شناسه خبر : 97124
چهارشنبه 21 دي 1401 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

مسئولان مستنکف از اجرای قوانین باید مجازات شوند

سال گذشته با بوق و کرنا اعلام شد که می خواهند به جانبازان خودرو بدهند؛ که بهانه ای برای برخی شد تا بگویند جانبازان خودرو می گیرند...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرا نشدن بسیاری از قوانین مربوط به ایثارگران، خواستار مجازات مسئولانی که از اجرای قوانین سر بازمی‌زنند شد.

حسن لطفی نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، در خصوص قوانین ایثارگری تاکید کرد: ما در حوزه ایثارگران، قانون کم نداریم. اما شاید قوانین ایثارگری نقایص خاص خود را داشته باشد یا به‌روز نباشد و بخشی از حقوق این قشر نادیده گرفته شود.

نماینده مردم استان همدان در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در ادامه سحنان خود تاکید کرد: به جرات می توان گفت که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قانون کاملی است. ولی مشکل در اجرا است؛ چرا که بر اساس آمار رسمی ارائه شده، بیشترین درصد اجرای قوانین 39 درصد است و برخی از قوانین اصلا اجرا نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش قوانین ایثارگری نه تنها برخی از قوانین اجرا نشده بلکه قشر ایثارگر همچنان مظلوم هم وافع شده است اظهار داشت: به طور مثال سال گذشته با بوق و کرنا اعلام شد که می خواهند به جانبازان خودرو بدهند؛ که بهانه ای برای برخی شد تا بگویند جانبازان خودرو می گیرند... اما شما بگویید بعد از یک سال از تصویب قانون واگذاری خودرو به ایثارگران، کدام جانباز تاکنون خودرو گرفته است.

نماینده مردم رزن در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه نه‌تنها هیچ جانبازی خودرو نگرفت، علاوه بر آن جو  بدی هم در جامعه بر علیه جانبازان راه افتاد. یا به طور مثال برخی از دستگاه ها همین حقوق قانونی تصویب شده یک جانباز را که برای آنها از لحاظ مالی هزینه ای ندارد را نمی دهند که از این دست می توان به موضوع تسهیلات قانونی ایثارگران اشاره کرد که قانون‌گذار این اجازه را داده؛ اما آن قدر موضوع را کش می دهند که آن بنده خدا قید گرفتن مجوز یا تسهیلات را بزند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در بهارستان یادآور شد: من فکر می کنم اگر ما می خواهیم ایثارگران به حقوق قانونی خود برسند، بایستی یک الزامات قانونی متقن و محکم و حتی مجازات برای کسانی که از  اجرای قانون استنکاف می کنند پیش بینی کنییم؛ نه اینکه قوانین فقط در لای کتاب ها و در قفسه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: این موضوع برای سایر آحاد جامعه نیز صدق می کند؛ هر چند که جامعه ایثارگری قوانین خاص خود را دارد. متاسفانه برخی از مجریان از اجرای قانون طفره می روند و  به طور مثال، قوانین ایثارگران را اجرا نمی کنند.

اینستاگرام
همانطور که این نماینده محترم فرمودند قوانین ایثارگری کامل است. منتهی مشکل در عدم اجرای آن است. از دولت لیبرالی روحانی انتظاری برای اجرای این قوانین وجود نداشت.دولت احمدی نژاد هم که گرفتار حواشی خودش و مشایی شد.ولی از دولت آقای رئیسی این انتظار می رود که قوانین ایثارگری را کامل اجرا کند و هیچ بهانه ای از هیچ وزیری قبول نکند. ایثارگران خیلی به این دولت چشم بسته اند و امیدوارند مانند دولت های قبلی ناامید نشوند. بحث درمانی ایثارگران علیرغم ازدیاد بودجه هنوزم ناقص است و بیمه تکمیلی به دلایل نامعلوم برای دندانپزشکی ایثارگران وجود ندارد. گویا بیمه دی که زیر مجموعه بانک دی و تحت پوشش بنیاد شهید است کارایی چندانی ندارد و در سایت این بیمه، مراکز درمانی فسخ قرارداد شده بسیاری قابل مشاهده است.متاسفانه به جای اینکه به ایثارگران اهمیت بیشتری داده شود برعکس اهمیت کمتری داده می شود و وعده مسئولین مانند همین اختصاص اتومبیل بیشتر جنبه تشریفاتی و شعاری دارد تا واقعی.
اخره سال یادتون افتاده جالبه تا الان چندباره همینکارو کردین بعدش همچنان خبری نشده سره همین واگذاری خودرو رسماً جانبازان رو مسخره ی خودتون کردین دیگه هیچی برای گفتن ندارم فقط امیدوارم جوابه این کاراتون رو بگیرین
باسلام نمایید محترم اول باید ازخودبنیاد شهید شروع کنید تا اگه نوبت به بقیه دستگاه‌ها رسید بعدا انهارامجازات کنید بنیادشهید اینقدر کوتاهی کرده که نوبت به بقیه نرسد ویا یاید پرسید کدم قانون رااجراع کردید حق پرستاری خودرو اشتغال
امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
کجا بودی تاحالا
جانباز نمای شیمیایی از ایران
کافیه ،چهار دهه هست هی می گید باید باید ،جمعش کنید این بساط را
قوانین
اجرای قوانین
و هرآنچه که درموردایثارگران است را به محضر آقا ابلاغ بفرمایید.
تا یک بار برای همیشه، تصمیمات لازم راگرفته و دستورات لازم را عنایت فرمایند.
مجلس و دولت هم هرساله، به روز رسانی کنند.
درصورت لزوم و صلاحدید فرمانده معظم کل قوا،، بچه های جنگ، زیرمجموعه ستادکل ن م باشند.
سلامتی آقا و طول عمر ایشان...
سلام علیکم
جناب آقای لطفی . جانا سخن از زبان ما می گویی اما چرا اینقدر دیر
اکنون که یک سال و هشت ماه از ابلاغ بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران در صداوسیما گذشته و رئیس رسانه ملی هنوز نیروهای شرکتی ، تبصره ای و خرید خدمات را تبدیل وضعیت نکرده است و با بهانه نبود اعتبار دارد امروز و فردا می کند چرا در نطق مجلس فریاد نمی زنید و مطالبه نمی کنید حق و حقوق ایثارگران را ؟
چرا مماشات می کنید؟
نهادی باید اینگونه بی تفاوت نسبت به امور ایثارگران باشد؟
چرا حق مشمولان تبدیل وضعیت ایثارگران رسانه ملی را از جناب آقای جبلی بازخواست نمی کنید؟
چرا به صحن علنی فرا نمیخوانید که مشکل کجاست؟ اگر دولت بودجه اختصاص داده پس دیگر مشکل کجاست؟ آیا تقسیم بندی و براساس الگو و ردیف تبدیل وضعیت کردن یکسال و هشت ماه زمان نیاز دارد؟؟؟؟؟
بخدا اینها اگر عدم نیاز این نیروها را بخواهند صادر کنند نیم ساعته اینها را ممنوع الورود می کنند اما اکنون چرا اینقدر مقاومت می کنند و از قانون استنکاف می کنند؟
آقای لطفی خواهشن فقط مصاحبه نکنید؟ عمل کنید؟ فریاد بزنید؟ شما مدیون هستید به این فرزندان ایثارگران. شما به خون شهدا مدیون هستید. میدانید؟ اکنون در حوزه آزمایش خداوند هستید. به همان خدا فریاد بزنید و حق فرزندان ایثارگر را مطالبه کنید.
ادمین محترم سایت لطفا منتشر کنید تا صدای ما به گوش مسولان برسد. به هیچ شخصی بی احترامی نمیکنیم. چرا که حقمان را مطالبه می کنیم. با احترام و با زبان مطالبه گرانه.
امور جانبازان را به همان بنیاد مستضعفان بسپارید تا حداقل محدودیت بودجه نداشته باشید وگرنه باید در بخش های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره قرار گیرند،،،،۱۰ سال از قانون خدمات ایثارگران گذشته ولی بقول خودشان ۴۰ درصد اجرایی نشده است،، ،،
باسلام پیشنهاد خوبی هست یا علی ..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi