شناسه خبر : 93914
چهارشنبه 20 مهر 1401 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبریز، میزبان رویداد هنری منطقه‌ای حوزۀ ایثار و شهادت می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان و ۶ استان همجوار به عنوان منطقۀ ۵ مُعین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در نیمۀ اول آبان سالجاری در تبریز برپا می‌شود.

رویداد هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید استان، غلامرضا علیزاده، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، امروز، ۲۰ مهرماه، گفت: نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان و ۶ استان همجوار به عنوان منطقۀ ۵ مُعین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در نیمۀ اول آبان امسال برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه حدود ۷۰ اثر متعلق به ۴۰ نفر از همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و همچنین همسران و فرزندان جانبازان (کلیه درصدها) و آزادگان ساکن در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان در رشته های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: ایثار و شهادت، ایثار و بصیرت، ایثارگران و انقلاب اسلامی، ایثار و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ایثار و اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، زنان ایثارگر، ایثار در جبهه مقاومت، ایثارگران و جنگ نرم، ایثارگران و آسیب‌های اجتماعی از محورهای آثار این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام نمایشگاه تبریز، صاحبان آثار برتر به عنوان هنرمندان ایثارگرِ منتخب، جهت شرکت در نمایشگاه کشوری هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر که دی امسال برپا می شود، معرفی خواهند شد.

علیزاده گفت: شناسایی استعداد‌های هنری و ادبی و ارتقای سطح هنری و علمی هنرمندان ایثارگر، معرفی آثار هنری و ادبی به منظور شناساندن چهره‌های برگزیده هنری ایثارگر به جامعه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران، جریان‌سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، فعال‌سازی ظرفیت‌ها برای پاسداشت عناصر ایثار و فداکاری و معرفی ویژگی‌ها، سیره معنوی فضایل اسوه‌های ایثار و شهادت از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی است.

 

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi