شناسه خبر : 88427
پنجشنبه 14 بهمن 1400 , 15:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همزمان با تهدید چند باره انقلابیون یمن

آمریکا برای آرام کردن اماراتبه ابوظبی وعده اعزام ناوشکن موشک‌اندازداد

به دنبال تهدیدهای مکرر مقاومت یمن مبتنی بر هدف قرار دادن دوبی و ابوظبی، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای مقابله با حملات یمن، ناوشکن،موشک‌انداز و جنگنده‌ در ابوظبی مستقر می‌کند.
امارات در کمتر از 2 هفته سه بار توسط مقاومت یمن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفت. این مسئله وحشت صهیونیست‌ها را به دنبال داشت و رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که حمله به ابوظبی تمرینی برای حمله به اسرائیل است. انقلابیون یمن به دنبال این حملات همچنان امارات را تهدید کرده‌اند تا از جنگ یمن خود را کنار بکشد. در این راستا، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه بار دیگر امارات را تهدید کرد.
سریع با انتشار پیام هشدارآمیز و در عین حال کوتاهی در صفحه توئیتر خود با هشتگ «اکسپو» (اشاره به نمایشگاه اکسپو دوبی) نوشت: «برای اینکه امن باشد... آیا باید دوباره نصیحت کنیم؟.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از نیز در حساب کاربری خود در توئیتر، پیام کوتاه دیگری نوشت و باز هم امارات را تهدید کرده بود. سریع نوشته بود: «[در مصاف] با ما شاید شکست بخوری... توصیه می‌کنیم مقصد را تغییر دهید.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها به سرمایه‌گذاران خارجی در امارات هشدار داده بود. او پیش از عملیات اخیر علیه ابوظبی گفته بود: «پس از فجایع امروزی که نیروی هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی در حق ملت عزیزمان مرتکب شد، ما به شرکت‌های خارجی در کشور کوچک امارات توصیه می‌کنیم که این کشور را ترک کنند.»
به دنبال این حملات برخی رسانه‌های یمنی اعلام کردند که شرکت‌های خارجی یکی پس از دیگری در حال فرار از امارات هستند. 
دروغ بزرگ اماراتی‌ها
محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز روز سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی امارات و عربستان در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای نیروهای صنعا ناکام مانده است. طبق گزارش خبرگزاری مهر، الحوثی در توئیتی گفت:« تداوم حملات موشکی و پهپادی علیه آل‌سعود در سال‌های گذشته دروغ اماراتی‌ها در رهگیری موشک‌های یمنی را نشان می‌دهد.» الحوثی تاکید کرد: «اگر متحدان امارات توانایی حفاظت از این کشور را دارند از عربستان طی این سال‌ها دفاع می‌کردند... آیا پول ابوظبی با پول ریاض فرق دارد؟» وی به کنایه در پایان نوشت: «در حالی که اعلام می‌کنند موشک‌ها و پهپادهای یمن را ساقط کرده‌اند همزمان به دنبال خرید سامانه‌های دفاعی پیشرفته هستند...پس چرا دنبال خرید این سامانه‌ها هستند؟»
همچنین‌اندیشکده آمریکایی بروکینگز در مطلبی اعلام کرد: «حوثی‌ها در جنگ یمن پیروز شده‌اند و مخالفان خود را در جنگ داخلی، سعودی‌هایی که در سال ۲۰۱۵ مداخله کردند و ایالات متحده که از سعودی‌ها حمایت می‌کردند، شکست دادند. این یک دستاورد قابل توجه برای یک گروه شبه نظامی بدون نیروی هوایی یا نیروی دریایی است. همچنین به طرز شگفت انگیزی شبیه داستان موفقیت حزب‌الله در لبنان است.»
آمریکا به دنبال نجات امارات
در همین حال، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی حملات اخیر یمنی‌ها به امارات را محکوم کرد و به این مقام اماراتی قول کمک داد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار یک بیانیه از تماس تلفنی روز سه شنبه لوید آستین وزیر دفاع این کشور با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی خبر داد؛ تماسی که دو طرف درباره حملات اخیر موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی رایزنی کردند.
طبق بیانیه پنتاگون، آستین و بن زاید درباره حملات اخیر حوثی‌ها علیه امارات متحده عربی که منجر به تلفات غیرنظامی شد و همچنین نیروهای مسلح آمریکا و اماراتی مستقر در پایگاه هوایی الظفره را تهدید کرد، گفت‌و‌گو کردند. وزیر دفاع آمریکا بر محکومیت شدید این حملات و تعهد خود به شراکت استراتژیک آمریکا و امارات تاکید کرد.
طبق این روایت، آستین با بن زاید طیف وسیعی از اقدامات وزارت دفاع برای حمایت از امارات را بررسی کرد. این اقدامات شامل تداوم ارائه اطلاعات هشدار اولیه، همکاری در پدافند هوایی و ارسال ناوشکن یو‌اس‌اس‌کول نیروی دریایی مجهز به موشک هدایت‌شونده برای شراکت با نیروی دریایی امارات در ابوظبی است. پنتاگون افزود، وزیر دفاع آمریکا به ولیعهد ابوظبی تصمیم خود برای استقرار هواپیماهای جنگنده نسل پنجم جهت کمک به امارات در برابر تهدید فعلی را اطلاع داد؛ تصمیمی که یک سیگنال روشن است مبنی بر اینکه آمریکا در کنار امارات به عنوان یک شریک راهبردی دیرینه می‌ایستد.
قول وزیر دفاع آمریکا به ولیعهد ابوظبی و اعلام تصمیم واشنگتن برای ارسال ناوشکن و نسل پنجم جنگنده‌های آمریکا به امارات متحده عربی در شرایطی اتخاذ شده که طی روزهای اخیر حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی و دوبی خبرساز شده است. مقام‌های انصارالله و دولت نجات ملی یمن بارها درباره تجاوزات و نقش‌آفرینی منفی امارات به عنوان عضو ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند، در صورت تداوم این تجاوزات‌، حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها به امارات ادامه خواهد یافت.
سخنرانی رهبر انصارالله
خبر دیگر اینکه، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه سه‌شنبه میزبان یک هیئت از قبایل «خب»، «الشعف»، «الیتمه» و «دهم» از الجوف و یک هیئت از قبیله «العبدیه» در مأرب بود. شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر انصارالله گزارش داد: «ما باید نسبت به برقراری امنیت و ثبات و همچنین حاکم شدن تفاهم و برادری بین ساکنان الجوف، اهتمام داشته باشیم و صلح عمومی در الجوف برقرار و امنیت و ثبات و همکاری بین مسئولان و افراد سرشناس در این استان حاکم شود.» وی ضمن ابراز خرسندی نسبت به هر‌گونه دیدار که تثبیت‌کننده برادری و همکاری بین ملت یمن باشد، خاطر نشان کرد، دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین مردم یمن با عناوین مختلف تلاش می‌کنند.. در واقع، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، دشمنان واقعی مسلمانان هستند.
وی در انتقاد از استانداردهای دوگانه ریاض در تعامل با رژیم صهیونیستی و ملت یمن خاطر نشان کرد: «دو روز پیش، رئیس‌اسرائیل، به امارات سفر کرد و عربستان حریم [هوایی] خود را به روی او باز کرد، ولی سفر در حریم خود را برای ملت ما ممنوع کرده است.»
اینستاگرام
آمریکا
و
نوچه هاش
طعم بردگی راخواهندکشید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi