شناسه خبر : 87406
شنبه 27 آذر 1400 , 10:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحول در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثارضروری است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت ایجاد تحول در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت تأکید کرد.

 

سردار سلیمانی تحول در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت ضروری استنخستین روز همایش تخصصی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (جمعه) با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و تسلیت ایام فاطمیه به تبیین و تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد پرداخت.

وی ضمن تأکید بر ضرورت کسب نتیجه مطلوب از برگزاری این همایش تخصصی، افزود: انتظار ما این است که با ارائه نظرات و گفت‌وگو با معاونین فرهنگی بنیاد در سراسر کشور خروجی مطلوب از این همایش داشته باشیم و محتوای این گفت‌وگو‌ها به تعالی برنامه‌ها منجر شود.

سردار سلیمانی با اشاره به وصیت‌نامه شهید «مصطفی صدر زاده» از شهدای مدافع حرم در خصوص فعالیت‌های فرهنگی گفت: شهید صدر زاده می‌گوید «وقتی کار فرهنگی را شروع می‌کنید با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم»؛ لذا اهمیت کار فرهنگی و نقش کار فرهنگی با توجه به تغییر و تحول‌ها نیاز به هم‌افزایی دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه انجام کار فرهنگی نیاز به تلاش و توجه بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: عدم رضایت از نتیجه اقدامات در بخش فرهنگی به دلیل کمبود بودجه و نیروی انسانی نیست، بلکه با توجه به ظرفیت‌های کشور باید فعالیت‌های بهتر و بیشتری صورت گیرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاست. از صدر اسلام و مقاومت و ایستادگی رسول اکرم (ص) در شعب ابوطالب تا جریان پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس و جریان مقاومت همه مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت بوده است که اسلام را زنده نگه داشته است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کشور، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان دولت سیزدهم بر انقلاب فرهنگی تأکید فرمودند و امیدوار هستیم این همایش تحولی در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت ایجاد کند.

همایش تخصصی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدت سه روز به صورت کارگاهی در موضوعات آموزش، اسناد و انتشارات، فرهنگی و تبلیغات، ورزشی و اردویی، هنری و دانش‌پژوهان و نخبگان به منظور بررسی اهداف راهبردی و عملیاتی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول‌زاده برگزار می‌شود.

ارائه رویکرد فعالیت‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تبیین و تشریح برنامه‌های اداره کل اسناد و انتشارات، اداره کل هنری و اداره کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر از برنامه‌های نخستین روز همایش تخصصی معاونین فرهنگی و آموزشی بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi