شناسه خبر : 40118
دوشنبه 23 آذر 1394 , 13:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دلایل حمله ارتش به شیعیان نیجریه

دشمنان آیت‌الله شیخ ابراهیم زکزاکی، وی را «نصرالله نیجریه» توصیف می‌کنند؛ کسی که خواب راحت را بر بوکوحرام و رژیم آبوجا حرام کرده اما یورش خونین شنبه گذشته ارتش نیجریه برای از پیش رو برداشتن وی، به علت مقاومت مدنی یارانش، راه به جایی نبرده است.

منابع خبری روز گذشته از یورش نیروهای ارتش نیجریه به شیعیان این کشور خبر داده و اعلام کردند که در این حمله ده ها نفر از شیعیان نیجریه به شهادت رسیده و زخمی شدند.

هدف این حمله کسی جز شیخ «ابراهیم الزکزکی»، رهبر شیعیان نیجریه نبود، کسی که ممکن است، برای بسیاری ناشناخته باشد.
 

«نصر الله» نیجریه که خواب را بر بوکو حرام و رژیم آبوجا حرام کرده کیست؟

 

یورش ارتش نیجریه به منزل شیخ «ابراهیم الزکزکی»
شنبه شب گذشته منابع خبری از یورش ارتش نیجریه به خانه شیخ «ابراهیم الزکزکی» و به شهادت رساندن معاونش و شماری ی از اعضای جنبش اسلامی این کشور خبر دادند.
یورش ارتش نیجریه زمانی رخ داد که جمعی از شیعیان این کشور به همراه شیخ «ابراهیم الزکزکی» در حسینیه «بقیه الله» شهر زاریا گرد آمده بودند تا یکی از قربانیان حملات گروه تروریستی تکفیری بوکو حرام را تشیع کنند.
شاهدان در این باره توضیح می دهند که نیروهای ارتش صبح روز شنبه با یورش به حسینیه بقیه الله پیکر یکی از شهدای حملات بوکو حرام را به گلوله بستند تا در نتیجه آن 30 نفر نیز آسیب ببینند.
سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در این خصوص توضیح داد: در این حمله مسلحانه 7 نفر در دم جان باختند، 4 نفر دیگر نیز به دلیل امتناع ارتش از رساندن آنها به بیمارستان جان خود را از دست دادند.  
رسانه‌های محلی در نیجریه خبر می‌دهند در یورش ارتش این کشور به منزل رهبر شیعیان و درگیری‌های پس از آن،‌ نظامیان علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی»، بیش از 300 تن از شیعیان را به شهادت رساندند.
شاهدان تاکید کردند که بیش از 12 نفر از یاران شیخ «ابراهیم الزکزکی» قربانی حملات ارتش نیجریه شدند که همچنان خانه شیخ را محاصره کرده و درصدد ترور وی بودند، اما پیروان و یارانش با تشکیل سپری انسانی مانع نیروهای ارتش شدند.
این شاهدان می افزایند: این سپر انسانی مانع ارتش نیجریه نشد و این نیروها با حمله به این افراد 20 نفر را  زخمی کردند که برخی از آنها زخم های شدیدی داشتند، با این حال ارتش مانع رساندن آنها به بیمارستان ها شد و همین شمار قربانیان را افزایش داد..
 

«نصر الله» نیجریه که خواب را بر بوکو حرام و رژیم آبوجا حرام کرده کیست؟

«نصر الله» نیجریه که خواب را بر بوکو حرام و رژیم آبوجا حرام کرده کیست؟
 

 

منبع: مشرق
اینستاگرام
من منتظرم ببینم عکس العمل ایران در قبال نیجریه چه خواهد بود.ایران بارها ادعا کرده که از مظلومین دفاع خواهم کرد.من می خواهم بفهمم ایران چه نوع عکس العمل دفاعی در قبال این حرکت خواهد داشت.ایران قبلا به مسلمانان بوسنی و غزه و لبنان و افغانستان و ...کمک کرده است .حال ببینیم در این خصوص ایران چه نوع کمکی به شیعیان نیجریه خواهد کرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi