شناسه خبر : 88347
دوشنبه 11 بهمن 1400 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراض شدید ایثارگران به طرح نسنجیده تعدادی از نمایندگان مجلس

نظیر تراوشات ذهنی چنین افرادی در گذشته نیز وجود داشته که با قهر انقلابی جامعه ایثارگری مواجه شده است...

فاش نیوز - ارائه طرحی نپخته از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر ادغام بنیاد شهید با سازمان بهزیستی و کمیته امداد، خشم ایثارگران را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری ها، پس از آن که ارائه طرحی نسنجیده از سوی تعدادی اندک از نمایندگان مجلس مبنی بر ادغام بنیاد شهید با سازمان بهزیستی و کمیته امداد رسانه ای گردید، اقشار مختلف ایثارگران خشم خود را نسبت به این اقدام  ابراز داشتند که انجمن جانبازان نخاعی نیز با صدور بیانیه ای شدیداللحن به این اقدام واکنش نشان داد.

متن کامل بیانیه انجمن جانبازان نخاعی به این شرح است:

بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله

«بنیاد شهید از همه بنیادها افضل است برای این که شهید از همه افراد افضل است.» (امام خمینی قدس سره)

«فرض بنیاد شهید فرض حیات انقلاب است و با همین ایده هم باید به بنیاد شهید نگاه کنید. دستگاه بنیاد شهید باید دستگاه عصمت و طهارت شناخته شود. بنیاد شهید یکی از برکات و نشانه‌های حقانیت انقلاب و امام رضوان الله تعالی علیه است.» (مقام معظم رهبری)

 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر رئیسی
 رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قالیباف
 رئیس محترم قوه قضاییه، جناب آقای محسنی اژه‌ای
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران

 باخبر شدیم یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (نماینده نجف آباد) با کوته فکری طرح ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان بهزیستی و کمیته امداد در قالب وزارت ایثارگران و رفاه اجتماعی را کلید زده است. با احترام به جامعه تحت پوشش دو مجموعه حمایتی، از طراحان ادغام این دو سازمان با بنیاد شهید و امور ایثارگران که یک نهاد تکلیفی است چند سوال را مطرح می نماییم؛

 آیا طراحان طرح خود را در معرض نگرش حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری قرار داده و سنجیده اند؟
آیا فضیلت بنیاد و جامعه تحت پوشش آن را به‌عنوان حافظان اصلی نظام درک کرده‌اند؟
 آیا سنخیتی بین اهداف و آرمان های بنیاد شهید و آن دو نهاد محترم می‌بینند؟
 آیا جامعه تحت پوشش بنیاد که طلایه‌داران فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نظام و مسئولین مدیون فداکاری آنها می باشند را شناخته اند؟
آیا بنیاد شهید را یک نهاد حمایتی می‌دانید یا نهادی ارزشی و انقلابی که علمدار ارزش‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری است؟

آیا جامعه بزرگ و عزتمند ایثارگران و خانواده های معظم شهیدان به شما اجازه چنین خطایی را خواهند داد؟

نظیر تراوشات ذهنی چنین افرادی در گذشته نیز وجود داشته که با قهر انقلابی جامعه ایثارگری مواجه شده است.
 تنها عبارتی که برای چنین اقدام اسفباری که این گونه افراد در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در اندیشه رقم زدن آن هستند می توان به زبان آورد آیه «استرجاع»است‌!

چنین تفکرات انحرافی هر از گاهی در میان برخی از ناآگاهان و عقب ماندگان از مسئولین تبلور و تظاهر می یابد که مایه خشم و نفرین ایثارگران واقع می‌شوند.
انجمن جانبازان نخاعی، قاطبه تشکل‌های ایثارگری و خانواده های معظم و معزز شهداء به جد درخواست دارند تا به چنین تفکراتی اجازه بروز و ظهور داده نشود؛ چرا که سه سازمان مذکور به لحاظ ماهیت و جامعه تحت پوشش هیچ سنخیتی با هم ندارند.

ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران را نهادی متعلق به خود دانسته و به احدی اجازه نمی دهند که درباره آنان تصمیم خود سرانه بگیرد.
چگونه است در مجلسی که تعداد کثیری از نماینده گان آن از جامعه بزرگ و ارزشمند ایثارگران هستند، نماینده ای با اندک افراد همسو با او جرأت و جسارت پیدا می‌کنند تراوشات ذهنی اشتباه خود را در منظر آنا مطرح نمایند و آنان نیز سکوت اختیار کنند و کسی در دفاع از حرمت و شأن و منزلت و کرامت ایثارگران به یاوه گویی آنان پاسخ ندهد؟!
طراحان بایستی رسماً از ایثارگران معذرت خواهی نموده و از اقدام نسنجیده خود دست بردارند تا مورد خشم و غضب ایثارگران قرار نگیرند.
انجمن جانبازان نخاعی و تشکل‌های ایثارگری اعلام می دارند اگر یک بار دیگر بخواهند چنین نسخه هایی برای ایثارگران بپیچند، با برخورد قهرآمیز و انقلابی اقشار مختلف ایثارگران روبرو خواهند شد.

والسلام علی من اتبع الهدای

روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

اینستاگرام
نماینده ای که روی جبهه را ندیده و... انتظار ازاین بیشتر هم هست همانها که امام راحل پیشتر هشدار داده بودند
هدف حذف است.هنوز ظلم به جامعه جانبازان زیر 25 درصد را کسی نشنید و خیالی نبود قرار است که خودشان را راحت کنند و جالب است که ادعای مجلس انقلابی دارند.
باسلام شما نمایندگان مجلس که اسمتون گزاشتن انقلابی چرا به جانبازان زیر ۲۵ درصده بی عدالتی می کنید چند سال همون مجلس دولت حداقل حقوق کارمندی تصویب شده چرا اجرا نمی کنعن بعدشم الان با۳ تومن زندگی که هیچ زندمانی هم نمیشه کرد بداد جانبازان زیر ۲۵ برسید
جناب حجت الاسلام و المسلمین دکترسید ابراهیم رئیسی
رییس معزز جمهوری اسلامی ایران
موضوع : اشتغال ایثارگران

با سلام و احترام؛
باستحضار حضرتعالی می رساند با گذشت33 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس تا کنون خانواده بزرگ ایثارگران با مشکلات عدیده ای از جمله اشتغال مواجه هستند و اکثر قوانین حمایتی مربوطه یا اجرا نشده است و یا بصورت نامتعارف برای گروه کمی از ایثارگران تدوین شده است.
لذا مجموعه پیشنهاداتیکه برای اشتغال کل ایثارگران کشور تهیه شده است و در صورت اجرا می تواند منجر به رفع یکی از مهمترین مشکلات ایثارگران شود،جهت استحضار و مساعدت و حمایت تقدیم می شود .
1- طبق ماده 21 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران 30 درصد از سهمیه جذب و استخدام در مشاغل دولتی متعلق به ایثارگران است، لیکن عملا به دلیل گذشت 33 سال از پایان جنگ و خروج نیروهای ایثارگر از دستگاههای دولتیبه دلیل بازنشستگی، این ظرفیت قانونی استفاده نشده است و نیاز به بررسی در خصوص تعداد ایثارگران شاغل در دستگاههای اجرایی و برنامه ریزی مناسب منابع انسانی برای جذب و استخدام می باشد.با توجه به سهمیه استخدام ایثارگران، حداقل تعداد 700 هزار نفر از شاغلین بخش دولتی می بایست ایثارگران باشند، که عملا این اتفاق نیافته است، لذا پیشنهاد می شود هر سال طی دو نوبت برای استخدام کل مشمولین ماده 21 از سوی سازمان اداری و استخدامی آزمون خاص برگزار شود،تا همه ایثارگران بتوانند بتدریج، بصورت عادلانه با تناسب و اولویت نوع ایثارگری و شایستگی ها،در دستگاههای دولتی استخدام شوند.

2- ماده 21 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران اصلاح و کلمات "داوطلبانه" و "جانبازان بالای 25درصد" از متن آن و کل قوانین حذف شود،سهمیه استخداممتعادل و متناسب با تعداد ایثارگران جامعه هدف تعیین شود، رزمندگان با حداقل 45 روز حضور در جبهه نیز مشمول این قانون شناخته شوند و تمهیداتی ایجاد شود که به موجب آن حداقل یکی از فرزندان ایثارگران (در همه اقشار) بتوانند بدون آزمون در دستگاه های ماده دو استخدام شوند.

3- بند ج ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه کشور اصلاح شود، بنحوی که تمامی فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان رزمندگان در طول برنامه هفتم استخدام شوند.

4- علاوه بر مشمولین قبلی بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم،" همسران و فرزندان جانبازان زیر 25درصد و همسرانو فرزندان رزمندگان با شش ماه حضور در جبهه و جانبازان "بتوانند از سی‌درصد(30%) سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری، استفاده کنند.

5- در جهت توان افزایی ایثارگران برای بدست اوردن شغل مناسب، قوانین حمایتی مربوطه به تخفیف 30 درصد شهریه دانشگاهها برای مشمولین مربوطه اجرایی شود متاسفانه با وجود گذشت 5 سال از برنامه ششم هنوز این ماده قانونی اجرا نشده است
6- یک سهمیه جواز کسب و وام اشتغال به رزمندگان و یا خانواده رزمندگان متوفی اعطا شود، محدودیت درصد جانبازی برای اعطای جوازکسب به فرزندان جانبازان زیر 25درصد برداشته شود،

7- وام دو برابری ازدواج به فرزندان رزمندگان پرداخت شود، تا سرمایه اولیه برای ایجاد شغل و زندگی داشته باشند

8- در اجرای تبصره 3 ماده 37 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و بند (ر) ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور و بند ذ ماده 88 و ماده 56 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، در راستای حمایت از اشتغالزایی ایثارگران، امتیازات تعیین شده در قوانین برای ایثارگرانشاغل در دستگاههای دولتی ( معافیت مالیات و سهم کسورات بازنشستگی)، برای ایثارگران شاغل در بخش های غیر دولتی نیز اختصاص داده شود و همچنین همسران و فرزندان رزمندگان با دارا بودن حداقل شش ماه حضور در جبهه، جانبازان و آزادگان، رزمندگان با دارا بودن حداقل شش ماه حضور در جبهه، برادران و خواهران شهدا، نیز از پرداخت مالیات معاف شوند.

9- در جهت اجرای عدالت در استخدام، از طرح ساماندهی استخدام در دولت حمایت تا زودتر به تصویب برسد
پیشاپیش از مساعدت جنابعالی سپاسگزاریم

جمعی از ایثارگران از سراسر کشور
این موضوع توهین آشکار به جامعه جانبازان و ایثارگران است ، در ابتدا آمدند برای جانبازان زیر 25 درصد فاقد درآمد ، از واژه نامانوس (معسر) که در تعریف حقوقی آمده (آنانی که بواسطه نداشتن هزینه دادرسی از دیون خود گذشتند) را استفاده کردند ، حال با طرح این موضوع دیگر پا را فراتر از شعور انسانی و انقلابی خود نهادند که به هیچ عنوان زیبنده نام ایثارگران نیست . این افراد ادبیات خود را از چه نهادی گرفته اند که اینچنین بر زخم جانبازان و ایثارگران نمک می پاشند ! این طرح علنا" به شعور و حیثیت ایثارگران توهین می کند ! دیگر کافیست ! ایثارگران به هیچ افراد و مسئولانی که بخود اجازه چنین گستاخی را داده اند ، اجازه نخواهد داد ، افکار نظام انقلابی اسلام ناب محمدی (ص) که از سوی معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پایه گذاری شده و توسط مقام معظم رهبری ، حضرت آقا امام خامنه ای (مدظله) هدایت می شود را به انحراف کشانده و با توجیهات عبث خود بر آن از اسامی پوچ بگذارند ! مگر می شود پس از 1400 سال از ظهور اسلام و ارواح پاک طیبه شهدای قیام کربلا به فراموشی سپرده شود ! حال که فقط 35 سال از پایان مقطع دفاع مقدس گذشته است !
مسئولان و مدیران محترم ، تمامی حقوق ها و امکاناتی که برای جانبازان و ایثارگران در نظر دارید مسترد کنید ، ولی نگذارید فرهنگ اسلام ، شیعه و انقلاب در دل ما جانبازان و ایثارگران به فراموشی سپرده شود . هرگز ، هرگز .
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ، موجیم که آسودگی ما عدم ماست
والسلام
اون نماینده باید بیرون کرد از مجلس اگر مجلس انقلابیه
بنیادشهیدمنحل شود.
کلیه جانبازان، رزمندگان، ایثارگران و...
بجز بمبارانی ها که شخصی هستند.
بایدزیر مجموعه ستادکل ن م باشند.
والسلام.
قانون شفاف...
آیا کسی به نظر ما اهمیتی میدهد من جانباز ترکش شیمیایی هستم مسولی بیاد جوابم بده چرا زندگی من ویران شده زنم فوت شد پسرم خود کشی میکند خودم سکته میکنم و حالا هم سرطان گرفتم آقا سید بشما امیدوار بودیم وهستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi