شناسه خبر : 89635
شنبه 27 فروردين 1401 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر ۲ شهید خوزستانی پس از ۳۴ سال به کشور بازگشت

پیکر‌های مطهر شهیدان «عزت‌الله پات» و «امین زبادی» پس از ۳۴ سال کشف و شناسایی شد.

 

پیکر‌های مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس در روز‌های گذشته کشف و خبر آن به خانواده‌هایشان اعلام شد. همچنین پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در منطقه «کله قندی» مهران کشف شد.

سرباز شهید عزت‌الله پات، فرزند خیبر، در سال ۱۳۴۶ چشم به جهان گشود. از باغ ملک به جبهه اعزام شد و در تک دشمن در سال ۶۷ در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در منطقه برجای ماند که پس از سال‌ها با تلاش گروه‌های تفحص کشف و شناسایی شد.

پیکر ۲ شهید خوزستانی پس از ۳۴ سال به کشور بازگشت+ فیلم

شب چهارشنبه ۲۴ فروردین، سردار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین همراه با دختر شهید جستجوگر نور «شهید فرزاد زنگنه» با حضور در منزل شهید پات، خانواده محترم‌شان را پس از ۳۳ سال از چشم‌انتظاری درآوردند.

پیکر مطهر شهید «امین زبادی» از شهدای شهرستان رامشیر با تلاش نیرو‌های کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پس از ۳۴ سال شناسایی شد. این شهید در سال ۱۳۴۸ در روستای حفیره از توابع شهرستان رامشیر متولد شد که در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن اسلامی به عنوان سرباز سپاه در جبهه حضور یافت.

سرانجام در چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار سید محمد باقر زاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در شامگاه پنجشنبه ۲۵ فروردین با حضور در منزل این شهید، خبر کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید امین زبادی را به خانواده‌اش اعلام کرد و این خانواده از چشم‌انتظاری درآمدند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi