شناسه خبر : 94045
شنبه 30 مهر 1401 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگی از تاریخ انقلاب به قلم یک جانباز

مرتضی قنبری وفا - در خصوص مطلب روزی که رجوی وارد ایران شد، موضوع روزی که رجوی از ایران خارج شد را برای مخاطبان بنگارید که شاید عده زیادی آن را ندانند و برای آنان جالب باشد.
 یکی از بزرگترین افراد از عوامل نفوذی منافقین فردی به نام عباس زریباف بود که در آن هنگام با تزویر و ریا، در یکی از نهادهای نظامی امنیتی، یک مسئولیت فوق کلیدی داشت و فقط در مقطع خروج رجوی و بنی‌صدر به عنوان عامل اصلی، نقش بی نظیری ایفاء نمود.
هنگامی که مسعود رجوی به همراه بنی صدر که از فرماندهی کل قوا عزل شده بود، به هر خانه تیمی امنی از منافقین وارد می شدند، گزارش های مردمی محل اختفای آنان را اعلام می کرد، عباس زریباف به سرعت به آنها اطلاع می داد و آنها قبل از دستگیری، این خانه های تیمی را ترک کرده و در نهایت در روز آخر فرار خود از خاک ایران، با اعمال قدرت همین آقای عباس زریباف، توانستند با عبور از گیت پرواز امنیتی فرودگاه، با یک پرواز اختصاصی، ایران را ترک کنند و در فرانسه اقامت بگیرند و اگر نفوذ عباس زریباف نبود، آنها هرگز به راحتی توان فرار از خاک ایران را نداشتند.
 بعد از آنکه در زمان جنگ تحمیلی، طارق عزیز، وزیر خارجه وقت عراق درحکومت صدام، در فرانسه با مسعود رجوی دیدار و از طرف صدام به او اطمینان خاطر داد که می تواند در عراق فرماندهی گروه منافقین را همچنان ادامه دهد. یک هواپیمای اختصاصی برای انتقال رجوی به عراق آماده گردید؛ که در واقع این هواپیما از سوی بچه های اطلاعات ایران برای صید مسعود رجوی بود و قبل از سوار شدن رجوی، عباس زریباف به این موضوع شک کرد و بعد از چند تماس تلفنی، به رجوی گفت که این تله از سوی جمهوری اسلامی است و رجوی را از تور سربازان گمنام امام زمان نجات داد.
 در نهایت پس از اینکه مسعود رجوی به عراق رفت و در پادگان اشرف عراق فرماندهی منافقین را برعهده گرفت، عباس زریباف در همان پادگان اشرف به منافقین پیوست و از فرماندهان ارشد منافقین محسوب می گردید.

پس از هدایت و فرماندهی عملیات چلچراغ منافقین و اشغال چند ناحیه در اطراف مهران و باز پس گیری این مناطق از سوی ایران در عملیات مرصاد، عباس زریباف یکی از خائن ترین فرد ایرانی به کشورش، در همان عملیات مرصاد به هلاکت رسید.
تاریخ ما هم نام قهرمانان این کشور را به یاد خواهد داشت، هم نام منافقین و وطن فروشان را!

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi