شناسه خبر : 31090
شنبه 04 بهمن 1393 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه اندازی دهکده مقاومت لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: دهکده مقاومت در استان راه‎اندازی می‏‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار مرتضی کشکولی در دیدار با فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء(ص) و سردار سلیمانی مسئول راهیان نور کشور در خرم‏‌آباد، افزود: طی سال‎جاری 25 هزار نفر در قالب کاروان‏های راهیان نور به مناطق جنگی کشور اعزام شده‎اند.

وی اظهار کرد: تا پایان امسال 11 هزار نفر دیگر از استان لرستان به مناطق جنگی اعزام می‎شوند، این در حالی است که هدف از اعزام کاروان‏‎های راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: یکی از مشکلات استان لرستان بحث بیکاری و اشتغال است، از این رو طی شش ماهه‏‌ای که به عنوان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان معرفی شده‎ام، بیش از 300 نفر به منظور اشتغال و کاریابی مراجعه کرده‏‎اند که بیشتر آنها دارای مدرک دانشگاهی بوده‎اند.

کشکولی از سردار عبداللهی درخواست کرد، موسسه‎ای به نام موسسه سازندگی در لرستان راه‏‎اندازی کند، تا بخشی از این افراد را در بخش‎ها مختلف مشغول به کار کنیم.

وی اضافه کرد: انتظار ما از فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء این است که زائرسرای سپاه حضرت ابوالفضل(ع) مشهد را تجهیز کند، تا زائران بیشتری در آن اسکان دهیم.

این مسئول گفت: دهکده مقاومت در لرستان در حال راه‎اندازی است که 30 نوع خدمات در زمینه‎های مختلف ورزشی، فرهنگی و ... در صورت بهره‎برداری از آن امکان‎پذیر است، اما امروز این مجموعه نیازمند اعتبار است که انتظار ما از سردار عبدالهی این است که در این خصوص استان را یاری کند.

کشکولی افزود: چهار استخر شنا نیمه‎کاره در شهرستان‏‎های بروجرد، خرم‎‏آباد، نورآباد، پلدختر وجود دارد که سال‏‎های زیادی بلاتکلیف هستند که اگر این استخرها به بهره‎برداری برسند در جذب جوانان و کارهای فرهنگی تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس در شهرستان خرم‎آباد در حال احداث است، اظهار کرد: اگر این موزه به بهره‎برداری برسد، می‎توانیم، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌‏های آینده پمپاژ کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: برای اجرای پروژه‎های محرومیت‎زدایی در استان لرستان اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان نیاز است که انتظار ما از قرارگاه خاتم تامین بخشی از این اعتبار برای محرومیت‏زدایی لرستان است.

کشکولی اضافه کرد: سامان‏دهی راویان نور در استان لرستان یکی دیگر از دغدغه‎های سپاه حضرت ابوالفضل(ع) است که برای سامان‎دهی آنها بیش از 50 میلیون تومان نیاز است.

وی گفت: در استان لرستان به 11 خانه عالم نیازمندیم که انتظار از قرارگاه خاتم این است که ما را در این خصوص یاری کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi