شناسه خبر : 49972
دوشنبه 19 مهر 1395 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قائم مقام بنیاد برنقش تعیین کننده شورای عالی ایثارگران در تصمیم گیری‌ها تاکیدکرد

نشست شورای عالی انجمن های جانبازان با هدف بررسی مشکلات و مسائل درمانی و بهداشتی جانیازان با حضور قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

فاش نیوز - نشست مشترک شورای عالی انجمن های جانبازان با قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف بررسی  مسائل و مشکلات درمانی و بهداشتی جانبازان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی انجمن های جانبازان، در نشست شورای عالی انجمن های جانبازان که با حضور سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان، ایزدی معاون تعاون بنیاد و دیگر اعضا برگزار شد، اسرافیلی رئیس شورا گزارشی از مسائل و مشکلات جانبازان را ارائه کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه سردار انصاری دوره بیشتری از سایر مدیران در بنیاد حضور داشته است و  اشراف بیشتری نسبت به مشکلات ایثارگران دارد، انتظار داریم تا با برنامه ریزی متناسب نسبت به برطرف کردن آن ها اقدام شود.

وی ادامه داد: پیشنهادشده است مرکز تشکل ها از مرکز دانش پژوهان منفک و از شکل انتصابی خارج شده و به صورت شورایی توسط تشکل های رسمی اداره شود.

رئیس شورا خاطرنشان کرد: موضوع نیاز به تأسیس شهر سلامت در مجموعه ای مانند کردان برای استفاده جانبازان امری ضروری به نظر می رسد.

اسرافیلی با بیان اینکه رویه ها و درصورت لزوم ترکیب کمیسیون پزشکی در آینده باید تغییر کند افزود: برای حل مشکلات جانبازان و نظارت بر سیاست های بنیاد، کمیته های مسلط بر قوانین و مقررات، تشکیل و امور استان ها را به طور دوره ای مورد نظارت قرار می دهد.

وی تاکید کرد: قوانین استخدامی جامعه ایثارگری، به طور جدی باید محقق شود چرا که اجرای قوانین می تواند بار سنگینی از دوش بنیاد بردارد.

رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان یادآور شد: تقویت نماینده ایثارگران و ارتباط با بنیاد و سازمان ها برای تحقق قوانین مربوط به ایثارگران بسیار ضروری است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا شورا بتواند در مجموعه بنیاد، نظارت مؤثرتری داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که باید راهکار و تدابیری اتخاذ شود تا شورا بتواند در نحوه استفاده از مراکز تفریحی و رفاهی نظارت موثر داشته باشد اظهار داشت:بر این اساس حضورنماینده ای از شورا در صندوق ذخیره شاهد برای نظارت بر نحوه گردش مالی لازم و ضروری است.

در ادامه این نشست موضوع طراحی کارت هوشمند و ارائه خدمات درمانی، دارویی و تجهیزات از طریق آن به عنوان یک راهکار از سوی اسرافیلی مطرح شد.

رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان، عدم ثبات قراردادهای بیمه را موجب تأخیر و تعلل در ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف دانست و تاکید کرد: مشکل دندانپزشکی جامعه ایثارگری باید برطرف شود.

اسرافیلی در خانمه سخنان خود تعیین تکلیف درخواست ها و مسائل مطروحه در دوره زمانی مشخص را خواستار شد.

در ادامه نشست سردار انصاری ضمن تشریح وضعیت بنیاد و تعیین چارچوب زمانی برای رسیدگی به موضوعات مطرح شده، ماهیت شورا را امری پسندیده دانست و پیشنهاد کرد به جای شورای عالی انجمن های جانبازان، شورای عالی انجمن های ایثارگران جایگزین شود تا فرزندان معزز شهدا را هم دربرگیرد و بتوان در یک نشست مشترک به رتق و فتق امور پرداخت.

قائم مقام بنیاد شهید تشکیل اتاق فکر و ارتباط تنگاتنگ شورا با بنیاد شهید را امری ضروری دانست و اضافه کرد: درخصوص مشکلات بیمه باید طوری عمل شود که با بیمه طرف نباشیم و به سازمان برنامه و بودجه پاسخگو باشد.

سردار انصاری ادامه داد: ما فقط باید ایده بدهیم، اما متاسفانه برای اجرایی شدن این دیدگاه موانعی وجود دارد که در جلسات آتی به آن پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد شورا در برنامه ششم توسعه با تشکیل کمیته ای ورود کند متذکر شد: در این راستا برای استفاده از مراکز تفریحی آیین نامه ای تنظیم شده است که در آن اولویت استفاده ایثارگران تا 60درصد ظرفیت آن ها پیش بینی شده است.

سردار انصاری در پایان با اشاره به اینکه شورا آیین نامه ها را باید بررسی و درصورت وجود نواقص، پیشنهادهای اصلاحی ارائه کند، پیشنهاد کرد مسائل مطرح شده در این نشست باید در جلساتی با معاونین و مسئولین ذیربط هر دو هفته بررسی و پیگیری شود.

همچنبن در این نشست پیشنهاد شد شورا اقدامات فرهنگی خود را در راستای منویات مقام معظم رهبری و با محوریت کلید واژه های ارزشی در دستور کار قرار دهد.

در پایان با تصمیم اعضای هیأت امنای شورا مقرر شد، اخبار شورا از طریق سایت فاش نیوز به جامعه هدف اطلاع رسانی شود.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام و خسته نباشید
وقتی حناب رییس بنیاد نامه به شورای نگهبان میزنه و مانع تصویب مصوبات نمایندگان مجلس میشود چه توقعی میشه داشت وقتی جناب شهیدی که باید مدافع حقوق از دست رفته ایثارگران باشه چنین برخوداهایی دارند چه توقعی از بقیه میشه داشت؟!
با سلام در صورت اطلاع رسانی از اخبار شورا و در جهت تدوین ایین نامه ها و دستورالعمل ها بنحوی که عادلانه باشد از طریق همین سایت در خدمت هستم .
سلامت اداری باید از بنیاد شهید و امور ایثارگران شروع شود اگر بنیاد دارای سلامت اداری باشد ، و تصمیم گیران و تصمیم سازان فقط به فکر منافع قشر خاص نباشند ، هیچ ایثارگری از تبعیض و بی عدالتی رنج نخواهد برد .
سلام آیا در انتخاباین شورا نظرات انجمن های ایثارگری شهرستانها لحاظ نشده است و مورد پذیرش نمی باشد و دیدار با رییس و قایم مقام هر روز دارند ؟ آیا با انجمن های شهرستانها جلسه گذاشته اید که هیات امنا اتخاب می کنید ؟ و فقط انحمن های تهران ها نباید در مرکز نماینده داشته باشند ؟ شیراز
خوشتون باشه

...

راستی اگه اون دنیا ازتون پرسیدن چرا به بچه های دفاع مقدس ظلم کردید
و به رزمندگان و جانبازان ۵ درصد حقوق ندارید

جواب خدا رو چی میدید
یا شاید فکر کردی آخرت دروغ است .
یه لقمه نون بما بدید
مرغ بریان برای شما .

و نجومی و خنده و شادی برای شما .
ما رو به دریا نریزند
کارتان نداریم .
ای بخوریم
ای ببریم

یه لقمه نون ما رو قطع نکنین .

خوش باشین .
شادی کنین .

از فقر ما دلخوش باشین .
آخه ما باید می جنگیدیم
تا شما رئیس باشین.
کاری کردن
که خودشون
پاشونو قطع کردن
که حقوق بگیر بشن

شما ها چیکار کردیم.
چه به روز فرهنگ آوردیم.

...

...

یک چیزی که امروز فهمیدم
و بسیار تاسف آور است .
در شهر ها و شهرک ها
بیمارستان و درمانگاه ها
چه دولتی و چه خصوصی
فقط بیمه جانبازان نیرو های ارتش را قبول می کنند .
و بیمه بنیاد شهید را هیچ کدام قرارداد گدارند .
فقط در مراکز استان درمانگاه بیمه بنیاد دارد .
و من برای بخیه دستم ۱۰۰ هزار تومان پرداختم زیرا فقط بیمه نظامیان را قبول می کرد .
امروز فهمیدم جانبازان عزیز چه مشکلاتی دارند .
بالاخص ما جانبازان ۵ درصد که حقوق هم نمی دهید .
و بنیاد و دولت می توانند مانند دیگر اقشار با بیمارستانها و درمانگاه های خصوصی مانند ارتش قرارداد ببندد .
بخدا تا امروز کوتاهی شده است .
بالاخص که بنیاد شهید مانند رباط کریم باشد
خدا بفریاد خانواده شهدا و جانبازان عزیز برسد :
با این مدیدریت بنیاد و درمان .
رزمندگان عزیز را نگفتم زیرا اصلا دفترچه بیمه درمان هم ندارند . که باید داشته باشند .
تو رو به قرآن قسم :
اگر کار بلد نیستید .
بروید .
مودبانه گفتم .

...

...
و کارمند بنیاد شهید و جانبازان

رباط کریم وقتی مرا از اداره انداخت بیرون

نزدیک به ۱۰۰ متر تا خیابان اصلی مرا می برد

و به هر کس می رسید با تمسخر می گفت آیا درمانگاه شبانه روزی را بلدی .

و مردم هم با نیشخند می گفتند آری . ولی بلد نبودند .

یعنی تمام رباط کریم جانبازان را یک ... فرض کردند .

مبارکتان باشد .

جانبازان نیروهای مسلح

و اکثر ادارات در همه بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی و خصوصی

بیمه درمان را قبول می کنند .

ولی هیچ کدام بیمه بنیاد شهید راقبول نمی کنند .

از ۹ صبح تا ۱ عصر تمام اینها را با مریضی رفتم و فقط دفترچه بنیاد را قبول نمی کردند .

خجالت را هم شرمنده شد .

...

و درمانگاه شبانه روزی رباط کریم گفت یکشنبه زنگ بزن اگر دکتر جراح
بود دستت را ببیند
در صورتی که بیمارستان جنب بنیاد شهید رباط کریم فردایش نوبت می داد ولی بیمه بنیاد را قیول نمی کرد .
و دکتر من که دستم را بخیه کرد گفت دکتر جراح باز زود دستم را ببیند حتی امروز .
باید منتظر درمانگاه بمانم چون بیمه را قبول می کند اگر تا یکشنبه دستم را از دست ندهم .
خواهشن کامنتهایی که مسولین دردمارزمندگان رامیفهمندرامنتشرکنیدبقول دوستم اتوکردهنفرستیدچون فایده ای ندارد/این کامنت که هیچ ارزشی نداردرامنتشرمیشود
سلام.نمیدانیم که شوراکارش چیست ونماینده چه کسانی هست..اگرشورایی هست اگرکسی ازاعضای شوراصدای مارامیشنوندبه جناب سردارانصاری بگندکه بزرگوارچراالان دوساله بشماپیام میدیم واین همه فریادمیزنیم چراجواب نمیدید؟چراراحت ازکناراین همه دردهاوحقایق گذشتید؟چراپیگیری نکردید..این گله وشکایت مارابه گوش ایشان برسانیدلطفا.باتشکر.
سلام . متاسفانه در اين انجمن هاي جانبازان و قطع نخاعي و انجمن هاي ديگر هيچ حرفي از جانبازان زير 25 درصد زده نميشود حتي در مجلس ....
دليلش هم اين است که در انجمن هاي فوق جانبازي زير 25 درصد عضو نيست ....انقدر هم اين عزيزان ويلچري و نخاعي و 70درصد وغيرو مشکلات دارند که اجبارا يادشان به جانبازان زير 25 درصد نيست ...البته تقصيري هم ندارند اما تکليف ما چه ميشود .... بالاخره کي نوبت ما و رزمنده هاي گرامي خواهد رسيد .... ايا 30 سال کافي نبود ؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi