شناسه خبر : 82058
جمعه 27 فروردين 1400 , 17:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ای تو خورشید بیا

ای تو خورشید، بپاخیز که با چشمانت، قفل صد صبح دل انگیز خدا باز شود...

فاش‌نیوز -  توسل به امام زمان (عج) در ماه مبارک رمضان

 

 چند روزی است که ایام الله ماه مبارک رمضان سال 1400 را سپری می‌کنیم. در ماه سیر الی الله قرار داریم. ماهی که در وجودمان می‌سوزاند هر آنچه که غیر خدایی است؛ چه در عمل، چه در گفتار و چه در نیّاتمان.

 

گنجینه نورانی قرآن، رمضان است

آرامش دل‌های پریشان، رمضان است

مجموعه گل‌هاست شب و روز عزیزش

یعنی به حقیقت که گلستان، رمضان است

  هر چه بیشتر دهان از غیر خدا ببندیم، توشه‌مان از سفره مهمانی بیشتر خواهد بود. یکی از اعمال سفارش شده در این ماه خواندن قرآن کریم است. با خواندن آیه آیه از صحیفه‌ی انسان ساز قرآن کریم، ارتباط کامل‌تری با ملکوت پیدا می‌نماییم و راه پروازمان برای رسیدن به ارواح روحانی سهل و هموارتر می‌گردد.

 یکی از آیات الهی قرآن اشاره می‌نماید که سرنوشت یک سال انسان‌ها ارتباط تنگاتنگی با میزان خشنودی امام زمان (عج) از آنها دارد. "وَتنزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ ". در آن شب، فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان براى هر کارى فرود می‌آیند. طبق تفاسیر موجود درباره‌ی این آیه، فرشتگان شب‌های قدر برای کسب تکلیف و عرضه‌ی اعمال انسان‌ها به محضر امام زمان (عج) به سوی زمین بال می‌گشایند.

در آتش شرم از شما، آهست دودم

ای کاش از شرم آب می‌شد این وجودم

هر جا تو بودی با من و من بی تو بودم

آنقدر بودی عاشق من، من نبودم

 همچنین یکی از دعاهایی که در این ماه خوانده می‌شود، دعای افتتاح است که فرازهای این دعا اشاره به دوران غیبت امام دارد.

 در آخرین جملات این دعا چنین با خدا درد دل می‌کنیم:" اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ وَغَیْبَهَ وَلِیِّنا وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا وَقِلَّهَ عَدَدِنا وَشِدّهَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَالِهِ وَاَعِنّا عَلى ذلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَرَحْمَهٍ مِنْکَ تَجَلِّلُناها وَعافِیَهٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها"...

خدایا ما به تو شکایت کنیم از نبودن پیامبرمان که درودهاى تو بر او و آلش باد و از غیبت مولایمان و از بسیارى دشمنان و کمى افرادمان و از سختى آشوب‌ها و از کمک دادن اوضاع زمانه به زیان ما. پس درود فرست بر محمد(ص) و آلش و کمک ده ما را بر این اوضاع به گشایش فورى از طرف خود و برطرف کردن رنج وناراحتى و یارى با عزت و ظاهر ساختن سلطنت حقه و رحمتى از جانب تو که ما را فراگیرد و تندرستى از طرف تو که ما را بپوشاند.

قرن 1400 شمسی تمام شد و ناله‌های زخمیمان را به دست قاصدک‌هایی سپردیم که جمعه‌ها به تماشای ندبه‌های باران زده‌مان می‌آمدند ..

ما جمعه‌های انتظار رمضانی بیشماری را به غروب رساندیم و او نیامده است هنوز ...

و همچنان در پرده‌ی غیبت ماند و ماند ...

کیست که نداند تمام لحظه‌های ما از نبودن او بوی غم گرفته؟!

که اگر بیاید، برهوت زندگیمان به یمن قدوم سبزش بهار می‌شود ...

اینک در اولین جمعه‌ی ماه مبارک رمضانِ سال 1400، دست توسل و دعا به سوی خدا بلند کرده و از سویدای دل برای تعجیل در ظهورش دعا کنیم:

ای تو خورشید، بپاخیز که با چشمانت

قفل صد صبح دل انگیز خدا باز شود

الهی آمین ..

 

یادداشت از جعفری

اینستاگرام
در کنار دجله سلطان بایزید

بود تنها فارغ از خیل مرید

ناگه آوازی زعرش کبریا

خورد بر گوشش که ای اهل ریا

آنچه داری در میان کهنه دلق

میل آن داری که بنمایم به خلق؟

تا خلایق قصد آزارت کنند

سنگ باران بر سر دارت کنند؟

گفت یا رب میل آن داری تو هم

شمه ای از رحمتت سازم رقم؟

تا که خلقانت پرستش کم کنند

از نماز و روزه و حج رم کنند؟

پس ندا آمد ز وحی ذوالمنن

نی ز ما ونی زتو  رو دم مزن ...


خواهشا مردم را با شعر و شاعری گول نزنید ... از راه بدر نکنید .

آیا خداوند غضب و انتقام هم دارد ؟

شبهه : می‌گویند خداوند غضب و انتقام ندارد. چون غضب نبود مهربانی است و خدا مهربان و بخشنده است. آیا هیچ دلیل قرآنی دال بر غضب خدا وجود دارد؟

پاسخ : این نظریات بیشتر به قصد بی‌خیال و جسور کردن مسلمانان نسبت به ارتکاب گناه است تا بدینوسیله بتوانند او را از دایره‌ی بندگی، اطاعت و تقوا دور کنند. می‌خواهند از باب رحمت و مهربانی خداوند وارد شوند و به بندگان او القا کنند که هر چه می‌خواهید بکنید، نه تنها خداوند کریم‌تر و رحیم‌تر از آن است که شما را نبخشد، بلکه اساساً از او به جز بخشش صادر نمی‌شود و اصلاً غضب، انتقام، تعذیب و … به او راه ندارد.

اگر چه خداوند متعال کریم و رحیم است و هر کس با هر مقدار گناه [البته نه غیر از حق الناس که باید جبران نماید] که به او رجوع کند، مورد بخشش قرار می‌گیرد، ولی این کرم و لطف و گذشت بدان معنا نیست که حتی اگر کسی به سوی او بازنگشت نیز مورد بخشش، لطف و کرم قرار می‌گیرد و اصلاً غضب، انتقام، عذاب و جهنمی در کار نیست.

کسانی که سعی در القای این گونه باورهای انحرافی در اذهان مسلمین دارند، نه تنها هیچ با معارف اسلامی و حتی ظاهر آیات قرآن کریم آشنایی ندارند، بلکه از راه‌های شیطانی وارد شده و التقاطی از اندیشه‌های بودایی – زرتشی و مسیحیت تحریف شده را ترویج می‌کنند.

آری، خداوند متعال در مورد کرم، بخشش و رحمت خود می‌فرماید:

«قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ» (الزمر – ۵۳)

ترجمه: بگو اى بندگانم که بر نفس خود ستم و اسراف کردید از رحمت خدا نومید مشوید که خدا تمامى گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او آمرزنده‌ی رحیم است‏.

اما معنای نا امید نشدن از رحمت خدا این است که یک موقع شیطان شما را اغفال و یأس را بر شما غالب نکند و چنین نیاندیشید که ما آن قدر گناه کرده‌ایم که دیگر راهی برای توبه و بازگشت باقی نمانده است! ‌خیر، چنین نیست. بلکه با هر میزان گناه که به خدا رجوع کنید، خداوند همه‌ی آنها را می‌بخشد. البته اگر تائب شده و رجوع کنید، اما اگر کسی نه تنها رجوع نکرد، بلکه عناد و لجاجت و گستاخی نیز کرد که دیگر مورد این رحمت واسعه قرار نمی‌گیرد. همان خدایی که آیه‌ی فوق را بشارت داده، مکرر از غضب، عذاب و آتش جهنم نیز انذار داده است که آیات متعدد در این زمینه دال بر مدعای بحث است.
همین الان سر سه راه پشت چراغ قرمز دو نفر موتوری کیف یه خانم بسیار جوونی رو زدن فرار کردند ! اون خانم تا چند ثانیه مبهوت رو خط پیاده وسط خیابون داشت به اونا نگاه میکرد ! یهویی به خودش اومد داد و بیداد و گریه رو شروع کرد و گفت گوشیمو بردن ! مدارکمو بردن ! پولامو بردن .... اونام که دیگه رفته بودن ....
حالا تو هی بیا برو منبر از کریم و رحیم و شهرام بهرام خطبه بخون ! توو روز روشن جلوی دهها نفر پشت چراغ قرمز یکی رو از داشته هاش ، شاید تنها داشته هاش ساقط کردند توو اینجا رو تاتمی حریف افاضات میطلبی .
قربونت فاش زحمت اون کلید دلیت رو بکش ! .

اینقدر شواف مهربانی و دلسوزی نزن
من فریاد حق خواهی و مظلومان را سر دادم که اگر گوش شنوایی باشد ولی شما چی ؟
مردم را گستاخ می کنید ؟ ظالم می کنید و حق خور و دزد می کنید با حرفهایتان ...
همین امثال شما مردم را بی اخلاق کرده اید ...
باید جواب خدا را بدهید
چیه ؟ دلت سوخته ؟
مگه دل داری ؟
رحم داری ؟
خدا مهربان می بخشه ؟
چی می بخشه ؟
هیچم نمی بخشه ...
اصلاآدم بدکار فرصت توبه پیدا نمی کنه ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi