شناسه خبر : 87410
شنبه 27 آذر 1400 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به مشکلات خانواده ایثارگران

رئیس قوه قضاییه با اشاره به پیگیری مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران، از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به مشکلات این خانواده‌های محترم خبر داد.

 

شعبه ویژه رسیدگی به مشکلات خانواده شهداء و ایثارگران تشکیل می‌شودحجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه دیدار با اقشار مختلف مردم استان گلستان اظهار داشت: کرامتی که خداوند به انسان بخشیده به هیچ موجود دیگری نبخشیده است.

وی ادامه داد: اگر توکل بر خدا کردیم و اگر در مسیری که خدا فرموده حرکت کردیم و آنچه که خداوند راه مستقیم خوانده حرکت کردیم، خداوند ما را مشمول رضوان خود می‌کند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نام این استان گلستان است و به واقع باید به گلستان تبدیل شود.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: ما باید قله را نگاه کنیم که این استان را می‌توانیم به کجا برسانیم و این مردم را تا کجا می‌توانیم ارتقاء دهیم.

گلستان پیشتاز صلح و سازش است/ ۱۵ میلیون پرونده در گردش قضایی داریم

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم این است که ما به انصاف و عدل قضاوت کنیم، وقتی فرد ببیند عدل در قضاوت وجود دارد و در کوتاه‌ترین زمان و بهترین کیفیت و هزینه کم قضاوت انجام می‌شود حتی اگر نتیجه به نفع فرد نبود قطعا رضایتمندی خواهد داشت.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: نمی‌توان فردی غیرعادل بتواند به عدل قضاوت کند و اگر بخواهیم به عدل قضاوت کنیم باید عادل باشیم.

وی با اشاره به آمار‌های بیان شده در خصوص پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی افزود: ۱۵ میلیون پرونده در گردش داریم که رسیدگی شده و میزان پرونده‌های ما ۱۵ میلیون نیست.

رئیس قوه قضاییه گفت: استان گلستان یکی از استان‌های پیشتاز در صلح و سازش است و ما از اقشار مختلف مردم تقاضا داریم در عرصه صلح و سازش در هر سطحی که هستند وارد شوند و با میانجی‌گری و بزرگواری مسائل را حل و بین افراد مورد اختلاف سازش ایجاد کنند.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: حتی اگر پرونده قضایی هم تشکیل شد تلاش کنید مسئله به سازش ختم شود، چون اثری که در صلح و سازش است از حکم قاضی بالاتر است.

وی اضافه کرد: هرچه بتوانید به صلح و سازش کمک کنید هم کمک به قوه قضاییه است هم برکت به زندگی همه ما می‌آید.

رئیس قوه قضاییه درباره اطاله دادرسی تصریح کرد: ما موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم، اما برخی اوقات اتفاقات و مسائلی رخ می‌دهد که سر ریز آن به قوه قضاییه می‌رسد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: امیدوارم باران رحمت الهی بر کشور نازل شود، اما این نافی این نیست که ما تلاش نکنیم و خیلی از کار‌ها را باید انجام می‌دادیم که انجام نشد، اما مهم این است الان باید چه کنیم.

وی افزود: ما یک میزان آب محدود داریم که همه یعنی دولت و مجلس و مردم باید خود را موظف بدانند که این آب را با مدیریت مصرف کنند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: دولت به جد دنبال این موضوع است و ما هم دنبال می‌کنیم و اینکه چه کسی باید به‌خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته تعقیب قضایی شود در جای خودش محفوظ است، اما باید به این فکر کنیم امروز برای حفظ و استفاده بهینه آب چه کنیم.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به مشکلات خانواده شهداء و ایثارگران

محسنی اژه‌ای در‌خصوص مشکلات خانواده شهدا بیان کرد: ما مشکلات این عزیزان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و مقرر شد یک کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثار‌گران داشته باشیم و یک یا چند شعبه در استان‌ها داشته باشیم و موضوعات را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: حتی برای تسریع رسیدگی و حل مشکلات حاضر به تفویض اختیارات به شعب و استان‌ها هستیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام. مشگل مسکن ماراحل کنید، بالای بیست سال مستاجرم.
با سپاس ویژه از ریاست محترم قوه قضایه ، بیاد دارم از سالهای مدیدی واحدی در دادگستری به عنوان (حمایت از حقوق ایثارگران) وجود داشته که صرفا" در مقام شعاری به مشاوره به ایثارگران محدود می بوده ، حال با دستور بالاترین مقام قضائی کشور ، امیدواریم این شعبات در عمل بتوانند گره کار حقوقی و قضائی ایثارگران را بگشایند . از جمله تاکیدات آقای اژه ای تفویض اختیارات بوده که اگر در عمل به درستی به ایثارگران خدمات رسانی کند ، می توانیم امیدوار باشیم فصلی نو در حمایت از حقوق ایثارگران در قوه قضایه گشوده خواهد شد .
فقط امیدواریم این دستور در حد دستور و شعار باقی نماند و این شعبات ، بتوانند از حق و حقوق قانونی ایثارگران دفاع کرده ، به نحوی که هیچ فردی در هیچ پست و مقامی به خود جسارت پایمال کردن حق و حقوق ایثارگران را ندهد .
سلام و سپاس ویژه به مردان خدا بخصوص ریاست محترم قوه قضائیه که مشکل امثال من سرباز رزمنده ایثارگر جانباز رفع میکنید. غلامرضا نوروزی با کد ملی 6419336422 ساکن حمیل اسلام آباد غرب آقا من در سال 1362در جبهه از ناحیه گوش مجروح شدم. حدود 28سال است دنبال حق جانبازیم بودم تا ارتش و سازمان ایثارگران ارتش به شماره پرونده 8090 در سال 1391 که 14 درصد جانبازی به من داد. با کمیسیون احراز سانحه شورای عالی پزشکی و کمیسیون ماده 120 قانون ارتش و بعد از چند سال هم دیوان عدالت شکایت کردم. مجروحیتم تایید کرد ولی بنیاد شهید کرمانشاه و تهران پرونده ام در دولت آقای روحانی راکد کردن و شماره پرونده ام در دیوان عدالت 609980902601397 میباشد. و الان در شعبه 28تجدید دیوان عدالت می باشد. تقاضای پیگیری و رسیدگی دارم. در گردان 141تیب 2 لشکر 21حمزه در منطقه عملیاتی در جبهه جنگ خدمت کردم و پرده گوش هایم از دست دادم
سلام لطفایاری رسان باشیدبفرمائیدجانبازرای مثبت گرفته ای 97/12/10برابرکدام قانون برج4سال 1400احرازفرموده اندبااحترام لرستان
ریاست محترم قوه قضاییه سلام علیکم در موضوع سرباز 8سال دفاع مقدس آقای غلامرضا نوروزی با کد ملی 6419336422 در مسجد حضرت امام رضا ریش سفیدان بزرگان خانواده های معظم شهدا دفتر امام جمعه در چند سال گذشته در خواستی و نامه و امضا تعداد زیادی از نمازگزاران برای دیوان عدالت نوشتن که ایشان هم مجروح جنگ و هم ایثارگر جنگ تحمیلی هستند. قانون ارتش 14درصد جانبازی با شرایط و ضوابط قانونی به ایشان داده ولی بنیاد شهید هنوز برای این بنده خدا مومن هیچ اقدامی و پذیرش یه درمانی به علت اینکه مدارک همزمان بالینی نداشته پذیرش نکرده و جانبازی نداده بنیاد شهید به ایشان بنده خدا تمام روز با این گرفتاری و ناراحتی درد دارد دنبال حق خودش می باشد که پذیرش و درمان و رسیدگی نمی‌شود چه در کرمانشاه و چه در تهران در خواست اقدام و مساعدت دارد با کلی مدارک و اسناد که در دست دارد
سلام برادر جانباز بسیجی 5 درصد اعصاب روان استان لرستان سردردی گرفتاری من به مسئولین نظام مقدس صادر نمایید. بار اول طبق بند الف ماده 107قانون تشخیص و رای به جانبازی اینجانب غلامرضا نوروزی داده شده است. و بار دوم طبق تبصره الف ماده 87 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی رزمندگان 8سال دفاع مقدس فاقد صورت سانحه بالینی و مدارک همزمان مجروحیت هستند. دو بار معاینه شدم در دو بیمارستان ارتش. اگر دلت می‌سوزد برای عدالت واقعا این همه مراجعات خرج ایاب و ذهاب کردم کاری برایم انجام بدهید. خیلی ممنونم. خدا نگهدارت. تا من هم درد و عذاب نکشم. من کلی مدارک و اسناد تایید شده جانبازی و ایثارگری قانونی در دست دارم. بعضی مسئولین اهمیت نمی‌دهند. دلسوزانه کار نمی‌کند. همانطور امام فرمودند اگر از یک رزمنده غافل شوید به آتش دوزخ الهی خواهید سوخت.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi