شناسه خبر : 109643
دوشنبه 20 فروردين 1403 , 13:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون جایگزینی فرزند ایثارگران بازنشسته اجرایی می شود

مجلس شورای اسلامی به زودی استفساریه جایگزینی فرزند ایثارگر بازنشسته را بررسی می کند...

فاش نیوز - مجلس شورای اسلامی به زودی استفساریه جایگزینی فرزند ایثارگر بازنشسته را بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از مواردی که ما در برنامه هفتم توسعه کشور در خصوص ایثارگران مصوب کردیم، تمدید کلیات برنامه ششم توسعه و آن چه که مربوط به ایثارگران بود را آن جا آوردیم و مصوب کردیم.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی دو مورد دیگر هم در رابطه با معافیت مالیاتی رزمندگانی که در جبهه بودند و دیگری مربوط به همسران شهدا بود را نیز در مجلس یازدهم تصویب کردیم.

 عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث استفساریه ماده 48 قانون نحوه تنظیم مقررات دولت 2 در مجلس مطرح است که قبلا در کمیسیون اجتماعی رای آورد و در نوبت صحن علنی است. فکر می کنم اگر مشکلی در آینده پیش نیاید، به زودی در دستور صحن علنی قرار خواهد گرفت.

به گفته نوروزی مضمون ماده 48 این است که هر کس جانباز و ایثارگر است، وقتی که بازنشسته می شود، فرزندش می تواند جایگزین او شود. هر چند که متاسفانه این قانون به هر دلیلی در سال های گذشته از کیفیت لازم اجرایی برخوردار نبود.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر این اساس ما استفساریه ای به مجلس شورای اسلامی آوردیم که یک فوریتی بود و خوشبختانه در صحن رای آورد. هر چند که این موضوع مدت زیادی در کمیسیون اجتماعی مسکوت بود ولی بالاخره تصویب و تائید شد. اگر هم در صحن علنی رای بیاورد، مصوبه بسیار خوبی است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در خصوص جمع بندی مصوبات ایثارگری در مجلس یازدهم متذکر شد: در مورد جمع بندی عملکرد مجلس در خصوص ایثارگران باید بگویم در مجلس دهم برنامه توسعه ششم به عنوان سند راهبردی تصویب شد و در مجلس یازدهم نیز همین مصوبات تکرار و در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید.

همچنین با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی احکام مربوط به امور ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور، در برنامه هفتم توسعه تکرار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مواد (۸۶) تا (۹۱) ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ را ﺗﻨﻔﯿﺬ کردند.

بر اساس ماده ۸۷ دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید و کلیه آیین‌نامه‌های اجرائی آن را حداکثر تا شش ماهه سال اول اجرای قانون برنامه تصویب و ابلاغ نماید.

خوشبختانه به عنوان نماینده ایثارگر از تصویب این دو مورد در مجلس شورای اسلامی راضی هستم و ان شاالله اگر ماده 48هم به تصویب رسید گام مثبتی برای ایثارگران در مجلس کنونی برداشته خواهد شد.

طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

استخدام یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵% و به بالا و آزاده

۸ دی‌ماه ۱۴۰۰

طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع: استخدام یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵% و به بالا و آزاده

تقاضای یک اولویت در مورد طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دستور صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

مقدمه توجیهی:

برابر رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۸۸۲-۸۸۳ مورخ ۱/۵/۱۳۹۸ به اعتبار اینکه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۶ مبنی بر استخدام یکی از فرزندان ایثارگران در دستگاه محل خدمت پدر به علت مغایرت با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منسوخ شده است، فلذا فاقد مبنای قانونی است. با این رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، ایثارگران از حق قانونی خود محروم شده اند. استناد هیأت عمومی دیوان در این رأی ماده (۷۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که بیان نموده است؛ کلیه قوانین و مقررات مغایر با قانون مذکور ملغی الاثر است.

حالیکه: اولاً در تبصره (۲) ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران فرزندان یکی از ایثارگران بازنشسته را در تکمیل ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) که به هنگام تصویب مورد غفلت قرار گرفته بودند مورد تأکید قرار داده و بر استخدام آنان تأکید شده در حالیکه در ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) بر استخدام یکی از فرزندان ایثارگران شاغل، از کارافتاده و متوفی تأکید شده است و این دو قانون مکمل یکدیگر باشند.

ثانیاً این دو ماده به دلیل آنکه به جهت موضوع متفاوت می باشند مغایرتی با هم نداشته و بعبارتی قابل جمع می باشند.

ثالثاً ادعای مغایرت ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و منسوخ بودن آن فاقد دلیل حقوقی و کارشناسی است و نمی‌تواند موجه باشد.

متن طرح استفساریه:

آیا ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۱ مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منسوخ شده است؟

جواب: خیر

 سوابق قانونی مربوط به استفساریه:

اعلام نسخ ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۴ (دادنامه شماره ۱۰۶۹- ۱۰۶۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری)

"کلّیه سهمیه‌های مربوط به استخدام و تأمین نیروی مورد نیاز دستگاه های اجرایی از میان ایثارگران و خـانواده آنها در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره‌های آن مشخص شده است. بنا به مراتب فوق، ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۴ در زمان صدور آگهی آزمون (تیرماه ۱۳۹۸) به علّت مغایرت با قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران منسوخ بوده و تعیین و اختصاص سهمیه استخدام براساس آن فاقد مبنای قانونی است و دادنامه شماره ۸۸۳-۸۸۲ مورخ ۱/۵/۱۳۹۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیز مؤید این نظر است و بر همین اساس وضع بند ۳ از بخش چهارم (امتیازات و سهمیه‌های قانونی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام نیروی پیمانی مشاغل آتش‌نشانی شهرداری های کشور – تیرماه ۱۳۹۸) خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود."

ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت:

"کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت های دولتی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کلیه سازمان ها و شرکت هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و نیز کلیه مؤسسات و شرکت هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز بیست و پنج درصد (۲۵%) و به بالا و آزاده (اعم از شاغل، فوت شده و یا ازکارافتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام میباشند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام نمایند."

با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی احکام مربوط به امور ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور، در برنامه هفتم توسعه تنفیذ شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مواد (۸۶) تا (۹۱) ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ را ﺗﻨﻔﯿﺬ کردند.

ماده۸۷ ـ دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید و کلیه آیین‌نامه‌های اجرائی آن را حداکثر تا شش ماهه سال اول اجرای قانون برنامه تصویب و ابلاغ نماید.

 

*معرفی

اینستاگرام
حاج آقا نوروزی عزیز برای تبدیل وضعیتها چرا چیزی نمیگویید ؟ الان ما نیروهای جدید چه کار کنیم که تبدیل نشدیم؟ خواهش میکنم دوباره در مجلس بررسی شود چرا بین ایثارگران فرق گذاشتن؟################## قانون تبدیل وضعیت باید دائمی شود ######
حاجی نوروزی عزیز تو رو قران قسمت میدهم بیا و پیگیر تبدیل وضعیت بچه های ما باش . پسر من طرح بیمارستان کار میکنه تا چندین ماه دیگه هم طرحش تمام است و گفتند که تبدیل وضعیت برای اینها نیست خب قبلی ها را چطوری تبدیل به رسمی کردند حالا نوبت بچه من که رسید دیگر تبدیل نمی کنند؟ این دیگر نهایت بی وجدانی هست اگر به بقیه رسیدگی نکنید تبدیل وضعیت باید برای همه باشد
عدالت در انجام دوباره ی تبدیل وضعیتها ##
### فقط تبدیل وضعیت ایثارگران ###### حق ما هم بود پس چی شد قول و وعده مجلس ؟؟؟
سلام آقای نوروزی
بفرمایید برای ماده 54 قانون جامع ایثارگران چه کردید؟!
مجلس، فقط قانون را می‌نویسد،، اما از اجرای آن بی خبر است!!!
و هر کس به میل شخصی خود و سلیقه ای، قانون ابلاغ شده را تفسیر می‌کند!!!
( یارانه حکمت کارت ایثارگران از کار افتاده کلی)
اجرا نمی‌شود!!!!!
جانبازان، دیپلم افتخار دارند که معادل دیپلم دبیرستان میباشد و مقطع بعدی آن، کارشناسی (لیسانس) میباشد.
که حقوق جانبازان، طبق قانون باید معادل لیسانس پرداخت شود و معوقات آن هم قابل مطالبه است.
بیکار ننشینید و کمی از فکر جاه طلبی و مقام خارج شوید و پیگیر قوانین ابلاغ شده تا به سرانجام باشید.
احکام جانبازان هم صادر نمی‌شود!!!
چرا؟!!!!!
حقوق ها طبق اشل پرداختی نیروهای مسلح نمی‌باشد!
و...
پس تبدیل وضعیت ها چ ؟ یک فکر م برای این قضیه کنید چرا فقط به نفع عده ای بود این ؟ بقیه ایثارگران کشک ؟!!!!
وعده ای برای صد سال بعدی !!!!
بازهم فقط به نفع25درصدبه بالا شده پس زیر25درصدی ها آدم نیستند
رزمنده عزیز سلام کی داده کی گرفته در آخر عمرشان میخان یک خودی نشان بدن اگر با دقت فرمایشات نماینده انقلابی وبه اصطلاح ایثارگر مجلس را مطالعه کرده باشید با اما واگر های مواجه است قبلا هم چند بار بچه های جنگ را مقابل هم قرار دا دند مگر اجرائ شده توی آش شعله شلم کار تصویبی قبلی یک باردیگر کفگیر انداخته اند مردم نگن اینا فقط بلدند پرچم آتش بزنند وکفن پوش جلوی حل مشگلات را گرفته وروی فرد خاطی بتن بریزند کاش بجای این همه منم منم که سر تا پا دروغه به فرمایشات آقا توجه می کردند که دیگر خوردن گوشت برای بچه آرزو وپوشیدن لباس سال قبل باعث شرمندگی پدر نمی شد
# تبدیل وضعیت طرحی های ۱۴۰۰ و بعد از آن در دستور مجلس قرار دهید حق همه ایثارگران بهره مندی از عدالته ، طرحی ها شرایط ویژه ای دارند فکری کنید خواهش میکنم چرا ما باید به آتیش مجلس بسوزیم ما هم حقی داریم . همکارانم رسمی شدند فقط طرحی جدیدها ماندند خب چرا تکلیف ما را مشخص نمی کنید؟ چه گناهی کردیم ؟ چرا برای ما نباید اجرا شود؟؟؟؟؟-
پس جانباز ۲۰ درصد و ۴۶ ماه جبهه و جنگ که اکثریت عملیات های نظامی بوده است از فرزندان خود هیچ امتیازی ندیده است آیا این عدالت است؟؟؟؟؟؟مجروحان بمباران هوایی که در خانه خود جانباز ۲۵ درصد شده است خود و خانواده محترم خود از تمام امتیازات خود استفاده کرده است این عدالت است؟؟؟؟؟؟؟
باعرض سلام ۱۰سال است که فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد راه اهن گزینش شده اند وردیف داده شده ماده۴۸ آما بخاطر بوجه ومصوبه دولت کارما انجام نمی‌شود ومشکل اشتغال دارم این مطالبه ۱۱سال است اگر این قانون مصوب شود ودولت هم به ادارات وراه آهن بخشنامه ومصوبه دولت باشد مشگل اشتغال ما حل میشود انشا...
زیر ۲۵ درصد عروسک هستند در دست بنیاد شهید ودولت کریمه یعنی وجود این گونه ایثارگرا ن مرگ است ۰همان حرفی که دشمن می زنند برای چی رفتید جنگ وانقلاب کردید حق تان بدتر از هست محروم کردن شان از همه امتیازات حتی ظلم به فرزندان شان بچشم بیگانه به حساب می ایند لعنت بر خائنین باد دستمزد ما اینطوری جبران می کنید
ماده۴۸ کی اجرا میشه
تبدیل وضعیت ها کی دوباره آغاز میشود؟ طرحی ها منتظرند حق همه س
من پرستارم سال آخر طرح هستم چرا من نباید همانند دوستانم که ایثارگری داشتند تبدیل به رسمی شوم؟ این درست نیست که من آزمون بدم و قبول نشم ولی بقیه با قانون تبدیل وضعیت بدون هیچ غم و غصه ای رسمی شدند این کارها عدالت نیست آقایون نماینده که هر روز ی سازی بنوازید حق بقیه ما ایثارگران گردنتونه
۰۹:۲۹۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور
حکم سالیانه بنده سالها 1399، 1400، 1401 و هم 1402در اسفند ماه سال 1402 بدون حکم و رأی دیوان عدالت اداری به صورت غیر قانونی تغییری کردن چرا؟ سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده را در حکم سالها 1399، 1400، 1401 و هم حکم سال 1402 کم کرده است چرا؟
از رئیس محترم سازمان بازرسی کل کشور تقاضای رسیدگی دارم.


ایثارگرم هستم ولی امتأسفانه هیچ ارزش قائل نمی شوند چرا؟

۰۹:۰۶۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می گذرد کمک هزينه مسکن 2,000,000 ریال است که متأسفانه در اسفند ماه سال 1402 سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی مبلغ 350/000 ریال از فیش حقوق بنده کم کردن چرا؟
بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی گذرد حق سنوات 422,951 ریال بوده است که متأسفانه در اسفند ماه سال 1402 سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی مبلغ 67/135 ریال از فیش حقوق بنده کم کردن چرا؟
و مبلغ 1/948/649 ریال هم از مستمری حقوق اسفند ماه 1402 به صورت غیر قانونی از حکم بنده کم کردن چرا؟
و مبلغ 5/879/161 ریال از حکم سال 1401 کم کردن چرا؟
و مبلغ 2/364/784 ریال از حکم سال 1402 کم کردن چرا؟
از سازمان بازرسی کل کشور درخواست رسیدگی دارم

۰۹:۴۴۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست که آیا شعبه تأمین اجتماعی مربوطه می تواند که بدون رأی کمیسیون، اداره کار و دیوان عدالت اداری حقوق و مزایا بازنشستگان کارگری را کم کند.‌
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12، 15 و 20 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند چرا؟ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 20میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 20میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi