شناسه خبر : 33607
یکشنبه 23 فروردين 1394 , 08:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقایع دفاع مقدس نباید تحریف شوند

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در مراسم افتتاح موزه زن و دفاع مقدس، گفت: وقایع دفاع مقدس باید به گونه​ای مکتوب شود که تحریف نشده و به فراموشی نیز سپرده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سردار معین​پور در این مراسم که امروز، شنبه (22 فروردین ماه) در مجموعه بهشت هویزه برگزار شد، اظهار کرد: مکان موزه زن و دفاع مقدس، مکانی بسیار مقدس است و جایی است که در مقطعی که کشور در تحریم بود و حداقل​ها را نداشتیم، مادران شهدا که فرزندانشان در خط مقدم می​جنگیدند، امکانات پشتیبانی دفاع مقدس را در این مکان فراهم و آماده​سازی می​کردند.

 

وی ادامه داد: این حماسه​ها که از سوی زنان و مادران شهدا و رزمندگان خلق می​شد، قطعا نشأت گرفته از همت و فداکاری حضرت فاطمه(س) بوده است. حتما زنانی بودند که با شستن لباس​های آلوده به مواد شیمیایی شهدا و رزمندگان، خود دچار مسمومیت شیمیایی شدند. بنابراین این تلاش​ها باید ماندگار شوند.

 

سردار معین‌پور گفت: در موزه زن و دفاع مقدس، تلاش زن در پشتیبانی جبهه‌های جنگ باید به گونه​ای به نمایش گذاشته شود که زنان و دختران و مادران جدید در خصوص همسرداری و فرزندداری از مادرانی که واقعا الگو بودند، الگو بگیرند.

 

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره احساس خطر در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری دو نکته را در این حوزه متذکر شدند که یکی درباره تحریف است و دیگری درباره فراموشی آنچه که در دفاع مقدس واقع شد.

 

وی اظهار کرد: در برخی جاها دفاع مقدس را آن‌گونه که هست نمی​نویسند یا آنچه که اتفاق می​افتاد به فراموشی سپرده شده است. متأسفانه کتابی 500 تا 600 صفحه​ای تحت عنوان اهواز در دفاع مقدس توسط شهرداری اهواز به چاپ رسیده که اعتراض شدیدی به این اقدام داریم. در کتاب نامی از چایخانه قدیم و فداکاری زنان و مادران در این مکان نیامده است، اسمی از سپاه، فداکاری​ها و حماسه​هایی که خلق شد دیده نمی​شود و بیشتر به تاریخ اهواز پرداخته شده است. متأسفانه از این دست کتاب​ها بسیار است. خاطرات و وقایع هشت سال دفاع مقدس باید به گونه​ای نوشته شود که به یادگار بماند.

 

سرار معین​پور افزود: استکبار جهانی از زنان متعهد و مومنه ما ترس دارد و حملات وحشیانه​ای که در یمن در حال انجام است نیز ناشی از ترسی است که از زنان مومنه نشأت گرفته و اگر پشتیبانی زنان نباشد مردان در رسالت خود موفق نخواهند شد.

 

در این مراسم نیز خانم مارال طیب​طاهر مادر شهیدان وحید و محمود طیبی به بیان خاطراتی از دوران جنگ و فعالیت سه فرزند خود در جبهه و تقدیم دو فرزند شهید به انقلاب اسلامی پرداخت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi