شناسه خبر : 93852
دوشنبه 18 مهر 1401 , 15:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رهبر انقلاب: پایبندی ورزشکاران به مسائل دینی تاثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد

رهبر انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار ضمن تشریح نقش ورزش در عرصه های داخلی و خارجی از عملکرد قهرمانان تمجید کردند.

رهبر انقلاب
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار و جمعی از مادران شهدای ورزشکار فرمودند:حضور بانوی ورزشکار بر سکوی قهرمانی و دست ندادن با مرد بیگانه، اهداء مدال‌های قهرمانی به خانواده شهدا، سر به خاک سائیدن و ذکر ائمه هدی پس از پیروزی و عزیمت هیئت‌های ورزشی به زیارت اربعین، پدیده شگرف و بی بدیلی در دنیای مادی و پُر از فساد امروز است که برای شناختن اعماق روحی و اخلاقی ملت ایران باید مورد توجه قرار بگیرند.
 
ایشان تاکید کردند: پایبندی ورزشکاران به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تاثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد.
 
مقام رهبری در مورد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفتند: ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیز اهمیت زیادی دارد چرا که هم موجب تشویق عموم مردم به ورزش همگانی است هم مایه افتخار ملی است و پیروزی در آن موجب خرسندی و سرافرازی ملت می‌شود و به همین علت بنده همواره از قهرمانان ورزشی تشکر می‌کنم و به آن‌ها تبریک می‌گویم.

ایشان در مورد امتناع ورزشکاران از رقابت با فرستادگان رژیم اشغالگر قدس اذعان داشتند: اینکه ورزشکار ما به علت مسابقه ندادن با فرستادگان رژیم صهیونیستی از مدال محروم می‌شود، در واقع یک پیروزی است چرا که مسابقه دادن به معنی به رسمیت شناختن رژیمی غاصب، جلاد و کودک کش و پامال کردن پیروزی‌های اخلاقی به بهانه پیروزی فنی و ظاهری است که به هیچ وجه ارزش ندارد.
 
ایشان فرمودند: تحریم‌های ورزشی بعد از جنگ اوکراین موجب رنگ باختن ادعا‌های مستکبران و دنباله رو‌های آن‌ها در باره دخالت ندادن سیاست در ورزش شد. این  قضیه نشان داد هر جا منافع غربی‌ها اقتضاء کند براحتی از خطوط قرمز خود عبور می‌کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: در گذشته محیط ورزشی ما همیشه به نام خدا و ائمه معصومین و جنبه‌های دینی و اخلاقی آراسته بود، اما غربی‌ها سعی کردند همراه با ورزش‌های جدید فرهنگ خود را نیز وارد کنند که باید ضمن فراگیری و پیشرفت در ورزش‌های جدید فرهنگ خود را غالب کنیم.
منبع: صدا و سیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi