شناسه خبر : 93042
شنبه 19 شهريور 1401 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زنده نگه داشتن یاد شهدا در پویش «همسفر من»

در ایام ماه صفر و اربعین حسینی، این افتخار بزرگی برای هر مسلمان است که به یاد شهدا در پویش سراسری پیاده روی اربعین شرکت کند.

 

زنده نگه داشتن یاد شهداء در پویش «همسفر من»علی عبدالصمدی؛ به تازگی پویشی با عنوان «همسفر من» به یاد شهدا کلید خورده است.

زیارت به نیابت از شهدایی که برای دفاع از میهن و اعتقادات خود از جان خود گذشتند، افتخار بزرگی است. امروز شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین و زیارت مرقد مطهر سیدالشهدا علیه السلام تبدیل به پویشی بزرگ و سراسری شده است که تمامی رسانه های رسمی کشور نیز به اشکال و انحاء مختلف آن را تحت پوشش خبری خود قرار می دهند.

در فرهنگ عمومی اسلام منقول است که به یاد شهدا بودن، خود نوعی تعبد و عبادت به شمار می رود. در ایام ماه صفر و اربعین حسینی، این افتخار بزرگی برای هر مسلمان است که به یاد شهدا در پویش سراسری پیاده روی اربعین شرکت کند. از طرفی هم حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام را زیارت کرده است و از طرفی دیگر یاد و خاطره ی شهدا زنده نگه داشته شده است.

قرآن مجید در آیه ی ۱۵۴ سوره ی بقره درباره ی کسانی که در راه حق کشته شده اند می فرماید: وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚبَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ (و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت.)

بنا بر این آیه ی شریفه کسانی که در راه حق کشته شده اند و به مقام شامخ شهادت نائل آمده اند زنده اند اما به راستی ما توان درک این موضوع را نداریم. کلام الله مجید در صراحتا فرموده است که شهدا زنده اند و نزد خدای خود روزی داده می شوند.

پیاده روی و زیارت اربعین به یاد شهدای عالی مقام خود به تنهایی نوعی عبادت و عرض بندگی در برابر ذات اقدس اللهی به شمار می رود. از ارکان بسیار مهمی که در این پویش بسیار مهم نقش اساسی را ایفا می کند، برنامه ریزی و مدیریت صحیح مسیر پیاده روی است.

ستاد راهیان نور کشور که مسئولیت برگزاری همه ساله این پویش سراسری را بر عهده دارد، ضمن اعلام مسیرهای امن برای زائرین کربلا، سعی و اهتمام خاصی در پذیرایی از زائرین به نحو احسن پذیرایی کند. ایجاد مراکز اسکان، پذیرایی و درمان و پرستاری از زوار کربلا از اقدامات ستاد راهیان نور کشور طی ایام حاضر است.

قطعا همان قدر که زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام ثوابی دنیوی و اخروی دارد، رسیدگی به زوار حسینی آن هم در ایام منتهی به اربعین حضرت سیدالشهدا نیز ثوابی دو چندان دارد. مدیریت و برنامه ریزی صحیح جهت طی طریق زوار نیز باید به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد تا مسئولین ذی ربط را نزد زوار حسینی و امامشان سربلند باشند.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi