شناسه خبر : 109574
شنبه 18 فروردين 1403 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چه آشی برای بخش اقتصادی بنیاد پخته اند؟!

هر چند ایثارگران از ابتدا هم منافعی از بخش‌های اقتصادی جز بدنامی آن برایشان نداشته و فقط مدیران و متولیان آنها...

فاش نیوز - خبرهای خوبی از سازمان اقتصادی کوثر و مجموعه‌های اقتصادی بنیاد نمی‌رسد. اکنون که خبر واگذاری بخش‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بنیاد مستضعفان جدی‌تر از همیشه شده‌، مجموعه‌های نظارتی باید نظارت جدی‌تر در این دوره انتقال داشته باشند.

دوره انتقال، آن هم در این حجم وسیع فرصت بسیار خوبی برای فرصت طلبان و سودجویان است تا نیات خود در سوء استفاده از بیت‌المال با  مخفی شدن در پشت هیجاناتی که  این انتقال ایجاد می کند پنهان کنند.

اتفاقاتی که به مرور به بخشی از آنها اشاره خواهد شد و تعجیل در برخی اقدامات نشان از فرصت طلبی هایی دارد که اگر مجموعه های نظارتی درون سازمان و بیرون از سازمان مراقبت نکنند حیف و میل زیادی رخ خواهد داد. از طرفی انتقال دهندگان انگیزه و حساسیت چندانی برای نظارت نداشته و از آنکه امپراطوری آنان کوچک خواهد شد دلخورند و برایشان مهم نیست چه بر سر اموال می آید و از طرفی تحویل گیرندگان علاوه بر آنکه اشراف کاملی ندارند از باب ضرب المثل سنگ مفت گنجشک مفت دقت کافی در تحویل به خرج نخواهند داد و پس از آنکه کار  انتقال مختومه شد، کسی به فکر بازنگری و رسیدگی مجدد نخواهد بود.
علاوه بر موضوع فوق تکلیف سرمایه و دارایی ایثارگران در این انتقال است. هر چند ایثارگران از ابتدا هم منافعی از بخش‌های اقتصادی جز بدنامی آن برایشان نداشته و فقط مدیران و متولیان آنها در گذشته به مال و منال رسیده اند ولی عدم شفاف سازی در خصوص دارایی های بخش اقتصادی و انتقال آن به بنیاد مستضعفان نگرانی هایی را برای ایثارگران به وجود آورده که سرنوشت این انتقال چگونه رقم خواهد خورد و برخورد بنیاد مستضعفان با این اموال و مدیرانی که در امانتداری اموال ایثارگران موفق نبوده اند، چگونه خواهد بود؟

اگر اطلاع رسانی و شفافیت کافی برای ایثارگران در خصوص این انتقال صورت نگیرد مطمئن باشید عواقب و آثار منفی آن تا سال‌ها مدیران گذشته و آینده را رها نخواهد کرد و ایثارگران به سادگی از آن نخواهند گذشت.

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
خدا از سر نماینده های بی فکر نگذره که اینهمه اختلاف آوردن بین ایثارگرا ، پدرمن ۴ سال جبهه بوده ، جانباز شده درسته که بگید تبدیل وضعیت برای فلان ساله؟؟ منی که الان سر کار رفتم فرقم چیه با اونی که سال ۱۴۰۰ رفته؟ نماینده های بی قید و فراکسیون ایثارگران به هیچ درد نمیخورند الا برای خودشان کار کنند فقط یکی بیاد بفهمونه به مجلس ... به آینده ایثارگران با قانون مسخره یکساله چقدر به شعور ایثارگر توهین میکنید و ایثارگران سکوت کنند
به خدا دو ماهدیگه طرحم تمومه فرق من و دوستام چی هست ؟ خب بابای منم جانبازه چرا من تبدیل نمیشم؟ فاش نیوز به همین ماه عزیز قسمت میدیم با فراکسیون ایثارگرا حرف بزنید دیدید که قبل عید هم همه چی را ماستمالی کردند این چه وضعیتیه دیگه ؟
محمد هادی حاجی رحیمی
,۲۲۸۵۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بدترين خوراك ها، به ناحق خوردن مال يتيم است.

۰,۲۲۸۵۹.تفسير العيّاشى : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : روز قيامت عدّه اى از گورهايشان بيرون مى آيند در حالى كه از دهان هايشان آتش زبانه مى كشد. عرض شد: اى رسول خدا! آنان چه كسانى هستند؟ فرمود: كسانى كه اموال يتيمان را مى خورند.

۰,۲۲۸۶۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : نگاه كردم، به ناگاه عدّه اى را ديدم كه لب هايى مانند لب شتر دارند و يك نفر بر آنها گمارده شده و لب هاى آنان را مى گيرد و تخته سنگ هايى آتشين در دهانشان مى گذارد و داخل دهانشان پرت مى كند و آن سنگ ها از ماتحتشان بيرون مى آيد و آنان مانند گاو نعره و فرياد مى كشند. گفتم: اى جبرئيل! اينها چه كسانى هستند؟ گفت: اينان كسانى هستند كه اموال يتيمان را به ناحق مى خورند و در حقيقت آتشى در شكم خود فرو مى برند.

۰,۲۲۸۶۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : شبى كه به آسمان برده شدم گروهى را ديدم كه در شكم هاى آنان آتش افكنده مى شود و از ماتحتشان بيرون مى آيد. گفتم: اى جبرئيل! اينها كيستند؟ گفت: اينها كسانى هستند كه اموال يتيمان را به ناحق مى خورند.

سلام دوستان عزیز در قرآن حتی به جزئیات مال یتیم نیز اشاره شده که میفرماید اموال خوب وسالم آنها را با قراضه عوض نکنید یا زمین های مرغوبشان رابا زمین بی ثمر تاخت نزنید وبه بهانه صغیر بودن تا سالها اموالشان را در تصرف خود درنیاورید به سن قانونی که رسیدند آزمایششان کنید درصورت مهجور یا نادان نبودن اموالشان را به خودشان واگذار کنید که در تمام این موضوعات وقصص قرآنی بعضی در بنیاد یا فامیل یا بعضی مسئولان درست برعکس عمل کردندکه عجیب باید هراس داشته باشند از عقوبت کارشان ......ان من المجرمون منتقمون براستی خداوند از گنه کاران انتقامی سخت خواهد گرفت انشاا... درضمن بزرگوار تعداد پیامبران خدا بعد 5 پیامبر اولوالعزم صاحب کتاب وشریعت وجهانی بقیه در منطقه خودشان مبعوث شده اند که تعدادشان حدود 220 هزار پیامبر است . برقرارباشید.
با عرض پوزش تعداد پیامبران 124 هزار بودند من با تعداد شهدای خودمان اشتباه تایپ کردم .برای شادی روحشان صلوات ....
این اموال ایثارگران را به سپاه بسپارید و بطور اختصاصی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص.....
در واگذاری سهام به ایثارگران، دقت بیشتری دارد و حق و حقوق آنها را پایمال نمی‌کند.
فقط سپاه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi