمندگان دلاوری را دیدم که برای یاری و جایگزینی نیروهای خط شکن در شب گذشته آماده عبور از هور و استقرار در جزیره مجنون بودند. در میان این سلحشوران از چهره‌های نوجوان‌ تا مردان میانسال که همراه با تجهیزات و حمایل آماده سوار شدن بر قایقها و انتقال به خط مقدم و تثبیت دستاوردهای همرزمانشان در شب گذشته بودند، چهره نوجوانی من را مجذوب خود کرد.این نوجوان بخاطر کوچکی اندام، لباس و اورکتش در زیر حمایل مچاله شده بود. کلاه‌خودش را به وسیله یک کلاه پشمی اندازه سرش کرده بود؛ وعشق‌اش به کربلا را با سربندی به پیشانی به رخ می‌کشید. صلابت و استواری در چهره معصوم این نوجوان موج می‌زد و مصمم به حرکت همپای بزرگان بود. به یادگار دو فریم عکس از این نگاه نافذ که به افق دوخته شده بود را ثبت کردم.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi