شناسه خبر : 99364
پنجشنبه 24 فروردين 1402 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همراهی بانوان اهوازی با جنگ «مقلوبه» در فلسطین اشغالی!

بانوان فلسطینی با پختن این غذا در ماه مبارک رمضان، هنگام افطار در اطراف مساجد، به خصوص مسجدالاقصی جمع می شوند تا در اقدامی خلاقانه که با این غذا به ادبیات مقاومت افزوده اند، پیش چشم سربازان اسراییلی...

فاش نیوز - همزمان با فرا رسیدن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، زنان اهوازی برای حمایت از انتفاضه فلسطین، همانند زنان آنجا "مقلوبه" که به سیاسی ترین غذا شهرت یافته، درست کردند.

به گزارش همکار ما از اهواز، در شامگاه روز ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، مصادف با روز شهادت حضرت علی (ع) گروهی از بانوان اهوازی حامی قدس، با حضور در قطعه شهدای مدافع حرم خوزستان در گلزار شهدای اهواز با "پختن مقلوبه" با امام خمینی (ره) تجدید عهد کرده و از انتفاضه مردم فلسطین حمایت نمودند.

گفتنی است مقلوبه یک غذای عربی _ترکی است، که با گوشت، بادمجان و برنج پخته می شود. بانوان فلسطینی با پختن این غذا در ماه مبارک رمضان، هنگام افطار در اطراف مساجد، به خصوص مسجدالاقصی جمع می شوند تا در اقدامی خلاقانه که با این غذا به ادبیات مقاومت افزوده اند، پیش چشم سربازان اسراییلی، هنگام کشیدن غذا برای دیگران، قابلمه را سر و ته می کنند و به ته قابلمه چند ضربه می زنند که بیانگر آرزوی سرنگونی رژیم غاصب اسراییل و که نمایش نوعی اعتراض به آن‌هاست.

|| جعفری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi