شناسه خبر : 99903
جمعه 15 ارديبهشت 1402 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده

در خصوص پلاک ویژه خودرو

با توجه به روزآمد بودن سیستم های الکترونیکی شهرداری و راهنمائی و رانندگی، با ارایه کارت جانبازی در سیستم های مربوطه، پلاک خودرو (عادی) جانباز مشخص و تعریف لازم صورت گیرد...

حسن - جانباز ۷۰ درصد هستم در خصوص پلاک جانبازی خودرو (پلاک ویژه) چند نکته را عرض می کنم؛ امیدوارم مورد عنایت قرار گیرد البته چندین نوبت با تعدادی از مسئولین صحبت و پیشنهاد داده ام:

۱- آیا ارایه پلاک جانبازی جز برای تسهیل در رفت و آمد جانباز مو ضوعی دیگر را میتوان متصور بود؟

۲- چقدر از زیر ساخت ها و مبلمان شهری در تهران و شهرهای بزرگ و کوچک در کشور برای تسهیل رفت و آمد جانبازان معزز مناسب سازی شده است؟

۳- در پیام های فوق به واقع از اعمال جریمه (ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد، پارک در حاشیه خیابان، عوارض بزرگ راه و .....) برای این پلاک ها به درستی بیان شد.

۴- علاوه بر اینها بازتاب اجتماعی و نگاه تنگ‌نظرانه یک عده ای که چشم دیدن این یادگاران دفاع مقدس را ندارند را هم در نظر بگیرید.

۵- نکته ای که واقعا جای تاسف دارد و می ترسم بدآموزی شود، اما ناچارم که بگویم و آن این مطلب است که این پلاک یعنی راننده به نوعی ناتوان است و ... و باز هم بگویم متاسفانه بعضا موجب سوء استفاده و تهدید افراد تبهکار و آزار و اذیت برای دوستان شده است. و موارد دیگری که دوستان می توانند بیان کنند.

پیشنهاد مشخص برای حل این موضوع: ---------- با توجه به روزآمد بودن سیستم های الکترونیکی شهرداری و راهنمائی و رانندگی، با ارایه کارت جانبازی در سیستم های مربوطه، پلاک خودرو (عادی) جانباز مشخص و تعریف لازم صورت گیرد؛ که اگر توسط دوربین ها و یا عوامل مربوط اشتباهی صورت گیرد، سیستم اصلاحات لازم را اعمال نماید. این موضوع به راحتی قابل تعریف در نرم افزارهای مربوط می باشد و در این صورت مشکلات مطروحه قابل رفع است.

اینستاگرام
سلام. جانبازی که خودروپلاک ویلچری دارد بطورمعمول شایدهرسال یکبار به مسافرت خارج ازشهر یا خارج استانش برود. سالهای قبل عوارضی جاده ها برای پلاک ویلچری رایگان بود اما دوسه سالی هست که این استثناء کمرنگ و کمرنگ تر شد و ازسال۱۴۰۰ همه حجتها بر پلاک ویلچری جانباز تمام و دیگرازعبوررایگان درجاده ها خبری نیست. مسئولان بنیاد و وزارت راه و مجلس به وضعیت کهنه سربازان دیگرکشورها نگاه کنند و ببینند برای کسانی که درجهت حفظ و ثبات وامنیت واقتدارکشورشان ازجان گذشتند ودراین راه معلول ومصدوم شدند چه مزایایی ازجمله همین عبورومروربین شهری و بین استانی درنظرگرفتند. همین که جانبازپلاک ویلچری باحداقل ترددجاده ای مدام پیامک اخطارپرداخت عوارض جاده ای دریافت کند این معنامتصورمیگردد که دوره توجه به فرهنگ ایثاروجهادوشهادت به پایان رسیده و آنچه را تحت این عنوان می بینیم و می شنویم فقط درحد تشریفات ظاهری و شاید هم دکان ودستگاهی بنام فراکسیون ایثاروجهاد و مشابهاتی در دولت ومجلس و احزاب وگروههای سیاسی و شبه سیاسی بوده و خاصیت دیگری ندارد. پلاک ویلچری مشتی ازخرواراست، وگرنه همه مجلسیان ودولتیها اذعان داشتند که اکثریت مصوبات مجلسها ودولتها اجرایی نگردیده، و عدم اجرای قوانین مربوطه نه تنها بخاطرکمبودبودجه واعتبار بلکه بلحاظ عدم درک صحیح ازمقوله ایثاروجهادوشهادت و همچنین فقدان اراده درمجریان و متولیان امربوده و هست. نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشورعزیزمان فقط بخاطر رهبری داهیانه امامین انقلاب اسلامی و ایثاروجهادوشهادت و وجودفرزندان ایثارگراین مرزوبوم قوام گرفت و به پیشرفت رسید و لاغیر. والسلام.
سلام. درمطلب بالا اشتباه املایی تصحیح میگردد و "داعیانه" صحیح است. باپوزش ازبینندگان عزیز.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi