شناسه خبر : 87746
دوشنبه 13 دي 1400 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا سرمایه اجتماعی خلق می‌کنند

حجت‌الاسلام «محمدرضا تویسرکانی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، امروز (یک‌شنبه) در مراسم بزرگداشت شهادت آزاده و جانباز «علیرضا ربیعی»، با اشاره به مقام والای شهیدان، اظهار داشت: شهید ربیعی در دفاع مقدس رزمنده‌ای شجاع و پای کار انقلاب اسلامی بوده و در دوران اسارت نیز یک قهرمان و پناهگاهی برای دیگر اسرا بود.

وی افزود: بعد از آزادی اسرا، وظیفه داشتیم در میان اسرا، آن‌ها را از مسائل روز مطلع کنیم و در آنجا وقتی با آزادگان صحبت کردیم، متوجه شدیم که عده‌ای از اسرا در کنار مرحوم حجت‌الاسلام «سید علی‌اکبر ابوترابی» نقش مرد میدان و ستون خیمه را ایفا می‌کردند که شهید ربیعی در زمره این افراد بود.

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به شکنجه‌های سخت اسرای ایرانی توسط بعثی‌ها، گفت: با این همه ترس و شکنجه، دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت مردانگی می‌خواست؛ بنابراین ما در مقابل امثال شهید ربیعی‌ها احساس بدهکاری می‌کنیم.

وی با بیان این که شهید هم در دنیا و هم در آخرت عزت بخشی می‌کند، بیان داشت: در دورانی که بر اثر ناکارآمدی و بی تدبیری داریم سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست می‌دهیم می‌بینیم که این شهدا به میدان می‌آیند و سرمایه ایجاد کرده و میلیون‌ها دل را با انقلاب اسلامی آشتی می‌دهند که با هیچ پول و تدبیری نمی‌توان این سرمایه اجتماعی را خلق کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر این که قرآن کریم شهدا و این سرمایه‌ها را در سوره‌های مختلفی توصیف می‌کند و راه را نشان می‌دهد، گفت: اگر کسی با قرآن مأنوس باشد، راه را برای رسیدن به مقصد هموار می‌بیند؛ اما اگر کسی با قرآن نباشد، دچار گرفتاری و تصمیم‌گیری‌های پوچ می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهید قاسم سلیمانی این بود که همیشه یک قران کوچک در جیب خود داشت و اندک فرصتی که پیش می‌آمد قرآن می‌خواند. همچنین تمام سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز براساس ترجمه آیات قرآنی است و کلیدواژه‌هایی که ایشان به کار می‌برند نیز بر همین اساس است؛ مانند: «بصیرت»، «ولایت»، «استقامت»، «نفوذ»، «فتنه»، «نفاق» و «امت».

خحت‌الاسلام تویسرکانی به آیات ۵۱ تا ۵۶ سوره «مائده» اشاره کرد با اشاره به این‌که بخشی از این آیات ویژگی‌های مردان میدان رزم و جهاد و حافظ دین در آخرالزمان دوران غیبت را بیان می‌کند، به تییین این آیات پرداخت و تصریح کرد: در این دنیا، گروهی زندگی می‌کنند که شش خصوصیت دارند و خدا به خاطر داشتن این ویژگی‌ها، به آن‌ها عزت، عظمت و پیروزی می‌دهد.

وی افزود: اراده الهی بر این است که این گروه به میدان بیایند؛ بنابراین اگر ما نباشیم، گروهی دیگر را خدا به میدان می‌آورد؛ همان‌طور که در «جبهه مقاومت» همه افراد با ملیت‌های نقش‌آفرینی کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که این افراد تنها با خدا معامله می‌کنند، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شهدا اهل لاف زدن نبودند و تلاش نمی‌کردند که دیده شوند؛ بنابراین در دیدار‌های ایشان با مسئولان نظام، من دیده‌ام که شهید حاج قاسم سلیمانی در جایی می‌نشست که دیده نشود.

وی با تأکید بر این‌که بر اساس آیات قرآن، این افراد نرم‌خو و متواضع بوده؛ اما در مقابل دشمن سرسخت و سازش‌ناپذیر هستند و در اردوگاه دشمن دلهره ایجاد می‌کنند، گفت: زمانی یک جریانی به‌وجود آمد که به بهانه «اسلام رحمانی» مدعی می‌شد نباید دشمن‌تراشی کنیم و به همه لبخند بزنیم، این درحالی است که قرآن کریم این مواضع را قبول ندارد؛ چراکه این منطق دنیا‌طلبان است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی دیگر خصوصیات مجاهدان مورد تأکید قرآن کریم را قرار داشتن آن‌ها در صراط مستقیم و همچنین خستگی‌ناپذیری عنوان و بیان داشت: این افراد همچنان که از تیر و ترکش نترسیدند، از مسخره شدن و سخنان بیهوده نیز نمی‌هراسند.

وی خاطرنشان کرد: صفت دیگر این افراد، ولایت‌مداری آن‌هاست و پیروزی، هم در دنیا و هم در آخرت با آن‌هاست، در حالی که سابقه ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی نیز همین را نشان داده است.

انتهای پیام/ 113

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi