شناسه خبر : 50417
سه شنبه 18 آبان 1395 , 14:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سند راهبردی خدمات رسانی به ایثارگران و رزمندگان اجرایی می شود

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی از تدوین و تصویب نهایی سند راهبردی خدمات رسانی به ایثارگران و رزمندگان در آینده نزدیک خبر داد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی از تدوین و تصویب نهایی سند راهبردی خدمات رسانی به ایثارگران و رزمندگان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، غلامرضا شرفی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با اشاره به تهیه و تدوین این سند بر ضرورت تصویب و اجرای آن از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد و افزود:پس از بحث و جدل های فراوانی وضعیت این سند راهبردی به مرحله نهایی تدوین و اجرایی شدن رسیده است.

 وی گفت:در نامه ای که از سوی مجلس شورای اسلامی به ستاد کل فرماندهی قوا ارسال شده، وزارت دفاع مکلف شده است که این سند راهبردی را عملی و اجرایی کند.

جانباز 50 درصد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نامه در مورد سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و ایثارگران تاکید شده است تا هر چه زودتر ساز و کار های ائین نامه اجرایی بررسی و به ان شکل عملی داده شود.

وی گفت: خوشبختانه این موضوع کم کم دارد شکل می گیرد و در این رابطه وزارت دفاع، طی نامه ای اعلام کرده است که در حال کار کارشناسی بر روی دستورالعمل اجرایی ان است و ما در حالی که دو سه هفته از موضوع گذشته در حال پی گیری هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس پیگیر اجرایی شدن سند راهبردی خدمات رسانی به ایثارگران هستند خاطرنشان کرد:در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از مردم با حضور موثر خود در شهر و روستاهای مرزی  به یاری رزمندگان شتافته و علاوه بر اینکه از مرزهای عزت و شرف دفاع کردند به آنها یاری رسانده اند.

نماینده مردم ابادان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بسیاری از این افراد برای خود چیزی نمی خواهند اما توقع دارند حداقل برای فرزندان شان امتیازاتی همانند معافیت از خدمت سربازی در نظر گرفته شود تا از این فرصت پیش آمده بتوانند استفاده کنند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استدلال مسئولان دست اندرکار در وزارت دفاع این است که این طرح چون بار مالی دارد و فردای روزگار ممکن است اجرای آن هزینه سنگینی برای نظام ایجاد کند موافق نیستند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس دهم با اشاره به اینکه ما به انها گوشزد کرده ایم که این طرح بار مالی زیادی ندارد متذکر شد: آنها در مقابل گفته اند جمعیت آماری این تعداد ایثارگر را نمی دانیم و ممکن است به طور مثال بالای 100 تا 200 هزار نفر باشد چرا که این طرح ساکنین نوار مرزی از جنوب آبادان تا قصر شیرین در غرب کشور را در بر می گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به گفته مسئولان وزارت دفاع  وپشتیبانی نیروهای مسلح ،جمعیت آماری آن ممکن است بسیار زیاد و غیر قابل پیش بینی باشد و کشور با یک بحران در اینده مواجه شود، اما در مقابل استدلال ما این است که جمعیتی بالغ بر 20 تا 40 هزار نفر را در بر خواهد گرفت و آمار جامعه هدف از این تعداد بیشترنخواهد بود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این قول را به آنها داده ایم باز هم به وعده خود برای اجرایی شدن آن عمل نکرده اند و هنوز بر روی این طرح کار می کنند، متاسفانه نه تنها تاکنون طرح اجرایی نشده است بلکه فقط قول آن در اجرا به ما داده شده است.

وی تاکید کرد: اگر این طرح اجرایی شود در واقع فرزندان کارکنان دولت، دستگاه های اجرایی، کسبه و سایر اقشار مردمی در شهرهای مرزی که در زمان جنک به یاری رزمندگان شتافته اند از ان منتفع خواهند شد و فرزندان ذکور آنها می توانند از شرایط پیش آمده برای معافیت های سربازی استفاده کنند.

شرفی در پابان خاطر نشان کرد: مقاومت آنها در مقابل اجرای این طرح به این دلیل است که ممکن است بار مالی سنگین و جمعیت آماری زیادی در اینده برای نظام داشته باشد که به نظر ما این نگرانی منطقی و قانونی نیست.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام اخرش هیچ؟

...

حاضرند به عطار و بقال امکانات بدهند .

ولی معیشت رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% را ندهند .

...
بهتراست نگران اختلاسها باشند
وزارت دفاع ایا وقتی که رزمندگان جان خود را کف دست گرفته بودند برای دفاع از عزت وشرف این مملکت می گفتید که این دفاع بار جانی دارد ودفاع نکنید ؟ حالابعد از بیست وهفت سال می گویید انجام خدمات ناچیز بار مالی دارد خیلی مایه تاسف است ما با جانمان معامله کردیم شما حرف از بار مالی می زنید.
سلام اینجانب حسن کاظمی باسابقه سی ودو ماه جبهه وایثارگری فرزند جانباز وخانواده پنج رزمنده فاقد شغل وبیمه تازه از دوستان ادرس فاش نیوز را گرفتم واز مطالب مفید وامیدارند بخشش لذت بردم از اینکه حرف دل را بعد از مدتی در رسانه ای می‌شنوم خرسندم امیدوارم مورد توجه مسئولان قرار بگیریم ایشالا
کدام بار مالی ؟؟راست میگویند اگه قراره ماده 5الحاقی را برای رزمندگان تسویب کنند حقوقهای میلیاردی جناب مدیران ومسولین را از کجا باید بیارند حق دارند تفلکیها کل رزمنگان از شهید جانباز ازاده ورزمنگان کل کشور از سه میلون بیشتر نمیشوند. اون همه دزدی ،اختلاس ،مگر احترام وتخفیف رصد کوچکی از شهریه دانشگاه به خانواده یک رزمنده چقدر میشود .اینهمه در بوق وکرنا کرده اند که همه چیز مال خانواده رزمنگانه اما در عمل فقط با دروغگویی وکارشکنی تا کنون هیچ امتیازی به اینها ندادند چرا دارند عده ای دارند با این جو سازیها بر علیه ایثار گران فرهنگ ایثار وشهادت را به چالش میکشانند همینو میدونم با این وضعی که پیش میرود هیچ کمکی که به اینه نمیکنند هیچ بلکه یک روزی اینها را به جرم جنگ افروزی محاکمه هم میکنند/ شهدا شرمنده ایم/
با سلام با تشکر و قدردانی از زحمات این نماینده عزیز درخواست داریم تا اجرایی شدن دست از پیگیری برداشته نشود با سپاس از سایت فاش نیوز
اگر طرح بار مالی داشت چرا وزیر محترم دفاع آن را تهیه و به مجلس ارائه دادند معافیت فرزندان آیا بار مالی میخواهد!!!!!
بنام ويادخدا وبراي خدا.
بسي جاي اندوه وتاسف دارد.كه پس ازگذشت 28 سال ازدفاع مقدس وبه فراموشي سپردن ستارگان درخشان دفاع مقدس كه همان رزمندگان ميباشند.وفداكاريها وازخودگذشتگي ها ورشادت هاي اين عزيزان برهمگان به اثبات رسيده است.وجاي هيچ شك وتردي نيست.ومعسرخواندن اين عزيزان ونداشتن حتي يك كارت شناسايي براي اثبات اينكه درجبهه ها بوده اند.صحبت اززيادي اين عزيزان وبارمالي ميشود.معلوم است.كه هيچ اعتقادي به كاراين عزيزان ندارند.بعدازجانبازواسيروشهيد شدن همسنگران بارسنگين فراق عزيزان وادامه دفاع مقدس بردوش اين عزيزان بود.ودچارانواع بيماريهاي روحي ورواني وجسمي شدند.واگراين عزيزان نبودند.خداميداند.كه چه ميشد.
همسنگران رزمنده هوشيارباشند.اگرمواد28 و51 و56 وبند47 برنامه ششم توسعه شامل حال رزمندگان نشود.سندراهبردي رزمندگان كه مواردي اصلي وكاربردي بيان شده درآن نباشد.سندي بي محتوا است.وهيچ كاربردي براي عزيزان رزمنده ندارد.
واطلاع واثق دارم تااين لحظه كه موارد بيان شده درسند راهبردي نيست.ومواردي غيركاربردي وبزك شده درآن است.كه هيچ كاربردي براي رزمندگان ندارد.وزمانبرميباشند.وبيشترجنبه ي تبليغاتي دارند.
سندراهبردي زماني ارزشمنداست.كه نسبت به قانون خدمات رساني به ايثارگران عادلانه باشد.ومواردي مثل مواد 28 و51 و56كه درقانون خدمات رساني به ايثارگران شامل حال آنان شده شامل حال رزمندگان نيز شود.وبه گفته رهبرمعظم وفرزانه انقلاب يكي ازشاخصه هاي مهم قوانين عدالت ورفع تبعيض درآن است.وغيرازاين هيچگونه ارزش وكاربردي ندارد.
يكي ازبندهاي مهم برنامه ششم كه رهبرمعظم وفرزانه انقلاب براجراي آن تاكيددارد.بند47 ميباشد.كه درجهت عدالت ورفع تبعيض اين بند بايد شامل حال رزمندگان نيز شود.
با ادب واحترام وتشكرفراوان.
بالاخره حرف دلتان را زديد :
بالاخره فرحزادا تان را گفتيد :
پس ما رزمندگان الان هزينه سربار !!!!؟؟؟؟براي نظام شده ايم
آنوقت كه طوفان سرد مهرگان در حال وزيدن بود از اين حرفها نمي گفتيد .
گفت اي مرد اسب از آن تو ، بردار و ببر اما به كس مگو كه آن را دزديده اي چون رسم مردانگي از جهان مي افتد .
آقايان نماينده اين حرف را ديگر نگوييد فردا در محشري ديگر نميتوانيم فرزندانمان را ترغيب به رفتن به قلب مخمصه بكنيم .
والا ما نفهمیدیم به عمل نزیک است به مرحله اجرایی شدن رسیده بعداز سه هفته فرمودند می تر سیم بار مالی داشته باشد چرا رزمنده ها آنموقع نگفتن این هوای آلوده به شیمیایی موج انفجارها پا درد کمر درد چند سال دیگر زندگی را برایت سخت میکند مسئولین تکیه بر قدرت هر روز با حرفهای آزار دهنده روی زخمت نمک می پاشند ایکاش ماهم شهید می شدیم این روزها را نمی دیدیم
...

یه مطلبی از جای دیگر اینجا میگم .

فاش نیوز اگر می خواست رفیق بازی کنه ؛ نظر معیشت رزمندگان

را منتشر نمی کرد . زیرا با مسئولان مخالف بیشتر رفیق بود .

فاش نیوز فقط اطلاع رسانی دقیق و درست را انجام می دهد .

و اما ایکاش از بازدید کنندگان می پرسیدم چرا با معیشت بچه های

جبهه و جنگ و دفاع مقدس مخالفند .

و هر طرحی در حمایت از این دلاوران ایران زمین را وتو می کنند .

مگر فرهنگ ایثار و شهادت چه بدی داشت .

که مطیع رئیس شدید و او را همراهی می کنید .

به خود بیایید که :

غرور و عزت نفس هم چیز خوبیست .

به بازوی خود و به عقل خود بودن .

بهتر از این است که بله قربان گوی رئیس شوی .

تا کی خدمتکار .

به خود بیا .

...
سلام.چطور زمانی به کارکنان پاداش ومزایا میدهید حرفی از بار مالی وجود ندارد ولی با گذشت 30سال از جنگ دلاورانی که از جان خود گذشتن به دفاع از وطن و ناموس پرداختن به جای خدمات رسانی و حقوق به انها دم از بار مالی می زنید یادتان باشداگر این دلاوران نبودن معلوم نبود چی بر سرمان می امد.
با سپاس فراوان از اقای شرفی ؛آیا اختلاس های چندین میلیاردی منابع نظام را از بین نمی برد حالا برا یک معافیت منابع نظام از بین میرود (با تشکر فراوان از پیگیری و انتشار اخبار مربوطه)

...

من که سال هاست که می گویم :

مخالفت شما فقط با بچه های جبهه و جنگ است وبا هر گونه معیشت

رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵ % دفاع مقدس ؛

مخالفت می کنید .وهمه طرح های حمایت حقوق و درمان اینان را رد

می کنید . و این خصومت ریشه در فرهنگ ایران ستیزی دارد .

و گرنه یارانه به ۷۰ ملیون نفر .

و حقوق به همه شهرهای ایران در جنگ .

می شود . ولی برای رزمندگان نمی شود .

فقط رزمندگان را فقیر و درمانده می خواهید .

دلیلش را همه جهان می داند .

و همه ما می دانیم .

آینده ایران را می بینیم :

با این تفکر رزمنده ستیزی تان ؟!

...
بسیار جای تعجب و تاسف است که سندی توسط وزیر دفاع تهیه و توسط ریاست ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شود اما حالا مشکل بار مالی را بیان میکنند معافیت فرزندان نه تنها بار مالی ندارد بلکه از بار مالی تحمیلی به کشور میکاهد. بیان جناب نادری نیز درست است اختلاس ها بار مالی تحمیل نمیکند اما رسیدگی به وضعیت رزمندگان جنگ که جلوی دشمن ایستادند و از منابع و ناموس این آب و خاک دفاع کردند بار مالی دارد!!!!!!!
ما رزمندگان گناه نکردیم ک از انقلاب دفاع کردیم حالا کوپکترین توقعمان معافیت فرزندمان است تا الان هم هیچ استفاده ای نداشته ایم.شما رو ب جان حسین (ع) به بقیه کشورها نگاه کنید ک به رزمندگانشون خیلی بیشتر از کشور ما بها میدهند...
پیاده
سلام برمسئولین فاش نیوز.مسئول محترمفاش نیوزشماکه بامسئولین کشوردرارتباط هستید وهی می فرماییدکه بازدیدکردوکی مهمان شدازقول ما جانبازان زیر۵۰،درصدبه این مسئولین بفرماییدکمی نسبت به حقوق جانبازان وظیفه انصاف داشته باشید غرورهمه شکسته شده این افراد باسختی زندگی می کنند.حقوق جانبازان زیر۵۰درصدحدود۱۳۰۰/۰۰۰است که همه ازدم۴۰۰کسورات دارندمی ماند نهصدهزارتومان.خوداین مسئولین بیشترشان جبهه بچشم ندیده اندبین ده تابیست میلیون حقوق می گیرند ماجانبازبی دست بی پا قطع عضوچطوربا نهصدتومان زندگی کنیم.شرافتٱفاش نیوزمحترم شما پل ارتباطی جانبازان هستید اینو بگوش مقام محترم رهبری ومسئولین برسانید....همترازی کادرباوظیفه برای بسیجیهاخوب بود چهارصدپانصدتومان ماده۳۸اضافه شد.ولی برای وظیفه ها شدشایعه ...چراتبعیض چرا کوتاهی
کجایی برادربه کدام بسیجی وکدام رزمنده داوطلب کوچکترین خدمات رادادندکه شماعلم یزیددرست میکنیدچرامتوجه نمیشویدمسولین میخواهندایثارگران رابارزمندگان دربیندازندتاخودشان بتوانندازاب گل الودماهی صیدکنندچراهیچ کس متوجه نیست که بابا28سال استکه دولت هیچ خدماتی به مارزمندگان نداده حتی یک دفترچه بیمه درمانی چه رسدکه حقوق ودیگرمزایا.پس مواظب باشیدکه دشمن داخلی درکمین همه ماست .....رزمنده دردمند8سال جنگ مشکانی
در جامعه ما هر کسي دزدي و اختلاس بکند بار مالي ندارد اما رزمنده و جانبازي که جانش را کف دستش گذاشته براي معافيت و دانشگاه فرزندش بار مالي دارد ... اصلا حناي اينها پيش ما رنگ ندارد ... مگر اينکه امسال عملي شود ... والسلام
از یکی از عزیزان کسی هست به عنوان داوطلب کمپینی و گروهی تشکیل دهد

...

آزادی هر کاری انجام دهی .

فقط هواست باشد کسی ملاقات بیا نیست .

...

دوست گرامی اقای خاکپورمگرخواستن حق وحقوق انهم مارزمندگان زندانی داردکه جنابعالی فرمودیدملاقات نمیام؟حال این مانده که بعداز28سال زجروناله اگرتقاضای حق وحقوقمان راهم بکنیم زندانی داریم این خوبه .......من نمیدان درکشوراسلامی مااگرکسی خواسته باشدحق ضایع شده اش رامطالبه کندبراش بدتمام میشود.مگرنگفتیم استقلال ازادی .....پس این کلمه چی میشود؟؟؟؟؟؟؟رزمنده دردمندوبدون حتی یک دفترچه بیمه درمانی وحقوق دایم مشکانی
سلام من هم با نظر آقای صادقیان موافقم باید کمپین تشکیل داد درغیراینصورت به هیچ جا نمی رسیم. اینها مارا سرکار گذاشته اند وازپراکندگی ماه استفاده میکنند از همه خواهشمندم شماره تماس بزارند تا ارتباط برقرار کنیم کریمی
باسلام خداوکیلی افرادیکه مرزنشین بودنندزمان جنگ واقعاکارهای شایسته این جماعت ارزش 10یا20میلیون تومان رانداردکه ارتش برای بچه پولدارهاقیمت نرفتن به خدمت سربازی راباپول محاسبه میکندواقعادراین کشورچه خبرهست آیاارزش انسانهای باشرف باغیرت درمرزهابه اندازه پول برای این نظام ارزش نداردایکاش خوداین سران نظام بجای این قشرآسیب دیده ازجنگ بودنندتااین عزیزان رادرک میکردنندطرف زمان جنگ کل زندگی اونابودشدحالاباکمترین توقع بازهم نظام ازاینکارتفره میرودای آقایان مسول این عمرتمام میشودپس کمی هم بفکرنسلهای بعدی باشید
باسلام دوستان درجه وپست ومقام وویلاوخانه های انچنانی وحقوقهای نجومی مال سرداران وامیران ارتش وسپاه هست زخم واسارت وخون وسختی مال سربازان وبسیجیان ومردم مرزنشین هست طرف زمان جنگ دست چپ وراست خودش راتشخیص نمیدادبجای خط مقدم درپشت جبهه گاهی وقتهاخودش رانشان میدادشبهای عملیات ازطریق بی سیم رمزعملیات رااعلام میکردبعدازعملیات که سربازان وبسیجیان کشته وزخمی واسیرمیشدننددرعوض تشویقی به سران ارتش وسپاه تعلق میگرفت بقول معروف خلایق هرچه لایق شایدهم لیاقت قشرزحمت کشیده جنگ وانقلاب همین هست دراین کشوریک بازیگرسیننافقط نقش یک رزمنده رابازی میکتدهرچقدرکه بخواهدبه اومیدهندیک فوتبالیست ورزش میکتدتفریح وگردش وکاسبی میکندهرچقدربخواهدبه اومیدهندحقوق های نجومی آقایان میگیرنندحالاکه نوبت زحمت کشان نظام ومملکت میشودبودجه نداردهربلائی سرماملت بیاورنندحقمان هست حالاحالاجاداردچونکه اگرحقی طلب بشودمیشویم ضداسلام وانقلاب ورهبری ونظام فوراربطش میدهندبه اینکه زشت هست چونکه خودشان ازتمام امتیازات استفاده کرده اندلیاقت ماایرانی هابیش ازاین نیست آزاده وجانبازه بسیجی 8سال اسارت 55درصدجانباز
باسلام خداوکیلی افرادیکه مرزنشین بودنندزمان جنگ واقعاکارهای شایسته این جماعت ارزش 10یا20میلیون تومان رانداردکه ارتش برای بچه پولدارهاقیمت نرفتن به خدمت سربازی راباپول محاسبه میکندواقعادراین کشورچه خبرهست آیاارزش انسانهای باشرف باغیرت درمرزهابه اندازه پول برای این نظام ارزش نداردایکاش خوداین سران نظام بجای این قشرآسیب دیده ازجنگ بودنندتااین عزیزان رادرک میکردنندطرف زمان جنگ کل زندگی اونابودشدحالاباکمترین توقع بازهم نظام ازاینکارتفره میرودای آقایان مسول این عمرتمام میشودپس کمی هم بفکرنسلهای بعدی باشید
باسلام 51 سال سن دارم 15 ماه جبهه دارم بدنم آلودگی شیمیایی دارد هیچ امکاناتی از این نظام مقدس استفاده نکردم هرلحظه بعلت ناراحتی جسمی ناشی از ضایعات جنگ ... خود را از خدا طلب میکنم 4 بچه دارم دو بچه ام دانشجو هستند با سهمیه مناطق در کنکور شرکت کردند خودم در شرف بازنشستگیم فقط به فکر انجمن اسلامی ، گروه مقاومت وبسیج بودم هیچ به فکر مال اندوزی نبودم به فکر سوء استفاده نبودم الان هم حقمان که در جبهه بودیم والان هم شیمیایی بدون درصد هستیم وهرشب جان میکنم را فدای کشورمان اما فقط تو فکر اینم که ما رزمندها که اینقدر رهبر عزیز را دوست داریم چرا ایشان حتی برای یک بار هوای ما را نداشتند حداقل تذکری به مسئولین میدادند که حواس رزمندها را داشته باشید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi