شناسه خبر : 109115
یکشنبه 20 اسفند 1402 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیروز صبح از سوی یمنی‌ها صورت گرفت

حمله بزرگ پهپادی به ناوهای آمریکا در دریای سرخ

فاش نیوز - سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام چند عملیات جدید و هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکا با موشک و حدود 37 پهپاد در دریای سرخ و خلیج عدن خبر داد.
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح شنبه (19 اسفند) اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک کشتی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داده است. وی در این‌باره گفت که در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروی دریایی ما کشتی آمریکایی «PROPEL FORTUNE » را با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد. یحیی سریع اعلام کرد: «به یاری خداوند این حمله کشتی‌ آمریکایی را به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار داد.»
وی همچنین اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن در عملیات دوم نیز چند ناو آمریکایی را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار دادند. این عملیات با ۳۷ پهپاد انجام شد و به لطف خدا اهداف مورد نظر با موفقیت هدف قرار گرفته شدند.» آن‌طور که ایسنا نوشته است، سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین افزود: «نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.»
گفتنی است، یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر (9 آبان) و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز اعلام کرد ارتش یمن حملات موشکی و پهپادی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌ است. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرد ارتش یمن ۲ موشک بالستیک به کشتی در خلیج عدن که پرچم سنگاپور را داشت، شلیک کرد. ما حمله‌ای را علیه این ۲ موشک انجام دادیم. گزارشی درباره تلفات در این حمله یا خسارت‌های به وجود آمده صادر نشده است. به نقل از الجزیره، سنتکام همچنین با اشاره به اینکه ارتش یمن صبح امروز حمله گسترده‌ای را با پهپادها در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داد، مدعی شد: «اما ما این حملات را با مشارکت همپیمانان ناکام گذاشتیم. ما ۱۵ پهپاد را سرنگون کردیم.»
مواضع صهیونیست‌ها با «برکان» کوبیده شد
مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان روز شنبه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی را هدف حمله موشکی قرار داد. جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان روز شنبه از حمله موشکی به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه مرزی البغدادی خبر داد. بنابراین گزارش، حزب‌الله لبنان در این حمله از موشک برکان برای هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها استفاده کرده است. به گزارش مهر، حزب‌الله لبنان در این‌باره با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: «مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت مقاوم فلسطین و مقاومت شجاع و شریف آن، موضع البغدادی را با موشک برکان هدف قرار داد و خسارت‌های مستقیمی به این مقر صهیونیستی وارد آورد.» گفتنی است، حزب‌الله لبنان از ابتدای عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی در روز هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (16 مهر) تاکنون بیش از یک هزار عملیات علیه اشغالگران انجام داده و موجب تخلیه بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی در نقاط مرزی با لبنان شده است. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش کرد که «شهرک‌های مرزی امن در شمال سرزمین‌های اشغالی به متروکه و شهر ارواح تبدیل شده‌است.»
از طرف دیگر، خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اندکی پس از نیمه‌شب به حومه شهر ناقوره و کوه اللبونه در منطقه‌ جنگلی در جنوب لبنان حمله کردند که «به شعله‌ور شدن منطقه و سوختن درختانی مانند بلوط، کاج و زیتون منجر شد.» به گزارش این خبرگزاری، این اولین بار نیست که دشمن اسرائیلی جنگل کوه اللبونه را هدف قرار می‌دهد چرا که از ابتدای جنگ غزه تاکنون بیش از دو سوم آن در آتش سوخته ‌است؛ درحالی که یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های جنوب محسوب می‌شود. این اخبار در حالی مخابره می‌شود که منابع خبری از آماده‌سازی طرح ارتش این رژیم برای عملیات زمینی در لبنان خبر می‌دهند.
صهیونیست‌ها در جهنمی که ایجاد کرده‌اند خواهند ماند
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی آمریکا را عامل اصلی حملات به غزه و رژیم صهیونیستی را ابزار این کشور دانست. به گزارش ایسنا، «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در جریان مراسم یادبود «شهدای راه قدس» اظهار کرد: ما در غزه با ۲ صحنه روبه‌رو هستیم؛ نخست صحنه مقاومتی که با شجاعت تمام در حال جنگ است، صحنه‌ای که رزمندگان تا فاصله صفر به‌تانک نزدیک می‌شوند و اهالی در مقابل کشتار، ویرانی، آوارگی، گرسنگی و تشنگی صبور بوده و آن را تحمل می‌کنند و برای آزادی سرزمینمان و آزادسازی فلسطین و قدس منطق مقاومت را در پیش گرفته‌اند.
وی گفت: صحنه دیگر، صحنه دشمن اسرائیلی- آمریکایی است، آنچه امروز می‌بینیم یک تصمیم آمریکایی و اسرائیلی است و حتی موضوع فراتر از این است و در واقع اسرائیل عصا و ابزاری است که آمریکا از آن استفاده می‌کند. نعیم قاسم افزود: این دشمن وحشی غیرنظامیان، کودکان، زنان و سالمندان را می‌کشد، وارد بیمارستان‌ها می‌شود، از ورود تجهیرات پزشکی، دارو و آذوقه جلوگیری می‌کند و هر روز پروژه تخریب سازمان یافته‌ای را انجام می‌دهد.
وی همچنین تصریح کردند: در مواجهه با این ۲ صحنه، ما با ۲ انتخاب روبه‌رو هستیم؛ یا با این دشمن غاصب وحشی همراه شویم و یا با مقاومت و صاحبان سرزمین فلسطین. آنهائی که با اسرائیل تبانی کردند و آنهائی که نتوانستند از مقاومت حمایت کنند در تاریخ ثبت خواهند شد و هیچ عرب، مسلمان و هیچ انسانی نمی‌تواند بگوید که این تحولات ارتباطی به او ندارد. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: اسرائیل تاکنون با وجود این همه وحشیگری به هیچ چیزی نرسیده است و من به شما می‌گویم که هیچ دستاوردی نخواهد داشت و هر چقدر هم که طول بکشد اسرائیل در جهنمی که خود را در آن قرار داده است بدون دستیابی به اهدافش باقی خواهد ماند.
وی در این‌‌باره تأکید کرد: اسرائیل علی‌رغم همه حمایت‌های سیاسی، رسانه‌ای، مادی و تسلیحاتی که دریافت کرد، از دستیابی به اهدافش باز ماند و با این حال مقاومت همچنان پایدار است و عملیات‌هایش ادامه دارد. نعیم قاسم همچنین اضافه کرد: ما با طوفان الاقصی در مقیاس فلسطین و منطقه غزه مواجه نیستیم، بلکه طوفان الاقصی یک طوفان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در سطح جهانی ایجاد کرد و آثار خود را بر جای خواهد گذاشت و ما نتایجش را خواهیم دید. نعیم قاسم درباره توافق آتش‌بس نیز خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل توقف جنگ است و هرکس که بر روی شکست مقاومت حساب باز کرده است، متوجه شده است که مقاومت پایان‌پذیر نیست.
*اسپکتیتور هم با اشاره به حملات انصارالله تیتر زد: «ایران آمریکا را به سخره می‌گیرد!»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi