شناسه خبر : 94111
سه شنبه 26 مهر 1401 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با تصویب نمایندگان مجلس

حقوق جانبازان معسر و بازنشستگان لشکری افزایش یافت

در سال جاری و از ابتدای مهرماه افزایش حقوق جانبازان معسر ۲۵ درصد به بالا به حداقل پرداختی کارکنان دولت (۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) خواهد بود و برای جانبازان و رزمندگان زیر ۲۵ درصد، مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از ابتدای مهرماه خبر داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس لایحه متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری همانند شاغلین تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش و از ابتدای مهرماه محاسبه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی با اشاره به تصویب کلیات لایحه متناسب‌سازی در صحن علنی اظهار داشت: بازنشستگان کشوری و لشکری همانند شاغلین، بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت ثابت به حقوقشان اضافه خواهد شد.

جعفر قادری اظهار داشت: متاسفانه اختلاف جزئی بین دولت و مجلس در این خصوص وجود دارد؛ چرا که نمایندگان ملت بر این اعتقاد هستند که بین ۵ تا ۱۰ درصد این اختیار به دولت داده شده است که این افزایش را انجام دهد. در حالی که اصرار دولت بر ۵٪ افزایش می باشد.

وی ادامه داد: استدلال دولت این است که منابع مالی برای این افزایش وجود ندارد و مقرر شده است که امروز در کمیسیون برنامه و بودجه تعیین تکلیف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس یازدهم در خصوص افزایش حقوق رزمندگان و جانبازان معسر نیز خاطرنشان کرد: تصوری که در بین دوستان وجود دارد این است که جانبازان معسر و رزمندگان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد باید همان مبلغ حداقل حقوق کارمندان دولت (پنج میلیون و ششصد هزار تومان) باید باشد. در حالی که دولت این موضوع را قبول ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آنچه که در حال حاضر در دستگاه‌های دولتی اعمال می‌شود، جانبازان زیر ۲۵ درصد حدود سه و نیم میلیون تومان و بالاتر را مبلغ ۵ میلیون و 600 پرداخت می شود. اما
جمع بندی این است که این اختلاف برداشته شود. در این رابطه نیز چندی قبل استفساریه هایی تهیه و در مجلس به تصویب نمایندگان رسید، اما شورای نگهبان آن را رد کرد.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این اساس درصدد هستیم که این اختلاف برداشته شود و رزمندگان و جانبازان معسر زیر ۲۵درصد که تاکنون دریافتی آنها سه و نیم میلیون است به چهار و نیم میلیون افزایش یابد و آنهایی که چهار و نیم میلیون دریافتی دارند به ۵ میلیون و ۶۰۰ افزایش داده شود.

نماینده ایثارگر مجلس با بیان اینکه اجرای مصوبه متناسب‌سازی از ابتدای مهرماه خواهد بود متذکر شد: بر اساس این مصوبه در سال جاری و از ابتدای مهرماه افزایش حقوق جانبازان معسر ۲۵ درصد به بالا به حداقل پرداختی کارکنان دولت (۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) خواهد بود و برای جانبازان و رزمندگان زیر ۲۵ درصد، مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان حقوق ماهیانه لحاظ و پرداخت می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در توضیح مصوبه مجلس در خصوص متناسب‌سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری یادآور شد: نمایندگان ملت در روز یکشنبه ۲۴ مهرماه در صحن علنی با کلیات لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با رأی بالا موافقت کردند و این مصوبه برای ویرایش جزئی به کمیسیون برنامه و بودجه‌ داده شد و این مصوبه دارای امتیازات مناسبی برای اقشار آسیب پذیر از جمله مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین ایثارگران است.

 

* معرفی

اینستاگرام
سلام و درودهای بی پایان به روح پر فتوح امام خمینی قدس سره .بنیان گذار جمهوری اسلامی و آورندهء بوی خوش بهشت به سرزمین ایران.سرباز گمنام کت و شلوار کرواتی او. ماه تاب.3×4
سلام آیاشامل همه جانبازان می شودیاچون منی بی رابطه راشامل نمیشودلطفاجوابگوباشید
شمامل جانبازان تبصره یک و ماده38میشود؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi