شناسه خبر : 48372
سه شنبه 19 مرداد 1395 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهارمحال و بختیاری میزبان ۱۰۹ شهید گمنام

 

عباس عباسی شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان اظهار داشت: سال گذشته سرانه استان برای چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس ۳۰ جلد کتاب بود که به برکت برگزاری کنگره شهدا توانستیم به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز باید در حوزه دفاع مقدس ۳۰ جلد کتاب در استان چاپ و منتشر شود، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه ۵ کتاب و ۲۵ میلیون تومان کمک برای چاپ کتاب را پذیرفته است ضمن اینکه شهرداری شهرکرد یک جلد کتاب، فرمانداری شهرکرد یک جلد کتاب، جهادکشاورزی ۳ جلد، سپاه، دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد هر کدام ۵ جلد و حوزه هنری ۳ جلد کتاب را منتشر می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به بدهی یک میلیارد تومانی این نهاد در راستای احداث باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس شهرکرد، بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تمام برای این مرکز هزینه شد ضمن اینکه مصوب شده است برای امسال ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به همین منظور اختصاص یابد.

عباسی با بیان اینکه این مرکز ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز شهری و ۱۶ هزار مترمربع فضای سبز عملیاتی دارد، یادآور شد: این مرکز ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای احداث آن ۲ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۸۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۴۰۰ مترمربع دیواره آجری داخلی انجام شده است

وی به آئین‌نامه اداره، حفظ، نگهداری و بهره‌برداری یادمان‌های عمومی شهدای گمنام دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: هدف از این آئین‌نامه ضرورت فرهنگ‌سازی و ارج نهادن به مقام شهدا، نگاه زیارتی به یادمان‌ شهدای گمنام و تکریم شهدای دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۱ نقطه از استان میزبان ۱۰۹ شهید گمنام دفاع مقدس است، تاکید کرد: برخی افراد درخواست دارند شهید آن‌ها در این محل‌ها دفن شود اما ذکر این نکته لازم است که حریم و محدوده یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس اختصاصی است و امکان دفن اموات یا شهدا در این مکان‌ها وجود ندارد.

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi