شناسه خبر : 84564
یکشنبه 17 مرداد 1400 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

قلم سلاح اصلی مبارزه است

خبرنگاران، وجدان بیدار جامعه و روشنی بخش راه و رسم زمانه خویش اند و آگاهی فرهنگی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش ها و مجاهدت های اصحاب قلم و اندیشه...

فاش نیوز - همزمان با فرا رسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار، سردار مراد حاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با صدور پیامی نام و یاد خبرنگار شهید "محمود صارمی" را گرامی داشت و این روز را به جامعه رسانه ای کشور و خبرنگاران فعال در پایتخت دفاع مقدس تبریک گفت.

به گزارش همکار ما از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در پیام سرتیپ دوم پاسدار، عبدالرضا مرادحاجتی آمده است: "هفدهم مرداد، سالروز شهادت خبرنگار شهید "محمود صارمی" نمادی از تلاش و ایثار سفیرانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم، پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف ناپذیر دنبال می‌کنند.

 خبرنگاران، وجدان بیدار جامعه و روشنی بخش راه و رسم زمانه خویش اند و آگاهی فرهنگی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش ها و مجاهدت های اصحاب قلم و اندیشه است. در دنیایی که جنگ نرم تبلیغاتی و امپراطوری رسانه ای استکبار بر رخدادهای عالم حکومت می کنند و جهت دهی افکار عمومی دنیا را نشانه گرفته اند، رسالت راهبردی و تاثیرگذار اهالی رسانه بیش از پیش مهم و نقش آفرین شده اند.

امروزه قلم سلاح اصلی مبارزه در دنیاست و کسی در این نبرد بی مرز و جغرافیا پیروز است که بتواند با صداقت و درایت و شهامت بر افکار عمومی دنیا تاثیر بگذارد. البته نباید غافل شویم از فضای مجازی که بزرگترین و مهم ترین اسلحه رسانه ای دنیاست، سلاحی که باید توسط نخبگان رسانه ای و متعهد کشورمان مدیریت شود.

تلاش مخلصانه و مجاهدانه این روزهای خبرنگاران در روزهای سخت کرونایی، ایثار جامعه خبرنگاری در دوران هشت سال دفاع مقدس را در یادها زنده کرد. روزگاری که خبرنگاران عزیز در میدان نبرد با دشمن، فداکارانه حاضر می‌شدند و رشادت رزمندگان اسلام را ثبت و ضبط می‌کردند. این روزها نیز خبرنگاران، با همان عزم و اراده، جهاد مدافعان سلامت، گروه‌های جهادی و مردم را در مواجهه با این بیماری همه گیر، برای ثبت در تاریخ، ضبط و روایت می‌کنند.

اینجانب به عنوان خادم حوزه دفاع مقدس استان خوزستان بر خود وظیفه می‌دانم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید «محمود صارمی» و همه شهدای راه قلم که در راه انجام رسالت خطیر خویش، به لقاءالله پیوستند و جاودانه شدند، روز خبرنگار را به خبرنگاران پرتلاش صداوسیمای مرکز خوزستان و آبادان، روزنامه نگاران و عکاسان عزیز استان خوزستان که همواره بی مزد و بی منت و متعهدانه در حوزه دفاع مقدس و سنگر تهاجمات فرهنگی و رسانه ای قلم می زنند تبریک عرض نمایم.»

گفتنی است گروه تروریستی طالبان در 17 مرداد1377 با حمله به سرکنسولگری ایران در شهر مزارشریف افغانستان هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران و محمود صارمی را که به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در آنجا حضور داشت، به شهادت رساندند. تا مدت‌ها از سرنوشت این نه نفر خبری نبود؛ تا این که پیکر‌های آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری کشف شد. پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل و تشیع شدند. شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد شهادت محمود صارمی، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این مقام "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.

| جعفری

اینستاگرام
سلام و عرض ادب ضمن تشکر از فاش نیوز ، احساس می کنم توضیحی باید ارائه نمایم . اگر صلاح دیدید در زیل خبر منتشر فرمایید . احتراما به استحضار می رساند :

سرهنگ پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در دهم مرداد به درجه سرتیپ دومی نائل شده اند .
به گزارش خبرنگار روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از اهواز، سرهنگ پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به درجه سرتیپ دومی نائل شد.
وی که سال ها معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان و از فرماندهان برجسته استان در یگان های مختلف به خصوص در حوزه های فرهنگی و اجتماعی خوزستان بود چندی پیش با حفظ سمت به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان نیز معارفه شد.
درجه سرداری «عبدالرضا مرادحاجتی» که اخیرا به تصویب مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا رسیده بود توسط سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وی اعطا شد.

*********
لازم به ذکر است که عکس سردار حاجتی در کنار یکی از جانبازان نخاعی خوزستان را در روز معارفه ایشان گرفتم . با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi