شناسه خبر : 92662
شنبه 05 شهريور 1401 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ثبت خاطرات والدین شهدا از مطالبات مقام معظم رهبری است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که همزمان با هفته دولت و به نمایندگی از هیئت دولت به اردبیل سفر کرده است روز جمعه 4 شهریور ماه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل گفت: ثبت خاطرات والدین شهدا که تعداد کمی از آنها در قید حیات هستند یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است و همچنین یکی از سیاست‌های ابلاغی است.
 
ثبت خاطرات والدین شهدا از مطالبات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی است/دولت سیزدهم ترک فعل‌ها در مورد مسکن ایثارگران را جبران می‌کند

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد و نام شهدا و به ویژه شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر که الگوهای بی‌نظیری در تاریخ هستند، گفت: امیدوارم ما دولت‌مردان پیروان آنها باشیم، خدا این قله‌ها را در هر زمانی قرار می‌دهد تا حجت خودش را به ما نشان دهد تا کسی بهانه نیاورد. شهدا در زمان ما زندگی کردند، هنوز هم شهید می‌دهیم و شهدا به سعادت می‌رسند. شهدا معیاری برای سنجش ما هستند برای اینکه خودمان را بسنجیم و خداوند هم ما را با شهدا بسنجد باید دقت شود که دچار خسران نشویم.
معاون رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که زمانی که مردم به محشر وارد می‌شوند مورد حساب قرار می‌گیرند و بعد به عده‌ای دستبند زده می‌شود اما وقتی مقام و مسئولی به محشر وارد می‌شود با دستبند وارد می‌شود و باید ابتدا ثابت کند که کاری نکرده است. در سوره طه آیه 111 آمده است که افراد چهره یعنی آدم‌های مشهور و دانه‌درشت به اصلاح ما سلبریتی وقتی به محضر خدا می‌روند چهره آنها آویزان و ناراحت است و وای به حال کسی که ظلم هم به دوش داشته باشد. این مسئولیت که به ما واگذار شده است خسران عظیم برای رسیدن به تعالی و عروج است و به عنوان نعمتی به ما داده شده است که خیلی زود هم تمام می‌شود و این داستان روزگار است که باید هوشمند عمل کرد و دانست که ماندگار نیست و به گفته شهید آوینی اگر به شهادت نرسیم می‌میریم و باید به شهادت رسید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌ای تنظیم کرده است که هیئت وزیران در هفته دولت به استان‌ها سفر کنند. برنامه دولت این است که در بین مردم باشد برای همین وزیر و معاون به استان‌ها سفر می‌کنند. دولت خودش را از مردم می‌داند، مردمی که مجاهدت کردند و دولت وظیفه شرعی خودش می‌داند به مردم خدمت کند و این تکلیف است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به گزارشی از وضعیت خدمت رسانی به ایثارگران استان اردبیل گفت: در مورد مسکن تفاهم‌نامه در زمان گذشته منعقد شده بود و از آنجا که ایثارگران ما در همه خدمات نظام مقدس اسلامی با سایر افراد تفاوت دارند، تأمین اشتغال و مسکن برای همه است اما برای ایثارگران اولویت است و وقتی اولویت وجهه قانونی داشته باشد مثل استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد این موضوع قانونی است و باید اجرایی شود. برای تأمین مسکن ایثارگران در طول 40 سال نیمی از اهداف محقق شده است در تهران مسئله مسکن پیچیده است ولی در شهرستان مسئله زمین جدی نیست و در این زمینه کم‌کاری شده است و دولت آقای رئیسی می‌خواهد ترک فعل‌ها را جبران کند.
معاون رئیس جمهور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا اعتبارات عمرانی ندارد و اعتبارات ما به صورت استانی است. در زمینه اعتبار برای اشتغال و مسکن ایثارگران طبق قانون، تسهیلات ماده 16 و مصوبه سفرهای استانی رئیس جمهور، هر استانی موظف است که 10 درصد اعتبارات خود را برای اشتغال ایثارگران اختصاص دهد و 5 درصد اعتبارات سهمیه خود در طرح جهش ملی مسکن را به مسکن ایثارگران اختصاص دهد که توسط استانداری مدیریت می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در حوزه بیمه تکمیلی ایثارگران دچار کمبود اعتبارات مصوب هستیم. باید توجه کرد که مسئله درمان ایثارگران حاد است و مثل مسکن و اشتغال نمی‌توان این مورد را معطل گذاشت و منابع آن باید پیگیری شود. ما بیش از 2 هزار میلیارد تومان به بیمه بدهی داریم و این روی خدمات به ایثارگران تأثیر منفی می‌گذارد در حالی که باید مراکز درمانی ملزم به خدمات به ایثارگران باشند.
معاون رئیس جمهور در خصوص موضوعات فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای زنجان فرمودند آن چیزی که مردم به آن افتخار می‌کنند شهدا هستند و تا وقتی شهیدی است نام گذری یا کوچه‌ای نباید به نام غیر شهید باشد. طرح سپاس خواسته مقام معظم رهبری است زیرا خانواده ایثارگران دلسوز انقلاب هستند و از سر شفقت و صداقت مشکلات خودشان را بیان می‌کنند و این انقلاب را متعلق به خودشان می‌دانند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه برای ساخت فیلم و سریال توسط صدا سیما و سازمان‌هایی مثل اوج باید مورد توجه قرار گیرد. ثبت خاطرات والدین معظم شهدا که تعداد کمی از آنها در قید حیات هستند یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری و همچنین یکی از سیاست‌های ابلاغی است.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi