شناسه خبر : 84593
یکشنبه 17 مرداد 1400 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرنگاران، امانت داران حقایق و وقایع زندگی

خبرنگاران، حامل امانت هایی از دردها، سکوت ها، فریادها، عشق ها و تلخی های زندگی ها و دل ها هستند که تمام قد تلاش می کنند آنچه در کوله بار فکر، دوربین و نگاهشان هست را به مقصد خود برسانند...

شهیدگمنام - 17 مرداد ماه سالروز شهید والامقام، شهادت شهید «محمود صارمی» خبرنگار شهید است که به همین دلیل روز خبرنگار نیز نامیده‌ شده است.

 خبرنگاران، بی دریغ و با وجود بسیاری از مشکلات و محدودیت ها، سختی ها و موانع، حرف ها و حدیث ها و بعضا جریان سازی های آزاردهنده برای انتشار اخبار، تلاش و قلم فرسایی می کنند تا واقعیت ها و حقایق زندگی مردم و جامعه، مشکلات و معضلات، زیبایی ها و زشتی ها به تصویر و نوشته درآید.

 هر روز ده ها رخداد تلخ و شیرین، خبرهای تکان دهنده و شوک آور، اخبار تامل برانگیز و عبرت آموز، دردها و رنج های مردم و خانواده و اجتماع و ... صدها و صدها خبر و نوشته و یادداشت و عکس و فیلم توسط تلاشگرانی منتشر می شود که می خواهند دردی از دلی دوا کنند، باری از دوش جامعه بردارند و نیشتری به مسئولین بزنند شاید دردی... دوا شود، و دلی شاد شود و آگاهی ای داده شود.

باران و برف، آفتاب و گرما، سوز و سرما، باد و طوفان، خلوت و شلوغ، برایشان فرقی ندارد!... می دوند، می نشینند، می نویسند و چشمان متوجهشان به دنبال حقیقت می گردد تا به مردم عزیز سرزمینشان عرضه کنند.

 آنچه از اخبار و یادداشت و قلم خبرنگاران منتشر می شود، چیزی ست که خداوند در سوره قلم به آن قسم خورده است... به دلیل تاثیری که نوشتن می تواند در رویکرد فرهنگی، اخلاقی، دینی، هویتی و زندگی یک جامعه بگذارد.

 وقتی تصاویر تلخ یک ظلم هولناک را به انظار عموم می رسانند و فریاد حق خواهی می زنند... وقتی صحنه دویدن در کوه های سوریه و فیلمبرداری کردن از همچون حاج قاسمی را ثبت می کنند... وقتی خنده بچه های کار... گریه مجرمین... موفقیت ورزشکاران... معضلات نوجوانان... مشکلات تحصیل... درخواست های اقشار مختلف جامعه... و هزاران هزار مطلب و خبر روز را به نشر درمی آورند، نفس راحتی از ته دل بعد از خستگی های تن و روح می کشند که وظیفه شان را به انجام رسانده اند.

خبرنگاران، حامل امانت هایی از دردها، سکوت ها، فریادها، عشق ها و تلخی زندگی ها و دل ها هستند که تمام قد تلاش می کنند آنچه در کوله بار فکر، دوربین و نگاهشان هست را به مقصد خود برسانند.

 مانند خبرنگاران شهیدی همچون شهید رهبر، شهید صارمی، شهید حسن باقری، شهید آوینی، شهید باغبانی که در راه ثبت حقیقت های جنگ و زندگی جان خود را فدا کردند.

امید که خبرنگاران کوشا و خستگی ناپذیر کشورمان در مسیر انتشار حقایق، همواره موفق و پاینده و رهرو راه شهدای رسانه باشند.

اینستاگرام
البته اگه نظرات کاربران رو سانسور نکنن ، گزارشهای آبکی ننویسن ، مصاحبه های خسته کننده نداشته باشن ، از دنیا طلب کار نباشن ، ودر نهایت در اوج خداحافظی کنن ...
خبرنگاران حامل امانتهایی ار دردها و.... یکبار با دقت بخونید...
تنها چیدن کلمات در کنار یکدیگر که شرط نویسنده بودن نیست. خیلی بی معنی و محتوا....
بسیار عالی و زیبا
خدا حفظ کند خبرنگارانو خادمان شهدا را
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi