شناسه خبر : 93908
چهارشنبه 20 مهر 1401 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست قاضی‌زاده هاشمی با فراکسیون ایثار و شهادت مجلس

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه در نشست با اعضای فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی، گفت: حوادث اخیر کشور به ما نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به توجه دارد و باید سبک زندگی مؤمنانه در کشور باقی بماند.
 
نشست قاضی‌زاده هاشمی با فراکسیون ایثار و شهادت مجلس/حوادث اخیر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به اثبات رساند

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن آرزوی توفیق برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی پشتوانه اصلی حوزه ایثار و شهادت در کشور بوده است و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مورد توجه و در اولویت برنامه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارند.
معاون رئیس جمهور با ابراز تشکر از حمایت‌های مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول یک سال گذشته به‌خصوص در تدوین بودجه سال جاری، گفت: حوادث اخیر کشور به ما نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به توجه دارد و در این زمینه غفلت‌هایی شده است و باید سبک زندگی مؤمنانه در کشور باقی بماند. فرهنگ ایثار بر اساس دستور امام خمینی (ره) باید وارد فضای تعلیم و تربیت شود و توجه به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و ابعادی که در مورد ترویج این فرهنگ مورد غفلت واقع شده است ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه به همراه معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست برای پاسخگویی به اعضای فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت حاضر شده است، گفت: اولویت‌های ایثارگران و خانواده‌های آنها باید مورد توجه قرار گیرد اولویت‌ها نباید متفاوت باشد و در این زمینه باید هماهنگی لازم صورت گیرد و به صورت کلی پیوست‌های لازم در زمینه بودجه قوانین ایثارگری باید دقیق و اجرایی باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به عنوان نمونه بر اساس بند (الف) ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه باید وضعیت ایثارگران مشمول این ماده در دو سال اول تعیین تکلیف شود و اخیراً وضعیت احراز ایثارگری ۳۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است و این ظرفیت وجود دارد که این تعداد افرایش زیادی پیدا کند که خدمات‌رسانی به آنها مستلزم پیش‌بینی منابع بودجه‌ای است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از نشست هیئت رئیسه این فراکسیون با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران، گفت: نقشه راه برای تدوین بخش ایثارگران قانون برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1402 بررسی شده است و مجلس مصوبات و اقدامات انجام شده برای خدمات‌رسانی به ایثارگران را افتخارآمیز می‌داند.
معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کردند.

منبع: isaar.ir
اینستاگرام
ریاست محترم بنیاد شهید آقای قاضی زاده ، به نظر نمی رسد تامین نیازهای دارویی و بهداشت و درمان جانبازان و ایثارگران غیر مومنانه باشد ، بلکه حراج دارایی و اموال بیت المال توسط آقازاده ها ، غیر مومنانه است .
از سوی دیگر نیازهای جانبازان و ایثارگران متفاوت است ، پس باید نسبت به نیازهای جانبازان و ایثارگران هدف عملکرد بنیاد باید متفاوت ، اولویت بندی شود . ضمن اینکه هنوز بودجه دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرا نشده ، پس چه لزومی دارد بودجه سال آینده را هدف قرار دهید شما بودجه سال گذشته و سالجاری را اجرائی بکنید ۰ سپس بروید برای سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی نمائید.
با سلام نتیجه نهایی این جلسه ودعوت از اقای هاشمی چی شد ؟ بازنشتگی ماده ۳۸ مسکن دارو و...... این که شد احوالپرسی وگزارش اوضاع .به قول یکی از جابازان در گزارش قبل در مورد این جلسه گفته بود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد وفقط برای هم پسته مغز کنند و چایی بخورند .همین .
فقط همین؟؟ بهتر نیست به جای این حرفهای بیهوده کمی جزییات مشکلات جانبازان و ایثارگران بررسی شود؟ چرا از خود جانبازان نمی خواهید حضور پیدا کنند و سوالاتشان را بپرسند؟ ما برای مشکلات حل نشده و عدم پیگیری ها جواب میخواهیم .با چند ساعت دکلمه خوانی و وعده دادن و... که مشکل حل نمیشود ...بودجه بنیاد صرف چه میشود؟؟ آقای قاضی زاده اگر کارمندان بیکار بنیاد را مرخص کنید ،بودجه مدیریت میشود ... اصلا ادارات بنیاد به چه دردی میخورد؟؟ همان اندک کار جانبازان را به ارگانهای نظامی بدهید کفایت میکند....
اقای قاضی زاده شما خوتان در برنامه صف اول فرمودید که بازنشستگی ماده ۳۸ از اخر مهر ماه پرداخت واز لحاظ بودجه با توجه به تصویب مجلس ودولت وسازمان برنامه وبودجه مشکلی برای پرداخت نیست .ایا در کشور هیچ کارمند بازنشسته هست که پاداش نگرفته باشه .شما خودتان گفتید که ده سال هم ازاین ابلاغ قانون گذشته .با توجه به مشکلات متعدد جانبازان عاجزانه تقاضا داریم حداقل یک پاسخ کوتاه مرحمت فرمایید .انتظار واقعا سخت است .
اگر رزمندگان جز ایثارگران محسوب می شوند چرا به آنها تسهیلات حق مسکن داده نمی شود!!!!!!!
فقط نشستن دوباره دیکته نقشه راه رو دوباره نوشتن ....!!!
سلام امیدواریم به حق خون شهدای عزیزمان امسال رزمندگان مظلوم زیرشش ماه راحمایت کنیدتادراخرت شرمنده مانشویدخیلی التماس وخوآهش کردیم چرارزمندگان بسیجی که ارجان خودبرای مردم گذشت رامحروم کردیدازشماخواهش میکنیم برای رضای خداوندوامام حسین مشکل ماراحل کنیدمامظلوم ترین رزمنده درکشورهستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi